Inlägg från: Duckan |Visa alla inlägg
  • Duckan

Hemmafru & barn på förskola i Stockholm?

Ja, det får du vara ts.

• Duckan

30tim/veckan, dvs 9-15. Sen får du naturligtvis ha dem kortare dagar om du vill det.

• Duckan

Det kan t.o.m vara så att de får vara fler timmar än så kom jag på. Har en bekant vars barn går fler timmar och hon är bara hemma. Men jag är inte helt säkert på det där.

• Duckan

nenne87, i Stockholms kommun får du ha barn på fsk även om du är ledig.

• Duckan

nenne87, vi har förstått att du har en åsikt, det har jag också, men det är ju ot eftersom frågan är om det är tillåtet.

Min bekanta har inte varit inskriven som arbetssökande tidigare på AF och jag kan inte tänka mig att hon är det nu. Jag har ytterligare en bekant som varit hemma länge utan arbete/inskrivning på AF. Jag följer en bloggerska som är hemma med barn på fsk som definitivt inte går på a-kassa. Så i Stockholm får du göra så. Med det inte sagt att det är utan tankar och kommentarer, men du får. Jag kan om jag vill åka på semester en vecka och låta barnet vara på fsk. Stockholms kommun. 

• Duckan

Jag inboxar den, vet inte om man får "hänga ut" folk så här på fl.

• Duckan

Mrs Green, jag blir ju osäker, men min bekant har då inget av dessa alternativ, det vet jag.

• Duckan

Men i Sthlm tror jag inte att anställningsbevis efterfrågas. Jag har inte lämnat nåt och på ansökan kan ni bara kryssa i Ja till maxtaxa. Eller minns jag fel nu? Om arbetsplats ska fyllas i skriver du din mans företag.

Svar på tråden Hemmafru & barn på förskola i Stockholm?