Inlägg från: KickStart |Visa alla inlägg
  • KickStart

Vi som gjort abort!

Jag gjorde en abort för 20 år sedan. Tiden går.
    Jag har aldrig ångrat mig och för min del var det beslutet det absolut bästa jag kunde göra då.

Risken att bli steril efter en laglig abort är försvinnande liten så det behöver man inte oroa sig för.

Jag har tre underbara ungar. Som med all säkerhet inte hade funnits här idag om jag inte gjort aborten i min ungdom.

• KickStart

Mallan:
    Jag tror att det är viktigt att man pratar med varandra om aborten. Och att man då tar upp ALLT man känner. För det blir ju lätt väldigt många olika känslor som samsas. Tiger man bara och håller det inne så pyser det ut ändå för eller senare. Nej prata, prata, prata och tillåt dig känna det du känner.
    Du är inte onormal på något vis. *kraaam*

• KickStart

Miz84:
    Vad var det som hände?
    Har du fått träffa läkare och gått igenom allt- och fått svar på dina frågor?
    Nu vet jag inte vad som hände men hur kan de säga att du bara har 10% chans att få barn. Vad grundar de det på?

Kraaaaam

• KickStart

Brodsmulan:
    Jag förstår att det känns jobbigt för dig.
    När man gör en abort vill man ju att det ska vara gjort och sedan är det färdigt med det.
    Ibland blir det tyvärr rester kvar- eller att den medicinska aborten inte fungerar fullt ut. Det är ovanligt men det hjälper ju inte dig, eller hur.*kram*
    Hoppas det löser sig till det bästa för dig!
    Styrkekramar!

Svar på tråden Vi som gjort abort!