Hemmafru & barn på förskola i Stockholm?
Jag vill inte vara någon redighetsminister men är du medveten om att förskolan är tillför alla föräldrar som måste arbeta? Förskolan är INTE till för att barnet ska få stimulans och underhållning. Det är endast en bonus.
Förskolan ska endast vara ett kompliment till hemmet medans föräldrarna jobbar. Många föräldrar är inte medvetna om varför förskolan igentligen kom till! Utan tror att varje barn måste gå på förskolan bara för att kunna stimuleras och underhållas vilket är helt fel. Det finns INGET på förskolan som inte du som förälder kan klara av själv.Många föräldrar ställer så höga krav på sig själva om vad dom måste ge barnen för stimulans och utveckling och många tror inte att dom räcker till vilket dom i själva verket gör alldeles utmärkt:)
Barn måste inte stimuleras 24 tim om dygnet och det är oxå helt okej att ha lite tråkigt ibland. ANvända fantasin för att hitta på något roligt.
Det som i många fall görs mer på förskolan än i hemmet är, pyssel, sång, aktiv utelek. annars gör man som man gör hemma, äter,vilar,går på toaletten, samtalar med vuxen och barn någon gång under dagen.
ALLT detta kan man själv göra hemma.
Köp hem pärlor, sångböcker, stämplar, roliga uteleksaker så har du en egen förskola hemma!!!
Min personliga åsikt i detta är igentligen att jag tycker det är fel att ditt barn tar en plats på förskolan som den igentligen inte behöver. Det finns ju dom föräldrarna som verkligen måste lämna sina barn på dagis som kanske inte får plats just på den förskolan då. behöver ju självklart inte vara så i detta fallet men det kan vara så.