Anonym (Hejsan TS) skrev 2025-02-22 06:27:12 följande:
Haft liknande problem, man ska aldrig använda de där svampmedlerna på apoteket utan gå till gyn och få tabletter, (eller köpa de tabletterna på apoteket).
Min gyn körde en rejäl kur på mig med först nått jag skulle stoppa upp i en vecka. Åt samtidigt de där tabletterna varje dag i 1-2 månader. Fick duscha varannan dag, inget sex på en månad, absolut inte raka men smörja med mandelolja vid varje toabesök.
Blev som natt och dag efter.
Gyn sa till mig att jag har ett känsligt underliv och får liksom tänka på det. Sover alltid utan trosor osv. Men märker att under vissa delar i cykeln så är det lite torrare så då kan jag undvika vaginalt sex/ att han kommer i mig för att inte späda på obalansen och risken att det blir för mycket för henne att hantera.
Du Ska inte behöva vänta såhär länge på gyn, ring och verka mer desperat och kräv en tid.
Hur är dina slemhinnor idag? Vad var det för medel du fick stoppa upp?
Tyvärr blev mina slemhinnor ännu värre efter svampmedel, förstod inte då att jag hade sköra slemhinnor med nu i efterhand så fanns symtomen där, bl.a att det ibland kändes torrt vid sex om man hade det länge. Har inte haft sex på säkert 1.5-2 månader nu.