• Anonym (Syrra)

Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?

Med kosttillskott och naturläkemedel menar jag allt från en multivitamintablett, C-vitamin, tillskott man tar i samband med ex träning, femal balans (vid PMS ex), Kan Jang, Omega 3..ja det finns ju en stor uppsjö! Även homeopatmedicin.

Gå in på ex en hälsokostbutik på webben och utbudet är STORT! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?
  • Silversvans

Nej, jag känner mig pigg och mina värden är bra så för tillfället finns ingen anledning.

• Majsan70

Jag tar inget kosttillskott själv utan ger det istället till dotterns häst. ( Aloevera) Däremot älskar jag alla Forevers Aloe produkter och använder dessa utvärtes istället för massa onödiga utvärtes mediciner.

• stickkontakt

Jag svarade att jag inte tror på sånt. Undantaget är givetvis tillskott av saker som man av en eller annan anledning har brist på, tex jär eller någon vitamin. Jag tror dock inte på alla dessa märkliga tillskott som förekommer i TV-reklam och som påstås ha diverse luddiga hälsofördelar. Homeopatiska medel och liknande förstår jag heller inte vad de har med kosttillskott att göra.

• Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 15:55:26 följande:
    Kan jang har jag använt när jag haft ont i halsen, det lindrar någorlunda ibland. Vätskeersättning vid kraftig fysisk ansträngning. Ja, det är väl det.

Däremot undrar jag vad homeopatimedel gör på listan.
    noterade el dyl i rubriken?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Syrra) skrev 2012-09-01 20:13:30 följande:
    noterade el dyl i rubriken?
    Ja? Jag undrar fortfarande vad homeopati gör där. Skillnaden mellan det och det andra du tar upp är mycket stor.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 20:17:53 följande:
    Ja? Jag undrar fortfarande vad homeopati gör där. Skillnaden mellan det och det andra du tar upp är mycket stor.
    Skillnaden må vara milsvidd, det är alternativ vill skolmdeicinen jag vill åt! Whats the problem?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Syrra) skrev 2012-09-01 20:21:57 följande:
    Skillnaden må vara milsvidd, det är alternativ vill skolmdeicinen jag vill åt! Whats the problem?
    Det bör vara ganska klart vad det är jag undrar över, jag har skrivit det två gånger nu.

Homeopati är avfärdat nonsens, det andra är produkter som antingen fyller en funktion eller som kan göra det (de är inte avfärdade). Jag blir högst fundersam när någon sammanblandar det som om det vore samma sak.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Syrra)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-09-01 20:25:36 följande:
    Det bör vara ganska klart vad det är jag undrar över, jag har skrivit det två gånger nu.

Homeopati är avfärdat nonsens, det andra är produkter som antingen fyller en funktion eller som kan göra det (de är inte avfärdade). Jag blir högst fundersam när någon sammanblandar det som om det vore samma sak.

Är det du eller jag som gjort omröstningen. Passar det inte kan du väl göra en egen?

Att diskutera om homeopati funkar eller inte är off topic här!  

• Anonym (Syrra)
    Anonym (Syrra) skrev 2012-09-01 20:29:07 följande:

Är det du eller jag som gjort omröstningen. Passar det inte kan du väl göra en egen?

Att diskutera om homeopati funkar eller inte är off topic här!  

Hmmm skickade för fort...

Att ifrågasätta TS val av intro till sin omröstning är off topic. Man kan skriva att man inte tror på homeopati men att göra det utifrån omröstningens utforming är som sagt off topic. 
Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?