• Anonym (Bicurious)

Råd om mannens fantasi?

Min man sen nästan 20 år tillbaka har öppnat upp sig om en fantasi han hållit inom sig länge. Han fantiserar om att ta in en annan man i sexlivet. Någon som ska ha sex med mig samtidigt som han är med. Inget helt galet, men han berättade också att han tror att han är bisexuell vilket inte heller är något helt "outrageous" och inget jag har några problem med. Detta är såklart något han vill utforska och vi har pratat om det väligt mycket. Han är överlag väldigt attraherad av kvinnor, och har alltid varit väldigt tänd på mig och min kropp och kommenterat den som väldigt kvinnlig och så. Han menar att fantasin är grundad i min njutning och att se mig njuta med honom och en annan man, men jag är osäker på om det verkligen är så. Min känlsa är att detta är en fantasi som mest handlar om hans nyfikenhet på motsatta könet men att han vill ha mig med i det.  Han har övertygat mig om att detta inte bara är någon porr-driven mansdröm och jag tror honom, dock har han sagt saker som får mig att fundera på vad detta kan innebära för vårt förhållande. Något som kom som en större chock var att han också sagt i samband med detta att han ibland kan känna sig "avis" på att jag får utföra oralsex på honom, att han själv ibland skulle vilja vara den som gör det, på sig själv? Jag fattar att män överlag är väldigt "stolta" över sitt kön och det är ingen hemlighet med tanke på hur mycket dickpics som florerar, män älskar sina kukar. Men detta är superförvirrande och även om jag är väldigt öppen, mottaglig och inte dömer så är det något som skaver med det här? Vad gör man? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Råd om mannens fantasi?
  • Anonym (E)

Jag skulle tro honom rakt av. Om han skulle vilja vara med en man så lär det krypa fram. Det han beskriver är helt och fullt trovärdigt.

Att han önskar att han kan suga av sig själv är inget att höja på ögonbrynen för heller. Nu när du säger det så önskar jag att jag som kvinna kunde ge mig själv oralsex också.

Vad du ska göra? Fundera på om du känner dig ok med att vara med en annan man och antingen är svaret ja eller nej. Om du vill testa så var noga med att det är DU som väljer mannen och det ska vara DU som söker det sällskapet på sådana sidor där du kan hitta intresserade. Och ett gott råd, INTE någon som ni känner!!

• Anonym (xxx)

Det är nog han som vill utföra oralsex på den extra mannen. Han har ju erkänt att han är bisexuell. Det handlar nog bara om själva sexet/kuken. Inte nåt annat - tror jag.
    Eftersom det är en sexfantasi som han lever ut så är väl det inte skadligt i sak så länge det är pure sex det handlar om. Det är väl en form av att roa sig i sängen eller?
    Jag är man och du får säkert andra åsikter från kvinnor så...men detta är min åsikt. Roa dig och analysera inte så mycket (om du kan undvika det).

• Anonym (Klotet)
    Eftersom jag inte vill ha sex med en annan man hade jag sagt nej och han får ha sina fantasier som just fantasier.
  • Anonym (Bicurious)
    Anonym (xxx) skrev 2025-01-20 10:48:51 följande:

Det är nog han som vill utföra oralsex på den extra mannen. Han har ju erkänt att han är bisexuell. Det handlar nog bara om själva sexet/kuken. Inte nåt annat - tror jag.
    Eftersom det är en sexfantasi som han lever ut så är väl det inte skadligt i sak så länge det är pure sex det handlar om. Det är väl en form av att roa sig i sängen eller?
    Jag är man och du får säkert andra åsikter från kvinnor så...men detta är min åsikt. Roa dig och analysera inte så mycket (om du kan undvika det).

Jag tänker också det? Att det är en del av att utforska bisexualiteten? Jag har inga tvivel om att han är attraherad av mig eller kvinnor överlag. Jag är själv bisexuell och vi har pratat om att kanske "börja" med att träffa kvinna för att göra det lite enklare och bekvämare för mig, eftersom jag har väldigt svårt att lita på män och inte vill hamna i underläge.
  • Anonym (Jag)

Hade blivit överlycklig om detta var min mans dröm. Även att han isf var intim med den andra mannen. Hett!
    Men jag tycker att du ska lita på precis det han säger, och ta ställning till det.

• Anonym (xxx)
    Anonym (Bicurious) skrev 2025-01-20 11:00:45 följande:
    Jag tänker också det? Att det är en del av att utforska bisexualiteten? Jag har inga tvivel om att han är attraherad av mig eller kvinnor överlag. Jag är själv bisexuell och vi har pratat om att kanske "börja" med att träffa kvinna för att göra det lite enklare och bekvämare för mig, eftersom jag har väldigt svårt att lita på män och inte vill hamna i underläge.
    Jag älskar kvinnor och kramas och har sex med dem. Men jag kan ha sex med män också men gillar verkligen inte när de börjar kramas och sånt. Usch. 
  • Anonym (Bicurious)
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-20 11:01:07 följande:

Hade blivit överlycklig om detta var min mans dröm. Även att han isf var intim med den andra mannen. Hett!
    Men jag tycker att du ska lita på precis det han säger, och ta ställning till det.

Ja alltså det låter ju spännande, men det känns lite läskigt samtidigt, speciellt eftersom jag inte litar på män generellt (litar på min man såklart)

Men han har varit tydlig med att det ska kännas tryggt och säkert om det skulle bli av och vi har pratat om att leta upp någon klubb eller liknande (typ hbtq-variant?)

• Lynx123

Låter helcreepy och som en dålig ursäkt att få ligga med snubbar.

• KimLinnefeldt

Han kanske inte är bisexuell, bara binyfiken. Det finns många män som kan tända på en snygg kuk,  men som inte är attraherade av andra män, inte skulle vilja kyssa en annan man.

Ta det varligt, lite i taget.

• Hjelm

Din mans fantasi är varken ovanlig eller konstig och jag kan inte se att det finns någon anledning att inte tro att han tänder just på tanken att se dig njuta av två mäns uppmärksamhet.

Det du behöver fundera är om DU är intresserad av detta. Och ni behöver gemensamt fundera på om detta är en fantasi som faktiskt bör förverkligas eller inte. Trekant kan bli hur bra som helst men också fullkomlig katastrof. Det är mycket som kan vara väldigt kittlande i tanken, men inte alls funka i praktiken.

• Anonym (S)

Att han öppnar upp sig och berättar för dig är väl en bra sak tänker jag. Det verkar inte vara helt ovanligt att män vill se sin partner njuta och även att få beskåda detta på lite avstånd och jag kan förstå hur man tänker även om det ligger en bit från hur jag skulle vara bekväm att se min partner. Så länge ingen far illa eller man gör något olagligt så tänker jag att alla vuxna får göra som de vill. 

• Anonym (..)

Min man är bisexuell och jag har märkt ett ökande ointresse från hans sida rent sexuellt. Jag funderar på om det är så att han saknar den del av sexlivet som jag inte kan bidra med rent fysiskt, men har ingen aning om hur jag ska ta upp det med honom. Jag vet inte heller vad jag skulle vara bekväm med i fråga om att han tar in en man i sitt/vårt sexliv, jag är ganska pryd och väldigt vanilj i allt vad som gäller sex, mest för att ingen någonsin utmanat mig såå jag ahr ingen aning om vad jag kan tänkas tycka om eller hur jag ska be om det.

• KimLinnefeldt
    Anonym (..) skrev 2025-01-22 22:03:47 följande:

Min man är bisexuell och jag har märkt ett ökande ointresse från hans sida rent sexuellt. Jag funderar på om det är så att han saknar den del av sexlivet som jag inte kan bidra med rent fysiskt, men har ingen aning om hur jag ska ta upp det med honom. Jag vet inte heller vad jag skulle vara bekväm med i fråga om att han tar in en man i sitt/vårt sexliv, jag är ganska pryd och väldigt vanilj i allt vad som gäller sex, mest för att ingen någonsin utmanat mig såå jag ahr ingen aning om vad jag kan tänkas tycka om eller hur jag ska be om det.

Ni kan väl börja med att läsa noveller om det, titta på porrfilm, fantisera tillsammans... se vart det leder.
  • Openmindedfast

Vilket råd kan jag som man ge dig? Det är som med alla fantasier att den stora frågan landar i hans fantasi är en fantasi som bör förbli en fantasi, eller om det är något som skall tas vidare till nästa nivå. Ni är ju dessutom två och viktigt är att du inte begår någon form av våld mot dina egna känslor och tankar utan att det känns rätt för dig. Din fråga om hans avsikter, vad som driver hans tankar och fantasi kring att införliva ytterligare en mansperson i ett eventuellt sexuellt samspel. Ja alla män är olika och pratar vi heterosexuella män så skulle jag säga att en vanlig fantasi är tankar kring det manliga egot, att våga tänja på sin kontroll, utmana egot. En stark faktor kopplad till det manliga egot är den sexuella kopplingen till sin kvinna, att vara exklusiv, den dominante, mannen som kvinnan naturligt vänder sig till för sexuella lekar. Vi vill känna att vi är mitten av universum och att du som kvinna inte har tankar för andra män, eller attraheras av andra män. Därtill kommer bland ?vissa? män tankar på just detta, kvinnans fantasier om andra män, tankar kring hur det skulle kännas att se henne med en annan och om det egna egot kan kontrolleras till den grad att osjälviskt kunna njuta av kvinnans njutning med en annan man. I en liknande samvaro blir det förstås tydligt för de flesta oavsett om man har erfarenhet av det eller ej, att två män och en kvinna är en konstellation som naturligt kommer att rent fysiskt föra männen närmare varandra och som du nämner själv finns det precis som hos er kvinnor någon form av tankar kring det egna könet. Om det är uttalad bisexualitet eller ej i din mans fall kan nog bara han svara på. Är risken att det utvecklas till en trio där du efter tid hamnar utanför gemenskapen? Risken finns alltid likväl som risken att du själv attraheras på ett djupare plan av en ny manlig bekantskap och vill ta det vidare på tu man hand. Skulle kunna gå in på ditt dilemma djupare än så här men blir så långt inlägg ;) hoppas detta ger någon vägledning.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Råd om mannens fantasi?