Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Aktivitetsstöd när dagerna hos a-kassan tar slut

Ersättningen från FK är inte mycket att hänga i julgranen.
    Gick från 48 00 minus tjänstebil brutto typ 32 00 netto till A-kassa till ersättning från FK på ca 14 00 netto. ,
    Håller på att förbereda försäljning av huset. Går back ett antal tusen per månad sedan 1,5 år tillbaka. 
    Fick ersättning innan jul , 23/12. När allt var betalt så fanns ca 700 kvar för mig och sonen till 26/1.
    God jävla jul till dig också!

• Anonym (?)
    Anonym (Sia) skrev 2025-02-22 22:44:05 följande:
    Fy vad tufft. Finns det inte möjlighet att få andra bidrag också om det är så att man knappt går runt? Jag har tack och lov en sambo som tjänar helt ok så med hans lön plus min ersättning kan vi ändå gå runt. Därför blev jag otroligt lättad när jag såg att jag kommer få samma ersättning med aktivitetsstödet. Det är absolut inte mycket, men det funkar för oss. Men snart hoppas jag att jag har landat ett jobb så att vi har två löner att leva på istället. 
    Är nyss 58 och 1/3 "firar" jag två år som arbetslös så förhoppningarna är små.
     Har en spargris som jag inte vill slå hål på men vill heller helst inte hamna i en lägenhet utan att kunna vara ute.
    Det som svider värst - min son är född och uppvuxen i huset och jag har lovat honom att vi ska bo kvar. Han har sagt att att när han får jobb ska han köpa huset så att vi kan bo kvar. Det om något krossar mitt hjärta
Svar på tråden Aktivitetsstöd när dagerna hos a-kassan tar slut