• Anonym

Sluta lägg skattepengar på tjockisoperationer och gör mummy makeovers istället

tycker att alla ska få betala själv. oavsett om dom har fetma eller "trasiga" kroppar från graviditet.

• Anonym

Okej, men är det inte ett eget val att bli gravid oxå?? Lika mkt som att man kan tänka på vad man äter.
    Jag har varit gravid och fött barn, men min kropp är inte förstörd. Visst det syns att jag fött barn, men konstigt annars. Man får ju faktiskt tänka på vad man äter när man är gravid med och då behöver inte kroppen bli förstörd.

• Anonym

tror fan jag aldrig har hört någon "äta upp sig" för att få genomgå en livsfarlig operation...

• Anonym

tur inte du sitter i politiken för då skulle ingen kunna må dåligt

Det finns massa saker som kan ha hänt för att man ska drabbas av sjukdomar som ex alkoholism som faktiskt ÄR en sjukdom.

• Anonym

å herre gud så dum i huvudet du är TS. Lycka till med din fula kropp!

• Anonym
    Anonym (Wtf) skrev 2012-05-02 23:45:48 följande:
    Jag daltar hellre med överviktiga en äckliga mobbare som du.. gud förbjude om dina barn blir överviktiga. för du vet, den risken finns, 
  • Anonym

Så du tycker staten ska sluta lägga pengar på gbp op, ok där hänger jag med. Alla har rätt till sin åsikt men nivån är fruktansvärt låg och många kommentarer så onödiga och nästan elaka.
    Ska inte kommentera vilket du ts vill man ska lägga pengar på, det vet jag inget om.
    Men det finns en del i det ts skriver (om man bortser från påhopp och elakheter) det verkar vara lätt ibland och få dessa operationer och man bör ta tag i problemet innan (de fall där överätning har varit den största faktorn).
    Det finns sjukdomar och depressioner som gör att folk går upp i vikt, det säger jag ingenting om heller.
    Men när man väl får denna operation så finns de dom som fortsätter och äta på samma sätt efter. (Jag vet att många kan få problem med vad de kan äta, men det finns d som inte får några bekymmer heller.)
    Kan ha en tjej som exempel som stod länge i kö, gjorde inget på egenhand (kanske är att döma men när man köper 5 l läsk, 3 sorters chips och godis på det) då anser jag inte man tänker på vikten.
    Inför operation dricker man dessa shakes och sköter sig och ett bra tag efter operation. Men sen är det både fredagsmys med chips, ostbågar, saltapinnar, cola och päronsoda etc (alla kan unna sig men jag menar det är stor mängd vi pratar om nu) sen blir det onsdagsmys med kaka och läsk och sen torsdags fika med tårta osv.
    Personen undrar sedan varför vågen står still...
    I detta fall tycker inte jag man ska ha haft rätt till operationen och det går faktiskt och töja ut magsäcken med tiden. Det är här jag tycker man inte ska bevilja operationer med statens pengar.
    Men de som verkligen försöker göra något på egen hand och inte lyckas, varför inte? Om man ändå kan sköta sig sen och går ner

• Anonym
    Waldo skrev 2012-05-03 10:35:53 följande:
    Nej, du kan INTE töja ut magsäcken efter en GBP.

Helt enkelt därför att man har kopplat bort magsäcken.
    Vad man skulle kunna diskutera är OM man man töja ut tarmfickan, som maten hamnar direkt i.
    Men faktum är att dom som är långtidsopade och röntgat sig har inte haft något större töjning av tarmen
    Vad som har skett är att man har vänjt sig vid socker och fett och kommit över dumpning effekten
    kanske inte töja då men om man fortsätter och trycka ner mat kan man börja vänja magen med mer fett och socker utan och få dumping. Ja precis som du skrev ja
  • Anonym

Fast det är ju lika mycket ett val att skaffa barn som att låta bli att träna så man blir överviktig?

Jag tycker ingen ska få rätt till gratis operationer om det inte krävs för hälsans skull. Alltså om man har en sjukdom eller så.

• Anonym

Men att vara ohälsosamt fet är ju farligt, att ha lite hängiga bröst och en lite större och hängigare mage efter en graviditet är INTE farligt.

• Anonym

tummen upp för denna tråd! är man fet kan man banta men slapp hud på magen och häng bröst efter 3 kids kan jag inget göra åt, nån som är villig att betala=)

• Anonym
    litenlitenliten skrev 2012-05-07 11:56:05 följande:
    Fetma orsakar du själv.
    Graviditet orsakar du själv.

Vill du inte ha hängpattar, lös hud osv. så bli inte gravid. Det är lika mkt orsakat av dig själv som fetma är.
    Världen går under om inte barn föds, men ingen mår dåligt om man inet blir fet.
  • Anonym
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2012-05-02 22:24:48 följande:
    Såg just Skönhetsbubblan ang. mammaplastik och känner mig något irriterad. Tjockisoperationer görs just nu på rutin och jag vet flera som gjort det utan att betala en spänn. Däremot får man pröjsa själv om en graviditet har sabbat ens kropp rejält och man vantrivs. Det är ju helt sjukt. Ja, tjockisar kostar samhället massor eftersom dom drabbas av en massa sjukdomar MEN det är ens egna beteende som orsakat det och det är relativt lätt att åtgärda. Ja, jag vet att jag lär få en massa påhopp för detta, men väx upp, ta ansvar. Sluta äta skräp och börja förbruka kalorier istället så är det relativt lättfixat.

Efter en graviditet förändras kroppen. För en del är det mer och för andra mindre. Det är solklart mer berättigat för en mamma vars kropp förändrats efter graviditet och som vill göra nåt åt det att få det sponsrat än en fetmaoperation.

Kan man gissa att det är överviktiga gubbar som suttit och beslutat att fetmaoperationer ska sponsras, men inte mammaoperationer? 
    Du har din fulla rätt att bli politiker du med för att ta beslut om det. Lycka till!
Svar på tråden Sluta lägg skattepengar på tjockisoperationer och gör mummy makeovers istället