• Anonym (jämställt)

Kvinnor säger att sex är ingen rättighet

Svenska kvinnor säger att sex är ingen rättighet, ska de få ha sex då? Dejtingmarknaden är ojämnställd och där är kvinnor som söker sex som är ingen rättighet, alltså söker de något som är inte en rättighet. Ska det vara så? Om de har rätt till sex ska män ha lika mycket rätt till sex, annars är det inte jämnställt som kvinnor säger att de vill ha.

• Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet
  • flemens

Kvinnor har väl inte mer rätt till sex än män? Hur tänkte du där? Bara för att man har möjlighet till att ha sex betyder inte att man har mer eller mindre rätt till det. Tack vare att vi män mer eller mindre av naturen är kåtbockar som går på vad som helst för att få knula lite så har kvinnor alltid lättare att skaffa sig sex med en man, men ingenstans betyder det att kvinnor har mer "rätt" till sex. De gör det för att de kan det.

Lyckas man inte "få" sex så är det tuff shit och bara att acceptera och gå vidare i livet.

• Anonym (jämställt)
    flemens skrev 2025-01-18 14:54:59 följande:

Kvinnor har väl inte mer rätt till sex än män? Hur tänkte du där? Bara för att man har möjlighet till att ha sex betyder inte att man har mer eller mindre rätt till det. Tack vare att vi män mer eller mindre av naturen är kåtbockar som går på vad som helst för att få knula lite så har kvinnor alltid lättare att skaffa sig sex med en man, men ingenstans betyder det att kvinnor har mer "rätt" till sex. De gör det för att de kan det.

Lyckas man inte "få" sex så är det tuff shit och bara att acceptera och gå vidare i livet.

Om sex är ingen rättighet ska kvinnor inte få ha mer sex än män. Annars ska samhället vara inte jämställt på andra plan heller om det är inte det på dejtingmarknaden.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:56:43 följande:
    Om sex är ingen rättighet ska kvinnor inte få ha mer sex än män. Annars ska samhället vara inte jämställt på andra plan heller om det är inte det på dejtingmarknaden.
    Du vet inte vad jämställdhet betyder. Det finns kurser i samhällskunskap som jag rekommenderar att du läser innan du startar fler tjatiga trådar om exakt samma ämne. Tro mig, du kommer aldrig få det svar du söker eftersom du har fel.
  • Anonym (jämställt)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-18 15:00:30 följande:
    Du vet inte vad jämställdhet betyder. Det finns kurser i samhällskunskap som jag rekommenderar att du läser innan du startar fler tjatiga trådar om exakt samma ämne. Tro mig, du kommer aldrig få det svar du söker eftersom du har fel.
    Då ska samhället vara inte jämställt på andra plan heller.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 15:01:23 följande:
    Då ska samhället vara inte jämställt på andra plan heller.
    Är du en robot eller...? Du upprepar bara exakt samma fras i alla trådar.
    Jag tror det är meningslöst att försöka ha en diskussion med dig eftersom du uppenbarligen inte kan ta in något som någon annan skriver till dig.
  • Anonym (jämställt)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-18 15:03:28 följande:
    Är du en robot eller...? Du upprepar bara exakt samma fras i alla trådar.
    Jag tror det är meningslöst att försöka ha en diskussion med dig eftersom du uppenbarligen inte kan ta in något som någon annan skriver till dig.
    Om kvinnor vill ha jämställdhet varför ska män inte vilja ha det på dejtingmarknaden? Varför ska jämställdhet gynna bara kvinnor? I så fall får staten reglera det som med annat som är jämställt.
  • flemens
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 14:56:43 följande:
    Klart de får ha mer sex eftersom de kan ha det. Jag tror din föreställning om "jämställdhet" är lite vriden. Sex är ett avtal mellan två individer, inte något som samhället, inklusive feminister eller incels ska ha någonting som helst med att göra så länge inte brott begås.
  • Anonym (jämställt)
    flemens skrev 2025-01-18 15:07:13 följande:
    Klart de får ha mer sex eftersom de kan ha det. Jag tror din föreställning om "jämställdhet" är lite vriden. Sex är ett avtal mellan två individer, inte något som samhället, inklusive feminister eller incels ska ha någonting som helst med att göra så länge inte brott begås.
    Om dem vill ha jämställt samhälle ska staten göra det jämställt, annars ska det inte vara jämställt på andra sätt heller. För om det är jämställt ska män inte diskrimineras och ha mindre sex.
  • Anonym (QX)
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 15:09:51 följande:
    Om dem vill ha jämställt samhälle ska staten göra det jämställt, annars ska det inte vara jämställt på andra sätt heller. För om det är jämställt ska män inte diskrimineras och ha mindre sex.
    helt klart letar många män sex på fel ställe. Jag vet flera ställen i Sverige där män kan få massor med sex. Helt gratis och med läckra villiga sexparners!
  • Anonym (U)
    Anonym (jämställt) skrev 2025-01-18 15:09:51 följande:
    Hur ska staten göra det mer jämställt?
Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet