Baby blues. Hjälp
Det du beskriver kände jag också. Det tufft och jobbigt men acceptans över nuet och där man är var nyckel för mig. Sen kan du se det från ett fysiologisk perspektiv att man är full med hormoner under hela graviditet så full att kropp lyckas skapa en helt ny människa inom oss. När den lilla människan kommer ut ändras livet snabb vi blir omvälvande av känslor vi aldrig har känt. Men sen ska kroppen försöka ställa om och då uppstår den en hormonell dipp ett tag och man mår piss. Detta är tillfälligt för de allra flesta.
Försök göra små saker som du vet brukar få dig att må bra, tex ta en varm dusch, bad, en promenad, äta en god måltid, kanske en skön fot massage från en partner , behöver inte vara något avancerat. Och man får gråta och gråta över att man gråter eller skratt gråta för att man skrattar eller gråter för det kan vara så också.
Jag minns att jag var glad men och rädd och ledsen hur skulle man skydda de lilla man hade i famnen för stora världen och hur man plötsligt hade ett så stort ansvar.
Du kommer fixa detta och bli en fantastisk mamma!