Att få "rackarna" att simma långt in
Någon som har tips på vilken ställning (-ar) jag ska ha både före att satsen kommer och efteråt för att sannolikheten ska vara så hög som möjligt för att bli gravid?
Någon som har tips på vilken ställning (-ar) jag ska ha både före att satsen kommer och efteråt för att sannolikheten ska vara så hög som möjligt för att bli gravid?
Missade biologilektionerna?
Naturligtvis inte, men börjar bara bli desperat. Hur jag än försöker och han med så blir det inget. Känner att jag måste bara få det ur mig.
Naturligtvis inte, men börjar bara bli desperat. Hur jag än försöker och han med så blir det inget. Känner att jag måste bara få det ur mig.
Vet inte om ställningen har så stor betydelse. Jag blev gravid med mitt första barn i missionären (tror jag), andra antagligen när jag var överst, tredje när jag låg på mage och fjärde när vi körde skeden. Har varit gravid två andra gånger också, innan första och mellan andra och tredje som blev missfall men är väldigt osäker på exakt när jag blev gravid de gångerna.
Det enda är väl isåfall att jag har hört att man ska ligga kvar ett tag efteråt , tror jag har gjort det alla gångerna men det är nog inte ett måste.
Vet inte om ställningen har så stor betydelse. Jag blev gravid med mitt första barn i missionären (tror jag), andra antagligen när jag var överst, tredje när jag låg på mage och fjärde när vi körde skeden. Har varit gravid två andra gånger också, innan första och mellan andra och tredje som blev missfall men är väldigt osäker på exakt när jag blev gravid de gångerna.
Det enda är väl isåfall att jag har hört att man ska ligga kvar ett tag efteråt , tror jag har gjort det alla gångerna men det är nog inte ett måste.
Tjejen eller båda kan ta bisolvon som gör slemmet mer flytande. Vi försökte länge tills vi testade det sen gick det på en gång.
Det är om mannen har normal spermieproduktion flera miljoner spermier och oavsett ställning så kommer de fram. Men det är bara ibland det blir ett befruktat ägg som sedan utvecklas rätt och fäster i livmodern.
En del ägg som blir befruktade stannar av väldigt tidigt. En del män har spermier med hög andel missformade spermier som inte tar sig in i ägget och ibland inte heller simmar (då kommer de i och för sig inte fram) och ibland så stöter kroppen bort ägget så att det aldrig får fästa. Sen finns det många mer saker som sak stämma för att man ska blir gravid.
Men trots det kör vi också doggy eller missionären vid ägglossning, för det känns tokigt när det rinner ut för fort 😅
Ja precis, det skadar ju inte att ligga kvar iallafall :) Jag har inte legat med benen uppåt vad jag minns men det skadar nog inte heller.
Som nån annan skrev så har jag också läst att man inte ska ha sex för ofta för att det ska hinna tillverkas spermier , har läst helst varannan dag dagarna runt ägglossning om jag minns rätt. Men det kan säkert funka om man har sex oftare också. Sist jag blev gravid hade vi bara sex en gång runt ägglossning , tror det var några dagar eller nån dag innan. Spermier kan ju leva flera dagar efter sex.
Läste en del trådar om föera som satt in en menskopp, för att hålla rackarna på plats ☺️ Har inte testat själv (ännu), men jag frågade faktiskt min gynekolog om det. Hon svarade att det faktiskt inte var en dum idé, med tanke på att det blir fler spermier som får chansen att simma in.