Anonym (Skattebetalare) skrev 2012-05-08 12:59:09 följande:
Nej, sköterskorna lyfter inte obesitas-patienterna, har aldrig påstått nåt sånt, men dom måste ändå hantera dom på olika sätt som kräver fysisk styrka. Dom skuttar inte direkt runt varken före eller efter operationen.
Det är du som själv säger så här:
Anonym (Skattebetalare) skrev 2012-05-08 10:58:52 följande:
Säger bara som det är... Sjuksköterskor är inte robotar utan människor och många av dom slits ut genom att vara tvungna att varjedag hantera alltför tunga personer.
Exakt vad är dete då du menar?
Ka du precisera dig exakt vad det är som händer efter operationen som gör att dom slits ut av just obesitaspatienterna och inte av de andra patienterna i samma viktkategori?
Och denna fråga vill jag gärna att du svarar på VAD är det som händer i eftervården på dygn 1 som gör att det är för tungt?
Vad är det som diskvalificerar mitt sockerberoende från att vara ett beroende? Bara för att jag inte är smällfet så kan jag väl ändå ha någon form av beroende som involverar mat.
Skojar du igen?
Att göra ett stort kirurgiskt ingrepp för nåt som kan hanteras på icke-kirurgiskt sätt ser jag som fel. Vore bättre med psykolog-hjälp och tränare.
Okej, men då ska alla tillstånd och besvär som kan lösas med icke kirurgiska medel lösas så, enligt dig?
Då är vi tillbaka i samhällekonomilektionen, du förstår konsekvenserna?
Och vi är tillbaka i livskvalitekonsekvenserna.....
Och jag har heller aldrig påstått att sköterskorna ska behandla sina patienter illa utan jag berättar bara att det ingår i deras yrkesroll att vara vänlig och förstående, men när dom jag känner är privata säger dom vad dom egentligen tycker om att behöva hantera obesitas-patienter och att så mycket skattepengar läggs på det.
Vad du säger är det här:
Anonym (Skattebetalare) skrev 2012-05-08 09:33:39 följande:
jag säga att det är rätt många sjuksköterskor som måste ta hand om er under er sjukhusvistelse som är vänliga mot er där för att det ingår i jobbet, men som tycker ni skulle fixat det där själva och som tycker det är asjobbigt att behöva hålla på att ta hand om er.
Dom tycker tom det är så asjobbigt att dom byter avdelning för att slippa "OSS"
Vill du att jag ska visa var du skev det också?
) vi ska snitta dig (du kan dö) och ta bort en viktig del av din matsmältningsfunktion så du aldrig kan äta normalt igen
och
Hur menar du att jag aldrig kan äta normalt igen?
Vad är det du tänker på?
Jag vill verkligan ha ditt expertutlåtande här
En liten fundering på det där med hur du ska handtera administationen med ICA kortet
Om jag är ensamstående mamma och ska köpa lördagsgodis till mina barn, då kan jag alltså inte det?
Eller om jag ska ha 40 årsfest och tänkte bjuda öl och jordnötter till tilltugg, ska jag någon som köper ut då?