Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Hör grannens sex, vad göra

Frågar vad de håller på med. Ringer på och går om man inte vill konfrontera dem. Sätt upp en lapp om detta. Ta det på boendemöte, lägg lapp i brevlådan. mina grannar höll på i två hela dagar nyss. 

• Anonym (J)
    Anonym (aa) skrev 2025-02-18 15:28:42 följande:

Sätter på musik i högtalare eller hörlurar. Funderar över vad sjutton svar nr 1 i tråden tänkte med för så korta störningar...

Vadå? Har en man som granne, han bjuder alltid in samma tjej år i streck en gång i veckan och de håller på två tre dagar i streck timmar i streck, förstår inte hur de ens orkar. Har lagt lapp i brevlådan men hjälper föga 
  • Anonym (J)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-18 15:35:28 följande:

I den situationen med 2-3 dagar i streck kan jag förstå dig. 

Men TS pratar om 5-10 minuter någon gång i veckan eller ens det. Det tycker jag är väl rätt normalt eller. Någon gång borde väl folk få ha sex och låta lite. De andra vardagsljud som jag hör är värre än om jag skulle höra lite stön i 10 min.

Men som sagt håller man på i 2-3 dar i streck så förstår jag dig. Men det var inte det som TS startade tråden om. 

Ja nä och speciellt när man själv valt att inte ha ett sexliv. Blir lite sur. inte så att jag står och drar i snabeln och skriker även om jag ibland får lust. De pratar en hävla massa, asgarvar och börjar om repeat. Lappar funkar inte heller. Han flyttar aldrig. tur att hon inte bor där. Ja jag vet inte man har rätt att ha lugnt omkring sig. Dessutom bör detta även om det är tio minuter räknas som förargelseväckande beteende. 
  • Anonym (J)

Skulle någon här blivit glad om din granne blottade sig i fönstret? Samma sak. 

Jag satt ute på balkongen med en kaffe och skulle betala räkningar, då börjar dem precis under där. Kul? Tänk om jagade haft barn eller husdjur som varit där också? 

• Anonym (J)

Bor dessutom i bostadsrätt ska tilläggas 

• Anonym (J)
    Anonym (aa) skrev 2025-02-18 15:51:07 följande:
    kan du sluta spamma om en helt annan situation är TS? Starta en egen tråd om det är så viktigt att vi får veta hur din granne ligger.
    Handlar ju om exakt samma sak? Hade reagerat på exakt samma vis i TS jobbiga sits, spelar ingen roll om det är 10 minuter eller tio timmar. man gör inte så 
  • Anonym (J)
    Anonym (segt) skrev 2025-02-18 16:00:18 följande:

Försök lyssna när dom sätter sig för att äta, Då drar du på en porrfilm på högsta volym. Förhoppningsvis så trillar polletten ner.

Exakt 
  • Anonym (J)
    Anonym (tanke) skrev 2025-02-18 15:58:46 följande:
    Varför skulle husdjuren bry sig? 
    Det är väl inget kul att ofrivilligt delta i? 
  • Anonym (J)
    Anonym (tanke) skrev 2025-02-18 15:58:46 följande:
    Varför skulle husdjuren bry sig? 
    Har en chihuahua, mitt hjärta. Hon blir orolig av alla ljud, 
  • Anonym (J)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-02-18 16:08:05 följande:

Inte riktigt va. I ditt fall låter det som att det är ordentliga störningar där någon stönar så att det markant hörs och stör. I TS fall låter det som små stön som är tystare än vanliga andra vardagsljud, det skulle jag klassa som normalt.

Om det inte är normalt så borde man ju klaga på när folk går på toaletten, vispar grädde med vispmaskinen, tittar på tv osv. 

Jo ordentliga stöningar eller inte, men att vispa grädde räknas inte som förargelseväckande beteende. 
  • Anonym (J)
    Hon är väluppfostrad. Dessutom är inte det förargelseväckand. Hon är kastrerad. Jag är gay och de gånger jag har sex är på hotell. Ingenting jag delar med andra. Och inga höga ljud.
  • Anonym (J)
    Tom Araya skrev 2025-02-18 16:21:21 följande:
    Passa på att dammsuga.
    Så vi ska lägga ansvaret på TS? 
  • Anonym (J)
    Tom Araya skrev 2025-02-18 16:25:51 följande:
    Förvirrande inlägg...

Först låter det som att du har sex med ditt husdjur, sedan antyder du att ni är ett lesbiskt par som bara har sex på hotellrum.

Bor ni ofta på hotell och har ni där grannar i samma bemärkelse som i flerbostadshus och upplever varandras vanor veckovis?
    Jag definierar mig som man. Jag är en född man som har sex med andra män. Jag har sällan sex, men de gånger jag gör det sker detta diskret på hotell. Och med stor respekt för andra gäster. Det där med min hund är bara onödigt och passivaggressivt. 
  • Anonym (J)
    Tom Araya skrev 2025-02-18 16:38:14 följande:
    Varför kallar du då din partner för hon och varför skulle det spela roll om din partner är steriliserad?
    partner? någon pratade om min hunds sexliv, vilket är respektlöst, hon är lugn och steriliserad. Hon blir orolig av ljud. jag har vare sig sex med hundar eller kvinnor. Väldigt onödig kommentar av dig, jag är också diskret när jag väljer att ha sex. 
  • Anonym (J)
    Anonym (aa) skrev 2025-02-18 16:36:34 följande:
    Yikes. Hellre korta låga stönanden som man själv kan enkelt filtrera bort hemma än att behöva störas på hotell där ni inte har en aning om hur ljudet förflyttar sig.
    I beg to differ. Jag är väldigt diskret av mig och en dealbreaker för mig att vara med någon som låter högt. 
  • Anonym (J)
    jag har lättare autism och lider av 3,5 år av hjärntrötthet vilket jag också är sjukskriven för: då är det inte roligt att vakna till detta på regelbunden basis. Jag bodde i usa och där kunde man få höga skadestånd för samma sak. 
  • Anonym (J)
    Anonym (aa) skrev 2025-02-18 16:50:59 följande:
    Återigen är din situation inte TS situation. Stönanden som TS aktivt behöver lyssna efter klassas inte som en störning efter 10 min.
    det spelar ingen roll. Att tvinga folk att bevittna sex är sexuella trakasserier och övergrepp faktiskt. 
  • Anonym (J)
    Vad syftar du på Janne? Blottning och dyl har alltid varit exempel på detta. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Öronproppen) skrev 2025-02-18 19:04:29 följande:
    Finns två alternativ som jag ser det. Ring på och prata med grannen eller sov med öronproppar.
    Men ska man behöva göra det? Har personligen ganska ont av öronproppar i och med skav. Det ska vara tyst efter en viss tid och man ska aldrig oavsett tid på dygnet behöva tvingas lyssna på andras sexuella aktiviteter. 
  • Anonym (J)
    Occam skrev 2025-02-18 21:41:20 följande:
    Finns väl ingen som helst anledning att ringa på hos grannen, eftersom de störningar som TS upplever inte på något sätt är objektiva. Ljudnivån - som jag uppfattar beskrivningen - motsvarar väl knappt ens ljudet av stt grannen duschar eller spolar i toaletten. 

Sex ingår i att leva, man får leva i sitt hem - även om man inte får störa sina grannar så får man också tåla lite om man valt att bo i ett lägenhetshus. Så, TS, du ska inte göra något annat än att lära dig att inte störa dig.
    Att tvinga folk att ofrivilligt delta i sexakter på regelbunden basis är förargelseväckande beteende. På samma vis som man inte blottar sig eller går runt naken i kvarteret ligger man inte och skriker i huset. Allt handlar om ömsesidig respekt, när jag har kul med mig själv gör jag det diskret och skulle aldrig drömma om att skrika högt så grannarna tvingas lyssna. 
Svar på tråden Hör grannens sex, vad göra