Inlägg från: Anonym (aa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aa)

Hör grannens sex, vad göra

Sätter på musik i högtalare eller hörlurar. Funderar över vad sjutton svar nr 1 i tråden tänkte med för så korta störningar...

• Anonym (aa)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 15:44:44 följande:

Bor dessutom i bostadsrätt ska tilläggas 

kan du sluta spamma om en helt annan situation är TS? Starta en egen tråd om det är så viktigt att vi får veta hur din granne ligger.
  • Anonym (aa)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 16:02:48 följande:
    Handlar ju om exakt samma sak? Hade reagerat på exakt samma vis i TS jobbiga sits, spelar ingen roll om det är 10 minuter eller tio timmar. man gör inte så 
    Man gör inte så? Man stönar inte några få minuter när man har sex? Din hund bjäbbar inte fem minuter för då är det fritt fram för grannarna att skriva lappar och ta upp ditt problem på möten?
  • Anonym (aa)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 16:15:10 följande:
    Hon är väluppfostrad. Dessutom är inte det förargelseväckand. Hon är kastrerad. Jag är gay och de gånger jag har sex är på hotell. Ingenting jag delar med andra. Och inga höga ljud.
    Yikes. Hellre korta låga stönanden som man själv kan enkelt filtrera bort hemma än att behöva störas på hotell där ni inte har en aning om hur ljudet förflyttar sig.
  • Anonym (aa)
    Anonym (J) skrev 2025-02-18 16:46:54 följande:
    jag har lättare autism och lider av 3,5 år av hjärntrötthet vilket jag också är sjukskriven för: då är det inte roligt att vakna till detta på regelbunden basis. Jag bodde i usa och där kunde man få höga skadestånd för samma sak. 
    Återigen är din situation inte TS situation. Stönanden som TS aktivt behöver lyssna efter klassas inte som en störning efter 10 min.
  • Anonym (aa)
    Anonym (Anoo) skrev 2025-02-18 18:16:18 följande:

Jag skrev en lapp som jag satte på porten.

"Anna och Kalle, ni stör hela huset med erat frustande".

Efter det var det tyst.

Här stör de knappt, bara om TS lyssnar noga och då kan TS lika gärna ta på sig hörlurar en kvart i stället för att andra ska skämmas pga ett lågmält sexliv
  • Anonym (aa)
    Anonym (xxx) skrev 2025-02-18 17:49:27 följande:

Gör som min man. När vi bodde ihop i vår första lägenhet hade vi ett par ovanför oss som sexade ganska högt flera gånger i veckan. En gång när vi åkte i hissen tillsammans med grannen och hans mamma eller svärmor så vände min man sig mot killen och frågade om han och tjejen hade haft det skönt kvällen innan. Han blev knallröd i ansiktet och sedan hörde vi aldrig igen. 

Då får vi anta att ni hade gjort normala åtgärder som att lämna lapp först? För alla förstår inte alls att ljudet sprider sig så mycket om de knappt brukar göra sina grannar utan tror lägenheten är mer ljudisolerad än den är
Svar på tråden Hör grannens sex, vad göra