• Anonym (D)

Att vara ogillad på FL

Ja, det är jag. Det finns säkert en logisk förklaring. Men det är jobbigt och ledsamt. 
    Jag har det ju inte direkt bra i verkligheten heller. Så att folk tummar ner och ignorerar mina meddelanden på inboxen gör mig ledsen. 

• Svar på tråden Att vara ogillad på FL
  • Anonym (Jorå)

Skickar en kram. Man ska nog ta mycket med en nypa salt när det kommer till forum på nätet där alla möjliga människor sitter och skriver på. 

• Anonym (Tumme)

Tummarna betyder inget, tycker det tummas i trådar där det är konstigt att tumma.

• Anonym (Signerad mig)

Det har absolut inget med dig att göra kan jag lova. Snarare med vilket ämne man skriver om.

Om man t.ex skriver i otrohet eller politiska trådar kan det bli lite hätska debatter, och om man skriver något mot strömmen så får man garanterat nertummar.

Jag får både upp och nertummar beroende på ämne, och ibland får man både och (vilket indikerar att folk tycker väldigt olika där). Sen har vi nog vissa som bara vill provocera.

Om du är orolig skriv anonymt, så kan du inte tro att de ogillar dig för att de vet vem du är.

• Dr Nail

Bli bättre och skriv bättre då. Jag blir aldrig nertummad. Hur fixar jag det? Jag skriver bra. Bli mer som jag.

• Anonym (Signerad mig)
    Dr Nail skrev 2025-02-06 23:12:42 följande:

Bli bättre och skriv bättre då. Jag blir aldrig nertummad. Hur fixar jag det? Jag skriver bra. Bli mer som jag.

Haha , ja ibland får man tänka positivt också 😛
  • Anonym (Signerad mig)

Det kanske är allra värst att inte få någon tumme alls? Det kanske betyder att ingen ens bemödar sig att läsa ens inlägg. 😂

• Anonym (Tummetott)

Tummarna ska du inte bry dig om. Verkar som att dom används beroende på ämnen.

• OlleSQ
    Anonym (D) skrev 2025-02-06 21:08:18 följande:
    Att vara ogillad på FL

Ja, det är jag. Det finns säkert en logisk förklaring. Men det är jobbigt och ledsamt. 
    Jag har det ju inte direkt bra i verkligheten heller. Så att folk tummar ner och ignorerar mina meddelanden på inboxen gör mig ledsen. 

Folk gillar normalt sett inte att bli inboxad om de inte varit tydliga med att bjuda in till det och då svarar man inte. Hör väl till normal hyfs att känna till det.

Skriver man sen lite provokativt framförallt i sex eller politik så får man räkna med att folk tummar ner.

Det är lixom ingen nyhet utan så har det sett ut alla år (sen 1988 i mitt fall) som jag kommunicerat via dator på öppna forum/diskussiongrupper.

• Anonym (Men_stackars)

Men stackars dig. Hur mycket till liv har man om man hänger upp sig på att vara ogillad på ett anonymt diskussionsforum? Get a life!

• Anonym (D)
    Anonym (Men_stackars) skrev 2025-02-07 12:47:40 följande:

Men stackars dig. Hur mycket till liv har man om man hänger upp sig på att vara ogillad på ett anonymt diskussionsforum? Get a life!

Vilket osympatisk och otrevligt svar. 
    Jag studerar heltid på uni, + jobbar. 
  • Anonym (Frida)

Att du inte har det bra irl kan säkert spela in i hur du uppfattar tonen på fl. Men kom ihåg att det här är människor som inte känner dig och som du kanske inte ens hade velat vara vän med irl om du träffade dem.

Ta kommentarer med en nypa salt och strunta i tummarna. Livet blir inte bättre av att övertänka hur många nedåttummar man får på fl.

• Anonym (Men_stackars)
    Anonym (D) skrev 2025-02-07 14:49:14 följande:
    Vilket osympatisk och otrevligt svar. 
    Jag studerar heltid på uni, + jobbar. 
    Undrar det. Människor som är så känsliga för vad som skrivs på ett diskussionsforum, där alla har rätt till sin åsikt och syn på saker, hur känsliga är de för kritik i övrigt? IRL utanför skärmen brukar man få lära sig tåla sådant.ä
  • Anonym (D)
    Anonym (ho) skrev 2025-02-07 14:57:15 följande:

here we fucking go again

Vad otrevlig du är. 
    Du kunde skriva utan "fucking", tycker jag. 
  • Anonym (D)

Blåser nytt liv i tråden. 

Ja, jag är verkligen ogillad på familjeliv. Jag frågade en av personerna här på fl varför hon/han ogillade mig, och var så säker, det gör verkligen den här personen. Hur kan jag vara så säker? Jo, för att denna person ignorerar mig, trots att jag skrev i trådar och påkallad hennes/hans uppmärksamhet, och annat. När jag frågade denna person varför den ogillar mig, så förnekade denna person att personen ogillar mig. Varför skulle man göra det, när det är uppenbart att personen ljuger? 

• Anonym

Du är med andra ord såpass deprimerad att du nu projicerar det värsta på andra och kräver av dem att det är sant, istället för att åtminstone leva på hoppet om att du kanske hade missuppfattat ogillandet precis som du fick förklarat.

Folk i det stadiet är tämligen förlorade fall, tills de mår iaf något bättre. Det går inte att förklara att ni gör det värre. Ni liksom kräver att det ska vara kass och litar inte på att det inte behöver vara kört.

Oavsett, Famijleliv är väl verkligen inte värt att basera någonting alls på? Vad spelar det för roll om man verkar vara ogillad på ett forum?

Svar på tråden Att vara ogillad på FL