• Anonym (Xa)

Sex separation

Du kan inte testa p-spruta eller p-stav utan att berätta exakt för din partner?

• Anonym (Xa)
    Anonym (Li) skrev 2025-01-14 15:25:19 följande:
    varför skulle jag inte berätta det? Jag har fått till mig att jag inte ska använda hormoner o jag känner verkligen att min kropp har tagit stryk efter allt o skulle vilja att han skyddar sig. Han vill inte ha fler barn .
    Jag uppfattade att ni inte var helt överens om preventivmedel och det är det tips jag själv fått när jag levt (kort tid) i sådan relation.
    Men är det inte så mellan er så ber jag om ursäkt.
    Men den sortens preventivmedel är också uteslutna er emellan? Och du vill inte sterilisera dig?
  • Anonym (Xa)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-14 16:47:27 följande:

Missar alla poängen att karln håller på med hot och utpressning mot ts? De ska inte diskutera preventivmedel öht, ts borde bara lämna honom så klart!

Såklart inte, därför jag uttryckte mig som jag gjorde. Jag har själv levt med en man som utövade sexuellt våld och som dessutom ville ha barn vilket jag absolut inte var sugen på i den relationen. Därav att vårdpersonal uttryckligen tipsade om p-stav eller spruta då det inte var lika uppenbart för mannen att jag hade sådant preventivmedel. (Utöver att stötta mig att ta mig ur relationen förstås, vilket jag sen gjorde). 
    Jag råder ingen att leva med en man som har sådana preferenser men som själv inte vill ta ansvar. 
Svar på tråden Sex separation