Kommer Trump att bli bortplockad/avsatt
ja, om ekonomin blivit bättre. annars blir det en demokratisk president.
Trump kommer sitta kvar. Sedan kommer Vance bli vald.J
ja, om ekonomin blivit bättre. annars blir det en demokratisk president.
Så dom sk Trumpisterna är dom galna, imbecilla och känslostyrda?
Men flera i tråden vill att Trump ska skjutas eller få hjärtstopp efter att ha vunnit ett demokratiskt val.
Jag tror de amerikanare som röstade på Trump är helnöjda!? och är det NÅGON som kan komma till tals med Putin T EX så är det väl Trump? En man som vågar gå utanför ramarna och tala klarspråk!! I alla svensk msm får man bara höra hur värdelös Trump är men jag tror inte han gör sina väljare besvikna! Jag tror han sitter hela sin period och efter det är han ju rätt gammal så det borde kunna dyka upp ngn LITE yngre?!
Till allt annat så struntar Trump totalt i klimatet också och föregår med dåligt exempel. Trots att t ex alla bränder i USA visar vad den globala uppvärmnngen ställer till.
Är det Europas ansvar att ensamma fixa klimatet också?
Och när har tullar gett ett land välstånd? Tvärtom är det dåligt för alla.
Natos militära styrkor finansieras i praktiken genom medlemsstaternas försvarsbudgetar. USA har länge haft de överlägset största försvarsutgifterna inom Nato. Som mest har USA stått för 75 procent av Natos samlade utgifter.
Är det inte rimligt att USA backar något finansiellt och förväntar sig att länder som Tyskland, Frankrike och England tar ansvar?
USA har även, med stor marginal, betytt mest när det gäller ekonomiska medel till Ukrainakonflikten. Jag anser att det är korrekt att kräva en större medverkan från europeiska länder.
Och nu har det framkommit att Trump/USA tänker lägga beslag på alla Ukrainas rikedomar i jorden som en ersättning för tidigare vapenleveranser. Det är bara det att de är värda minst dubbelt så mycket som vapnen. Men USA kommer inte att lämna några säkerhetsgarantier.
Så Ukraina är klämt mellan Ryssland som anser att Ukraina inte är något eget land, och USA, som kräver att få utnytta deras tillgångar. Antar att Putin och Trump kommit överens om det. När USA plundrat Ukraina på alla deras rikedomer kommer Ukraina att vara helt utfattigt. Det blir då en lydstat eller en del av Ryssland.
Hur kan någon tycka att Trump är bra? Definitivt inte bra för Europa iaf.
Men bortplockad blir Trump inte. Det är väl bara "eliten" (liberala demokrater) som bryr sig om mänskliga rättigheter.
Jag struntar i hur många som dyrkar Trump i USA.
Det är ju helt klart att Trump inte är någon vän till Europa. I 80 år har USA varit Västeuropas stöd. Inte av hjärtats godhet men för att stoppa Sovjets expansion och kommunismens utbredning. Även efter Sovjets fall.
Nu har Trump visat sig som en sann imperalist. Och inte som en rival till det imperalistiska Ryssland utan som en bundsförvant. Två vargar som tänker slita sönder Ukraina. Och sedan - övriga Europa? Som när Sovjet och Hitlertyskland delade Europa mellan sig.
Vart tog demokratin vägen? Den som USA skulle sprida?