• Anonym (jämställt)

Kvinnor säger att sex är ingen rättighet

Svenska kvinnor säger att sex är ingen rättighet, ska de få ha sex då? Dejtingmarknaden är ojämnställd och där är kvinnor som söker sex som är ingen rättighet, alltså söker de något som är inte en rättighet. Ska det vara så? Om de har rätt till sex ska män ha lika mycket rätt till sex, annars är det inte jämnställt som kvinnor säger att de vill ha.

• Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet
  • flemens
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 16:37:39 följande:
    Arbete är jämställt. Alla har rätt att säga nej eller ja. Ingen ska tvingas att betala ut lika lön till alla mot sin vilja. 

Du försöker jämföra någonting kollektivt med individuella val. Anledningen till att man har kollektivavtal beror på att, helt enkelt, arbetsgivare innan fullständigt sket i arbetarnas väl och ve eftersom de ville tjäna pengar på arbetarnas förkortade liv och väl och ve rent allmänt. Arbetsgivarna generellt såg människor som boskap.

Du försöker jämföra det med din oförmåga att interagera med andra människor, kvinnor i detta fall. På vilket sätt anser du att det är jämförbart någonstans? Utveckla din tankekedja där så att normalt begåvade människor kan hänga med i din förvirring om vad jämställdhet handlar om..

• Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    flemens skrev 2025-01-20 16:35:12 följande:

Mja, jag håller inte med dig, baserat på min egen erfarenhet och studier av hur relationer uppstår (i min omgivning) Jag själv är en man som inte har förmågan att attrahera kvinnor på det sätt som jag vill. Den erfarenheten har jag fått efter många försök.

Men till slut har jag insett att det är jag som är "problemet" (om man nu väljer att se det som ett problem, för vi ska komma ihåg att det alltid är vi själva som individer VÄLJER att tolka världen på ett visst sätt) men jag har valt att inte ändra på mig eftersom jag inte anser att förhållanden är värt ansträngningen.

Men det är en annan diskussion, det handlar inte ens om jämställdhet. 
  • Anonym (Eli)
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 16:37:39 följande:
    Arbete är jämställt. Alla har rätt att säga nej eller ja. Ingen ska tvingas att betala ut lika lön till alla mot sin vilja. 
    Lika lön till alla, nej, för alla jobbar förmodligen inte lika många timmar. Men samma ingångslön till alla inom samma arbetsområde måste man faktiskt ge. Du kan inte ge högre lön till en man bara för att han är man. Och varför skulle du vilja det? Det blir ju mer lönsamt att anställa kvinnor i såna fall eftersom de inte blir lika dyra att ha anställda.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fin man)
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 17:11:37 följande:
    Varför ska inte arbetsgivare få ge vilken lön de vill på vilka grunder som helst? Är ju så relationsmarknaden fungerar, man får vara med vem som helst på vilka grunder som helst. Annars är det bara att tacka nej.

Exakt, reglering skall finnas när kvinnor gynnas av det (som på arbetsmarknaden) men om kvinnor missgynnas av reglering då skall det vara fritt.

Dubbelmoralen vet inga gränser.

• Meddelande borttaget
  • flemens
    Anonym (inte jämställt) skrev 2025-01-20 17:11:37 följande:
    Varför ska inte arbetsgivare få ge vilken lön de vill på vilka grunder som helst? Är ju så relationsmarknaden fungerar, man får vara med vem som helst på vilka grunder som helst. Annars är det bara att tacka nej.

Ja? vad är problemet då enligt dig? Kvinnor har väl då i så fall lika stor rätt att inte tacka ja till en bunt med massa äckel? Eller menar du att "jämställt" handlar om att just kvinnor, bara fär att de är kvinnor, inte ska få tacka nej till perversa äckliga typer?

Det är svårt för normalt begåvade människor att hänga med i dina tankevurpor.

• Meddelande borttaget
  • flemens
    Anonym (Fin man) skrev 2025-01-20 17:23:11 följande:

Exakt, reglering skall finnas när kvinnor gynnas av det (som på arbetsmarknaden) men om kvinnor missgynnas av reglering då skall det vara fritt.

Dubbelmoralen vet inga gränser.

Såg längre bak i tråden att någon efterlyste om hur en lagstiftning som riktade sig mot kvinnor bara för att de är kvinnor skulle se ut för att vilket kryp som helst till man skulle få som han vill. Varför är det så svårt att svara på det tror du?

Svara på frågan varför jag som man, som vill knulla hela dagen när jag vill, och hur jag vill, ska ha rätt att göra det enligt lagen utefter dina fantasier. Om du inte har den mentala förmågan att formulera ett svar utefter din hjänkapacitet, så ta gärna till GTPchat 4.0 åtminstone så att vi får något slags svar som vi kan skratta åt.

Svar på tråden Kvinnor säger att sex är ingen rättighet