• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Anonym (Hemliga Arne)
    bästamamman skrev 2011-10-23 03:07:15 följande:
    TS trådstart är ju inte ens provocerande, vad sysslar ni med tjejer?

Hon beskriver något hon tycker är jobbigt...

...det har ingenting med era problem med att ni inte kan få barn att göra.

Hon är en helt vanlig normal tjej som antagligen kommer bli en toppenmamma, just för att hon inte skäms för hur hon känner utan förbereder sig på en eventuell förlossning och bebis genom att ta upp sina funderingar och rädslor över att inte älska detta barn. Hur många har inte tänkt så under graviditeten...

Ni gör det ju inte lättare för henne med all jävla pajkastning.

Ni borde skämmas.
    AMEN!
  • Border
    bästamamman skrev 2011-10-23 03:07:15 följande:
    TS trådstart är ju inte ens provocerande, vad sysslar ni med tjejer?

Hon beskriver något hon tycker är jobbigt...

...det har ingenting med era problem med att ni inte kan få barn att göra.

Hon är en helt vanlig normal tjej som antagligen kommer bli en toppenmamma, just för att hon inte skäms för hur hon känner utan förbereder sig på en eventuell förlossning och bebis genom att ta upp sina funderingar och rädslor över att inte älska detta barn. Hur många har inte tänkt så under graviditeten...

Ni gör det ju inte lättare för henne med all jävla pajkastning.

Ni borde skämmas.
    Jo, den är provocerande eftersom hon tänker som hon gör. Och jag skäms inte för att jag tycker så
  • Petronella01
    hallonfot skrev 2011-10-23 18:52:27 följande:
    Jo, den är provocerande eftersom hon tänker som hon gör. Och jag skäms inte för att jag tycker så
    Inte jag heller. Ts däremot borde göra det
  • zigne

TS vill förstås ha många reaktioner på sin tråd. Därför väljer hon den mest spektakulära och frånstötande titeln hon kan komma på. 

• Border
    bästamamman skrev 2011-10-24 09:06:15 följande:
    Petronella:

Vad det exakt hon ska skämmas för?

Skämmas för sina känslor ska man aldrig behöva göra. Känslor är känslor och inget man kan råda över. Men hur man agerar utifrån sina känslor kan man råda över. Nu skriver ju ts att hon tycker det är jobbigt att känna som hon gör. Att hon är rädd för att inte vilja ha barnet om det blir en pojke.
    Om man däremot funderar på abort pga könet på barnet så ska man skämmas, tycker jag. För aborten är då hur hon väler att agera utifrån sina känslor. 
  • Smulan87
    hallonfot skrev 2011-10-24 11:45:08 följande:
    Skämmas för sina känslor ska man aldrig behöva göra. Känslor är känslor och inget man kan råda över. Men hur man agerar utifrån sina känslor kan man råda över. Nu skriver ju ts att hon tycker det är jobbigt att känna som hon gör. Att hon är rädd för att inte vilja ha barnet om det blir en pojke.
    Om man däremot funderar på abort pga könet på barnet så ska man skämmas, tycker jag. För aborten är då hur hon väler att agera utifrån sina känslor. 
  • likeabaws

Hallonfot:

Man behöver inte alls skämmas för att man känner för att göra abort om det är en kille?

Hon är ju livrädd för att hon inte ska älska det.

Vilket jag är säker på att hon kommer göra, men ingen har en aning över hur man kommer reagera när bebisen kommer ut.
    Katastroftankar är naturligt speciellt under en graviditet, man vill ju bara att allt ska vara bra. Att ventilera innan, minimerar risken att hon inte ska vilja ha barnet pga kön.

Jag förstår verkligen inte att vuxna människor kan vara så inskränkta.

• likeabaws

TS:

Och JA!
    Det är många som känner som du, men folk är så jävla rädda att uppfattas som "onormala" så dom biter ihop och håller tyst.

Men det kommer att slå tillbaka, för kropp och knopp klarar inte att av trycka undan känslor för länge. En dag tar det stopp.

Fortsätt vetilera och må gott!

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke