Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Hör grannens sex, vad göra

Anonym (aa) skrev 2025-02-18 15:28:42 följande:

Sätter på musik i högtalare eller hörlurar. Funderar över vad sjutton svar nr 1 i tråden tänkte med för så korta störningar...

Undrar jag med. Alltså kan man kalla det ens för störningar? Jag hör grannar gå, dammsuga, laga mat, spola i toaletten och andra vardagsljud och de ljuden är mycket högre än om man skulle höra några lättare stön. 

Jag fattar inte hur några stön kan bli värre än andra ljud som de facto är starkare, längre tid och högre. Men sådana ljud accepteras. Konstigt.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 15:33:25 följande:
    Vadå? Har en man som granne, han bjuder alltid in samma tjej år i streck en gång i veckan och de håller på två tre dagar i streck timmar i streck, förstår inte hur de ens orkar. Har lagt lapp i brevlådan men hjälper föga 

I den situationen med 2-3 dagar i streck kan jag förstå dig. 

Men TS pratar om 5-10 minuter någon gång i veckan eller ens det. Det tycker jag är väl rätt normalt eller. Någon gång borde väl folk få ha sex och låta lite. De andra vardagsljud som jag hör är värre än om jag skulle höra lite stön i 10 min.

Men som sagt håller man på i 2-3 dar i streck så förstår jag dig. Men det var inte det som TS startade tråden om. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 16:02:48 följande:
    Handlar ju om exakt samma sak? Hade reagerat på exakt samma vis i TS jobbiga sits, spelar ingen roll om det är 10 minuter eller tio timmar. man gör inte så 

Inte riktigt va. I ditt fall låter det som att det är ordentliga störningar där någon stönar så att det markant hörs och stör. I TS fall låter det som små stön som är tystare än vanliga andra vardagsljud, det skulle jag klassa som normalt.

Om det inte är normalt så borde man ju klaga på när folk går på toaletten, vispar grädde med vispmaskinen, tittar på tv osv. 

• Anonym (Undrar)

Lagom stön från en grannlägenhet som också inte är mer än en normal sexakt är juridiskt inte förargelseväckande beteende eller för den delen påtvingande av någons sexakt. Det går in under normala vardagsljud som vem som helst har rätt till. 

Så länge vi håller oss inom normal ljudnivå, normala tider o längd osv finns det inte en domstol som skulle döma något. 

Inte ens vid skrik ol det skulle ske någon gång. Det är först om det sker jämt o ständigt och är överdrivet eller i egenskap av att aktivt vilja höras. Det som TS beskriver är ett normalt liv o beteende och är inte brottsligt någonstans. Det är inom den vanliga acceptansen av ljud man får tåla i flerfamiljshus. 

Svar på tråden Hör grannens sex, vad göra