• Kratius

Jag är bättre än dig

Jag förstår att rubriken är antagonistisk, men det är sanningen. Så varför skriver jag den här tråden undrar du säkert. 

Helt enkelt, för att jag är nyfiken på hur ni som faktiskt inte är så bra hanterar sådana som jag. Dvs någon som tänker snabbare, kommer fram till fler rätt beslut, har lätt för nästan allting och livet är vad jag gör det till. 

Jag förstår att du är arg nu, upprörd och jag bryter normen så du vill attackera mig, för du känner dig attackerad. Det är normalt för dig, men testa att bryt det förväntade mönstret och svara på frågan. Du som inte är speciellt bra, hur hanterar du det känslomässigt, mentalt och i relationer? 

Om din första instinkt är att ifrågasätta mig, så kan du se mig som en abstraktion i ett hypotetiskt scenario. 

: )

• Svar på tråden Jag är bättre än dig
  • Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:32:23 följande:
    Som sagt, du kan ju svara på trådstarten istället, dvs det som efterfrågades. Du kanske skall läsa om den?
    Jag har redan svarat. När jag var i yngre tonåren trodde jag att jag var bättre än andra men nu vet jag att jag inte är det och inte heller sämre, och det är en skön insikt att ha kommit till. Jag behöver inte jämföra mig med andra men jag kan inspireras av de jag tycker hanterar problem på ett extra bra sätt. Men det betyder inte att jag är sämre än någon annan.

Det är ett typiskt fjortisbeteende att tycka att man antingen är så mycket bättre än alla andra eller ha mindervärdeskomplex, men de flesta vuxna har vuxit ifrån det beteendet och ägnar inte så mycket tid åt att känna sig vare sig bättre eller sämre än du 
  • Anonym (Hybris)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:01:02 följande:

Jag vill poängtera att tråden inte handlade om mig, jag skrev dessutom ut att den inte borde handla om mig. 

Det är bara några få som faktiskt klarade av att hantera sina känslor, som läste hela trådstarten som faktiskt svarade på deras egna upplevelse. 

Jag hoppas att en del av er som inte svarat reflekterar på dom som fokuserade på mig, hur avund, osäkerhet inför sitt egna intellekt och viljan att peta ned vem som helst som sticker ut. 

Detta är alltså vuxna människor, som inte kan kontrollera sig själva. Förutsägbart och oerhört tragiskt.

Blev det jobbigt nu när du inte kunde svara på frågor eftersom hela din uppdiktade fasad skulle ha spruckit då? Det är klart tråden handlar om dig. Du är uppblåst av ditt ego men det krävs inte mycket för att du ska bli kränkt och gå till attack genom att tillskriva människor som tragiska. Den enda tragiska här är du.
  • Anonym (IQ fiskmås)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:19:28 följande:

Här kan vi se en människa som behöver attackera mig, för att inte känna sig sämre. Det är viktigt att jag "tas ned på jorden", för att den skall kunna leva i sin illusion. 

"Utmaningen" som ges i sista delen, är en fälla för att försöka få mig att säga något den kan hugga på. Relativt vanligt förfarande bland medelintelligenta. 

Sedan klargör jag redan i trådstarten att det inte handlar om mig, vilket användaren inte kan acceptera då personens känslor har företräde för verkligheten. 

Tomma tunnor skramlar mest... 

Det enda jag har gjort är att banka på dessa tomma tunnor så att folk ska höra hur tomt det är innanför den "intelligenta fasaden". Du bara ordbajsar och jag är välbekant med typer som du, som istället för att bemöta argument sakligt, istället svarar med en motfråga eller "avväpnar" motståndaren genom att beskylla den för att vara emotionellt instabil. 

Försök inte. Läser man dina övriga kommentarer pratar du i "jag-form" hela tiden och om att ditt skägg har hjälpt dig att bli tagen seriöst. 
  • Anonym (Hybris)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:29:34 följande:
    Vad vet du om min motivation med tråden? : )
    Du klarar inte ens av att använda rätt ord. 
  • Kratius

Som ni kan se är de svaga i full gång, de som är osäkra på sig själva. Det är viktigt att rasera alla andra, för att man själv är usel. 

Mycket bra exempel på hur hatiska människor blir, när deras osäkerheter ifrågasätts eller synliggörs. 

• Anonym (Eli)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:45:22 följande:

Som ni kan se är de svaga i full gång, de som är osäkra på sig själva. Det är viktigt att rasera alla andra, för att man själv är usel. 

Mycket bra exempel på hur hatiska människor blir, när deras osäkerheter ifrågasätts eller synliggörs. 

Projicering från din sida 😁
  • Kratius
    Anonym (Hybris) skrev 2024-12-18 00:41:11 följande:
    Du klarar inte ens av att använda rätt ord. 
    Nu är jag  nyfiken, kan du förklara i detalj vad som är fel : )
  • Anonym (IQ fiskmås)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:50:18 följande:
    Rätt ord i sammanhanget hade varit "intention"..
  • Anonym (Hybris)
    Kratius skrev 2024-12-18 00:50:18 följande:
    Svara först på vad du har för utbildning och vad du arbetar med. 
    Men just det, du nämnde ju i en tidigare tråd att du går på daglig verksamhet. Det hade jag helt glömt bort. 
  • Kratius
    Anonym (IQ fiskmås) skrev 2024-12-18 00:55:47 följande:
    Rätt ord i sammanhanget hade varit "intention"..

Vet du vad som är bra med ord, det finns synonymer. Jag kunde lika gärna skrivit syfte, intention, motivation. 

Din subjektiva preferens är egal, tack för din medverkan. 

Svar på tråden Jag är bättre än dig