Inlägg från: Anonym (Exakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Exakt)

Kommer Trump att bli bortplockad/avsatt

Tyra myra skrev 2025-02-15 20:37:20 följande:
    Han blir knappast avsatt men risken finns att han av någon anledning måste avsluta sitt ämbete, sjukdom eller dyl.  Då kommer Vice Presidenten JD Vance att sitta i han ställe, vilket inte är bättre för oss i Europa.

Vad Amerikanerna som grupp tycker har jag ingen aning om men de jag personligen känner är väldigt oförstående till vad denna administration ställer till med. Inte minst är de livrädda för Elon Musk.
    Ja Musk är det större problemet. Han är inte demokratiskt vald, sitter på en post som är med massor av makt och rätt lite möjlighet att granska. Får göra pressbriefings inifrån Ovala rummet.

Han har kuppat och betalt sig in till den absolut makten.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Per) skrev 2025-02-15 21:45:16 följande:
    Det känns som att du skulle vara emot Trump vad han än gör. Själv tror jag det ger bättre möjligheter att förhandla med Putin om övriga Europa inte är med just nu.

Om det skulle bli fred, skulle du tycka att det var bra gjort då?
    Det beror ju ändå helt på vad fred innebär för Ukraina och länderna runt om. 
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Den nivån) skrev 2025-02-15 22:04:25 följande:

^ Ta del av nyheterna istället för att enbart posta vänstervriden desinformation.

"USA har närmat sig flera europeiska länder med en förfrågan om hurudana säkerhetsgarantier de kan ge Ukraina.Bland annat ber man om detaljerade uppgifter om hurdan utrustning och hur stora fredsbevarartrupper länderna är beredda att bidra med.Förfrågan som skickades ut den här veckan sägs vara USA:s sätt att få med de europeiska ledarna i kommande förhandlingar."

"Keith Kellogg säger att han blev missförstådd när man hävdade att han inte vill ha Europa med i fredsförhandlingarna.
    Kellogg säger att USA inte tänker agera åtskilt från övriga världen."

yle.fi/a/7-10072607/64-3-258607

Hm, jo hej hopp. Du menar alltså att de politiker från Europa som reagerat och pratat med Kellogg läste fel tidning?

Snarare att USA justerat sig efter påtryckningar.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Per) skrev 2025-02-16 01:55:51 följande:
    Aftonbladet? Seriöst? Dom är alarmister och propaganda är deras strategi.

Tänk om vi kunde ha nyheter som skrev både bra och dåligt kring tex Trump. Men även andra nyheter. Nyheterna är utformade på ett sätt där det inte finns en tvekan om vad skribenten anser om vederbörande eller ibland ett beslut eller ideologi.

Tänk om nyheter skulle börja rapportera nyheter på ett sätt där mottagaren får fundera vad hen tycker. Som det är nu levererar man ett färdigt koncept om vad man ska tycka som läsare och vinklar nyheten därefter.
    Vilka nyheter läser du själv som är så otroligt perfekta då?

Här kommer jag med ännu en horribelt aftonbladet då.www.aftonbladet.se/nyheter/a/o3y967/usa-s-fredskrav-halva-ukrainas-gruvtillgangar

Uppenbart varför han vill "hjälpa". 
Svar på tråden Kommer Trump att bli bortplockad/avsatt