Orimligt att tonåringen ska betala?
gUD VAD ALLA GÖR EN STOR SAK AV ATT DET ÄR STYVPAPPAN SOM SKRIVER. oM FRÅGAN HADE KOMMIT FRÅN MAMMAN SJÄLV HADE SVAREN LÅTIT ANNORLUNDA.
(sorry, Capslock...)
Om mamman sagt "Dottern hade denna deal, nu har hon slösat pengar men hotar mig om hon inte får shoppa", hur hade svaren låtit?
SJÄLVKLART hade folk sagt att den bortskämda skrikande ungen får stå sitt kast. Att om man gör henne en börntjänst nu kommer hon vara manipulativ for ever.
Man ska bara titta på henne lungt och säga "men du har fått pengar. Det är inte vårt fel att du slösat bort dem. Du får önska dig pengar i julklapp eller vänta tills nästa "lön", precis som alla andra nästan-vuxna och vuxna människor. Alternativt får du låna, men du kan inte skrika dig till mera pengar, det fattar du väl?"
man har också ett samtal med dotterns pappa, och förklarar situationen - att dottern försöker använda flytt som hot. Ska ni som föräldrar sätta ner foten eller vad? Vill han ha en dotter som anväbnder sådan manupulation, eller kommer han säga att nej, jag och mamma är överens och du kan inte rymma hem till mig bara för att du är sur på mamma - när du dessutom borde vara sur på dig själv.
Hur har det gått förresten TS?