• Anonym (Gör så ont)

Allt jag gör är fel- min man älskar mig inte

Min man hr blivit en vresig gammal gubbe som inte vill höra någonting men som är bestämd p sina rutiner, och kontrollbehov att jg gör rätt. Han slappnar inte av och nu älskar han mig inte längre dessutom. Han visar ingen kärlek, blev sur på alla hjärtans dag när jag försökte lite extra med go  och middag. För d tyckte han att sonen fick för mycket socker.
    jag vill bara ha tillbaka den man jag blev förälskad i, den fina killen som var så snäll, kärleksfull och omtänksam. Vi hade det så bra ihop. Nu är han bara trött, jag får åka själv till vänner, på semester och till släkt. 

han är en bra pappa men han håller på att bli galen. Idag blev han arg för att jag inte visste vem som skulle laga mat och om  att jag hade lovat sonen att Vi skulle spela tv- spel. Jag trodde han skulle laga mat, jag sa att jag kunde laga mat och gick ut och hämtade en grej men när jag kom in stod han å gjorde pannkakor och muttra om skärmtid och jag sa att jag kan laga mat jag och sonen kan spela sen, då slängde han hela pannkakssleven hårt i bunken så det skvätte över hela köket och ner över golvet och sen gick han upp. Han ville inte ens äta med oss?
    jag förstår inte vad som händer med honom.
    jag behöver verkligen hjälp. När jag säger att jag kan åka iväg en hel dag utflykt med sonen så kan du bara få lugn och ro- då säger han att då blir det inga rutiner alls- det spelar ingen roll vad jag gör. Allt jag gör är fel i hans ögon. 

jag vet faktiskt inte längre hur jag ska bete mig? 

• Svar på tråden Allt jag gör är fel- min man älskar mig inte
  • Anonym

Försök få med honom till en läkare.
    Det kan vara en sjukdom

• Anonym ((Anonym))

Ofta är det inte bara fel hos en person i ett förhållande som går snett.
    Har du bildligt talat ställt dig själv framför spegeln?

• Tom Araya

Det verkar som att han vill att allt ska fungera utefter rutiner och regler... hans regler. Det är inte fel att ha rutiner inom rimliga gränser, men de ska man då vara överens om.

I ditt fall så saknas det kärlek från hans sida. Den ska inte vara villkorad...

Du måsta prata med honom om detta och jag rekommenderar även parterapi.

Jag hoppas det löser sig för er och du får gärna uppdatera här, men löser sig inte detta tycker jag att du ska lämna.

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2025-02-15 20:51:03 följande:

Det verkar som att han vill att allt ska fungera utefter rutiner och regler... hans regler. Det är inte fel att ha rutiner inom rimliga gränser, men de ska man då vara överens om.

I ditt fall så saknas det kärlek från hans sida. Den ska inte vara villkorad...

Du måsta prata med honom om detta och jag rekommenderar även parterapi.

Jag hoppas det löser sig för er och du får gärna uppdatera här, men löser sig inte detta tycker jag att du ska lämna.

Tillägg på detta är att han har samma ansvar som du att bidra till trevligt umgänge, trivsam tillvaro, att det fungerar i ert gemensamma hem och liv samt att visa kärlek och omtanke.
  • Anonym (Lisa)
    Tom Araya skrev 2025-02-15 20:53:34 följande:
    Tillägg på detta är att han har samma ansvar som du att bidra till trevligt umgänge, trivsam tillvaro, att det fungerar i ert gemensamma hem och liv samt att visa kärlek och omtanke.
    Ja, det är bådas ansvar att det fungerar.
  • Anonym (Gör så ont)
    Anonym ((Anonym)) skrev 2025-02-15 20:41:25 följande:

Vad menar du? Allt jag gör är ju fel säger jag. Jag älskar min man och vill bara få det bra.
    jag kan göra vad som helst för honom, men visst jag har svårt att förstå ibland, säger han att han vill ha rutiner och jag försöker ta det ordagrant så kan är det inte bara det han menar- å kanske är det jag som är dum och har en diagnos (får höra det ofta från honom) att jag fokuserar på en sak, om han påpekar att han får städa och tömma och fylla diskmaskin att jag då bara fokuserar på det men inte att det ligger en leksak på golvet som jag istället kliver över
    det är nog som han säger att jag är värdelös? att det enda jag är bra för är att jag jobbar (då är jag borta från hemmet) och att jag tjänar pengar?.
    jag älskar min son, men jag är kanske som han säger en värdelös mamma också?

• Anonym ((Anonym))
    Anonym (Gör så ont) skrev 2025-02-15 22:42:27 följande:

Vad menar du? Allt jag gör är ju fel säger jag. Jag älskar min man och vill bara få det bra.
    jag kan göra vad som helst för honom, men visst jag har svårt att förstå ibland

jag älskar min son, men jag är kanske som han säger en värdelös mamma också?

Det är det jag menar, kan du förstå på ett annat sätt, kan du fråga honom: Hur tänker du nu? Går det att "gå till botten" med saker och ting?

Du är garanterat inte värdelös, kom inte ens på tanken, du har ju skrivit här och det kräver mod. Skrattande
  • Anonym (Gör så ont)

Finns

Finns det något jag gör rätt? Känns verkligen inte så, jag förstår inte vad han håller på med? det är som psykisk verbal misshandel.  Det gör så ont, men han har kanske rätt, jag borde inte leva, jag borde dö. Han har sagt det ofta- att allt skulle bli bättre om jag dog, att jag förstört han liv, och jag verkar ju förstöra för honom varje dag. Idag har han påpekat nästan allt jag gör, jag försöker ignorera men jag kan inte, det gör för ont å jag får en ilning i kroppen för varje påpekande, suckande osv.  Men jag är kanske sjuk, igår bröt jag ihop å kände mig galen, hade svårt att andas.

Jag verkar inte förstå, kan göra rätt längre. Jag vill så gärna göra rätt att jag försöker dubbelkolla allt jag gör - å tänka igenom allt jag säger men ändå, ändå gör jag fel eller säger fel saker.

Idag har det varit allt från hur jag är, beter mig mot min son ( hur jag förklara saker, gav honom jos att dricka istället för mjölk, till att jag kikade på tårtan som min man gjort- då blev jag utskälld för det.  Jag visste inte att jag inte fick det- men jag måste blivit psykiskt sjuk som inte kan göra rätt längre? 

Det kanske är jag som behöver hjälp? ibland funderar jag på om det kanske vore bättre om jag dog, eftersom jag bara förstör allt ändå?

• Anonym (Gör så ont)

Och ja jag har sagt hur jag känner men då är det också fel att jag anklagar honom för att inte tycka och tänka som han vill?
    nu tycker han att jag istället skulle säga ok till allt han säger att jag gör fel. Men om jag börjar göra det så kommer väl det också vara fe?. vet inte snart vad jag ska göra?

Svar på tråden Allt jag gör är fel- min man älskar mig inte