Inlägg från: Anonym (Wtf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wtf)

Sluta lägg skattepengar på tjockisoperationer och gör mummy makeovers istället

men nu finns det ju faktiskt dom som blir överviktiga pga av sjukdom och pga av psykiska problem. kom fan inte och säg att de väljer att äta sig tjocka.. jag känner en person som gjort detta som kämpat hela sitt liv med mobbning och försökt otaliga gånger att gå ner i vikt för att sedan gå upp igen och hon har haft de jävligt jobbigt psykiskt. du måste må bra i sinnet för att må bra i kroppen och kunna gå ner. det är en psykisk påfrestelse att banta och gå ner i vikt och inte alltid så lätt.. 

dra inte alla över samma gräns och jämför inte graviditet med fetma. graviditet är inte sjukdom.. inte senast jag kollade men det kan fetma vara!!!! 

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2012-05-02 22:57:08 följande:
    Men hur många tror du blir överviktiga pga sjukdom??? Nån promille om ens det. Sätter man överviktiga på en ö där maten är reglerad och det krävs fysisk aktivitet så kommer alla gå ner i vikt. Överviktiga har vanligtvis dessutom högre ämnesomsättning eftersom det kräver mer att flytta runt på tyngre kropp.

Fetma är ingen riktig sjukdom som man kan smittas av. Man kan ha nåt fel på ämnesomsättningen (vilket är extremt ovanligt) och det kan bero på en sjukdom som leder till fetma, men fetma i sig är ingen sjukdom. Detsamma gäller för alkoholism.
    Hahaha.. så att föda barn och bli missnöjd med sin kropp är en sjukdom man kan smittas med..???? guud vad sjuk jag är då...

fetma isig är ingen sjukdom..nej.. men det finns sjukdomar som kan göra en väldigt överviktig.. 

är du en sådan människa som tycker övervikiga borde betala för två platsen på bussen också då??

och joo alkoholism är en sjukdom..

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2012-05-02 23:21:35 följande:
    Nej, men en graviditet innebär en naturlig påfrestning på en kropp som vissa klarar sig igenom bra och andra inte. Jag har aldrig påstått att det är en sjukdom, men det är någonting som jag hellre sponsrar med skattepengar än fetmaoperationer.

Men sluta nu dalta med tjockisar. Det är extremt få som är tjocka pga sjukdom. Hur många feta hittar du i svältdrabbade delar av Afrika? En hel bunt med det resonemang som förs här.
    Och ja, är du självvalt tjock så borde du betala för den plats du nyttjar.

Och nej, en sjukdom är ingenting som kan botas genom att man förbjuder ett preparat och därmed kvalar inte alkoholism in som sjukdom. 
    Jag tycker ärligt synd om dig, som inte kan visa empati för de människor som faktiskt kämpar.. givetvis ska inte allt serveras på ett silverfat, om man sitter på arslet utan att bry sig. de finns de människor som kämpar men som även psykiskt inte klarar att gå ner i vikt. jag daltar inte med överviktiga men jag daltar inte heller med egoistiska människor som du. jag tycker verkligen synd om dig. dig och alla andra mobbare!! 
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2012-05-02 23:40:15 följande:
    Nej, jag har lite empati för folk som låtsas kämpa utan att det ger resultat. Den ekvationen går inte ihop. Gör du jobbet så får du resultat. Och jo, du daltar med överviktiga. 
    Jag daltar hellre med överviktiga en äckliga mobbare som du.. gud förbjude om dina barn blir överviktiga. för du vet, den risken finns, 
  • Anonym (Wtf)
    Mamafrida skrev 2012-05-03 08:10:25 följande:
    Känns som att det enda kriteriet för att få en gbp är att du väger ett visst antal kilon, inte VARFÖR du väger dessa kilon!
    man ska inte yttra sig om sådant man inte vet. det är inte det enda kriteriet som behöver uppfyllas. min syster har genomgått operationen och fick prata med psykologer och läkare ett väldigt bra tag innan, de tog henne två år att få denna op och då kämpade hon själv. men efter förhållande med misshandlare och kräkningar hela livet plus mobbad och misshandlad som barn av sina klasskamrater sätter sina spår. det är inte direkt en riskfri op och de kan ha allvarliga följder så "de flesta" människor gör detta som sista utväg. givetvis finns det nötter också. det finns överallt. det har ju tex TS bevisat.. 
  • Anonym (Wtf)

har någon här sett hur en persons hud ser ut efter en gbp? liiiiiite skillnad på dem än på mammor som fött barn.. mina armar ser ut som vanligt, mina lår ser ut som vanligt dock är min mage lite mindre fast. jag skulle aldrig begära en plasikop för de.. 

• Anonym (Wtf)
    Lavish skrev 2012-05-03 14:28:35 följande:
    Har du någonsin hört talas om att kroppen förändras olika mycket för olika personer?
    jo visserligen, men vart går gränsen? varför ska mammor få plasikop och inte de som gjort gbp?
    är det bättre att skattepengarna gå till människor som aldrig är nöjda med sitt utseende än till personer som kan få stora sjukdomar längre fram i livet?

det var nån som sa att människor går upp i vikt enbart för att få gbp vad säger då inte att tjejer skaffar barn bara för att få en plastikop? är det bättre kanske? att det föds barn som en person inte egentligen vill ha. ytliga människor finns det tyvärr gott om..  
  • Anonym (Wtf)
    Lavish skrev 2012-05-03 14:47:56 följande:
    Nä men nu handlade det ju om att en mamma som fått mycket lös hud på magen vs en fd tjockis som fått mycket lös hud på magen.

Då tycker jag att samma kriterier ska gälla för om man ska få en operation av löshuden finansierad för fd tjockisar som mamma. Lika mycket lös hud  = Samma vård.
    då missuppfattade jag dig för där håller jg med.. men det var ju inte det ts ville få fram..
Svar på tråden Sluta lägg skattepengar på tjockisoperationer och gör mummy makeovers istället