• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • TEDDEN
    bästamamman skrev 2011-10-24 13:32:42 följande:
    TS:

Och JA!
    Det är många som känner som du, men folk är så jävla rädda att uppfattas som "onormala" så dom biter ihop och håller tyst.

Men det kommer att slå tillbaka, för kropp och knopp klarar inte att av trycka undan känslor för länge. En dag tar det stopp.

Fortsätt vetilera och må gott!
    Exakt VAD är det normalt funtade människor inte ventilerar, men känner, menar du? Det faktum att de fått en pojke men vill ha en flicka, eller vad? 
    Jag tror att det är en försvinnande liten del av befolkningen som skulle överväga att göra abort för att det i deras tycke råkar vara "fel" kön på bebisen. Än mindre skriva om det på FL och hoppas på medhåll. 

Såna här trådar skrämmer skiten ur mig.  

• Border
    bästamamman skrev 2011-10-24 13:27:18 följande:
    Hallonfot:

Man behöver inte alls skämmas för att man känner för att göra abort om det är en kille?

Hon är ju livrädd för att hon inte ska älska det.

Vilket jag är säker på att hon kommer göra, men ingen har en aning över hur man kommer reagera när bebisen kommer ut.
    Katastroftankar är naturligt speciellt under en graviditet, man vill ju bara att allt ska vara bra. Att ventilera innan, minimerar risken att hon inte ska vilja ha barnet pga kön.

Jag förstår verkligen inte att vuxna människor kan vara så inskränkta.

Det du skriver här handlar åter igen om ts känslor, som hon inte rår för. Men om hon däremot genomgår en abort bara för att hon inte vill ha en pojke så handlar det om hur hon beter sig utifrån sina egna känslor. Att ett litet barn inte ska få leva pga jobbiga saker som ts varit med om.
  • Border
    TEDDEN skrev 2011-10-24 13:43:47 följande:
    Exakt VAD är det normalt funtade människor inte ventilerar, men känner, menar du? Det faktum att de fått en pojke men vill ha en flicka, eller vad? 
    Jag tror att det är en försvinnande liten del av befolkningen som skulle överväga att göra abort för att det i deras tycke råkar vara "fel" kön på bebisen. Än mindre skriva om det på FL och hoppas på medhåll. 

Såna här trådar skrämmer skiten ur mig.  

Jag var oxå orolig under min gravditet: För att sonen skulle dö i magen eller för att det skulle vara något stort fel på honom så att han aldrig skulle kunna leva ett normalt liv. Men jag funderade inte på abort för det.
    Jag hoppades att det skulle bli en frisk liten människa, och det blev det.

• TEDDEN
    hallonfot skrev 2011-10-24 13:57:20 följande:
    Jag var oxå orolig under min gravditet: För att sonen skulle dö i magen eller för att det skulle vara något stort fel på honom så att han aldrig skulle kunna leva ett normalt liv. Men jag funderade inte på abort för det.
    Jag hoppades att det skulle bli en frisk liten människa, och det blev det.
    Precis, den oron känner nog alla -och är helt befogad! Urläskigt att vara gravid på många sätt, aldrig förr har man väl ältat allt som kan gå fel...  

Men att vilja välja bort ett barn p ga kön, det är verkligen så fruktansvärt tragiskt och ledsamt att läsa om. 

• likeabaws

Tedden:

Hon skriver "om" jag föder en pojke och inte vill ha det, vad gör jag då?"

Hon vill ha pepp, stöd och hjälp.

Det är väl inte så jävla konstigt att hon känner som hon gör?!?

Håll er utanför såna här trådar då om ni finner det så provocerande?

Jag ser inget provocerande med den här tjejen som bara vill ha hjälp.
    Jag tycker hon är modig.

• Anonym (flicka)

Innan jag blev gravid ville jag absolut inte ha en flicka. Ville inte ha en tjej som skulle bli sådär skrikig och gnällig som barn och som flickor kan vara. Jag ville absolut ha en pojke, som skulle bli den där storebrorsan som vaktade sina yngre syskon. Men så blev jag gravid, och vi tog reda på könet i vecka 28. Innan vecka 20 kan man ändå inte se könet så bra. Första känslan när jag fick veta att jag väntade en flicka, var besvikelse. Men dag för dag började jag älska det där lilla barnet ändå. Och idag efter förlossningen älskar jag henne mer än mitt liv och skulle slänga mig framför ett tåg för att rädda hennes liv. Det är ju mitt kött och blod! Då spelar könet ingen roll längre. Oavsett vilka erfarenheter av pojkar du har och hur du känner inför en son, så är det ditt kött och blod det handlar om. Det är ditt barn. Ingen annans barn, inga andra pojkar. Det är DIN pojke, och han är helt annorlunda alla andra du någonsin stött på.

• TEDDEN
    bästamamman skrev 2011-10-24 19:08:48 följande:
    Tedden:

Hon skriver "om" jag föder en pojke och inte vill ha det, vad gör jag då?"

Hon vill ha pepp, stöd och hjälp.

Det är väl inte så jävla konstigt att hon känner som hon gör?!?

Håll er utanför såna här trådar då om ni finner det så provocerande?

Jag ser inget provocerande med den här tjejen som bara vill ha hjälp.
    Jag tycker hon är modig.
    "Det är väl inte så jävla konstigt att hon känner som hon gör"? 

Tycker du inte? Verkligen? 
  • Philipsson

De får väl skära k***n av honom då...

• Lillagris
    Anonym (flicka) skrev 2011-10-24 19:21:28 följande:
    Innan jag blev gravid ville jag absolut inte ha en flicka. Ville inte ha en tjej som skulle bli sådär skrikig och gnällig som barn och som flickor kan vara. Jag ville absolut ha en pojke, som skulle bli den där storebrorsan som vaktade sina yngre syskon. Men så blev jag gravid, och vi tog reda på könet i vecka 28. Innan vecka 20 kan man ändå inte se könet så bra. Första känslan när jag fick veta att jag väntade en flicka, var besvikelse. Men dag för dag började jag älska det där lilla barnet ändå. Och idag efter förlossningen älskar jag henne mer än mitt liv och skulle slänga mig framför ett tåg för att rädda hennes liv. Det är ju mitt kött och blod! Då spelar könet ingen roll längre. Oavsett vilka erfarenheter av pojkar du har och hur du känner inför en son, så är det ditt kött och blod det handlar om. Det är ditt barn. Ingen annans barn, inga andra pojkar. Det är DIN pojke, och han är helt annorlunda alla andra du någonsin stött på.
    Min kompis fick reda på att hon skulle ha en flicka i v17, vrf skulle dom inte se det??
  • Anonym (flicka)
    Lillagris skrev 2011-10-24 19:53:58 följande:
    Min kompis fick reda på att hon skulle ha en flicka i v17, vrf skulle dom inte se det??
    Det är inte enkelt att se, men inte heller omöjligt. Därför säger de att man inte helt ska lita på att könet är rätt om det är innan vecka 20. Säkrare om du kollar upp det närmare vecka 30 så kan du helt säkert se. Många som kör ultraljud kan tro att det är en pojke på grund av navelsträngen, men egentligen är det en flicka. Och vissa kan omöjligt se på grund av att navelsträngen sitter som den sitter och döljer hela könet. Så det är väldigt individuellt om det går eller inte, men inte helt omöjligt.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke