• Anonym (Syrra)

Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?

Med kosttillskott och naturläkemedel menar jag allt från en multivitamintablett, C-vitamin, tillskott man tar i samband med ex träning, femal balans (vid PMS ex), Kan Jang, Omega 3..ja det finns ju en stor uppsjö! Även homeopatmedicin.

Gå in på ex en hälsokostbutik på webben och utbudet är STORT! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?
  • Flo

C-vitamin på brustablett är riktigt gott så det händer att jag tar en sån några gånger per år

• Livisu

B-vitamin, Kromtabletter och Omega-3 varje dag. Rosenrot om jag behöver vara pigg och alert. Jag tycker att jag är piggare och har fått bättre hy pga. mina dagliga tillskott.

• Livisu
    Astarte skrev 2012-09-02 17:32:32 följande:
    Nej, annat. . . jag anser mig inte ha råd. De är ganska dyra trots allt. Jag försöker dock komma ihåg sonens Omega 3, men annars får det vara.
    Ja, visst är det dyrt :/
  • Anonym (Barnlös)

Ja,några stycken. C-vitamin för att jag ytterst sällan äter frukt förutom äpplen,omega 3 för att vi inte äter fisk mer än max en gång per vecka och munkpeppar för att ev. lättare bli gravid. Den ger mig åtminstone tidigare och bättre äl så nåt vunnet. Testat rosenrot,ger också bra äl. Maken käkar omega 3 och multivitamin för män som underhållsdos för "grabbarna".

• Anonym (Barnlös)

Glömde: e-vitamin för slemhinnorna och för att motverka missfall  vilket även ger bättre hy.

• Fia 28

Jo jag tar multivitamin, zink, kalcium, magnesium, B5, krom, betacaroten och nån blanding med kisel o annat jag inte minns.

• Sven Markus

Vitaminer och mineraler bör man bara äta när man har brist på dessa. Eller om man misstänker att man får i sig för mycket.

När det gäller alternativa metoder så är det mesta ren bluff och humbug som samvetslösa kvackare säljer för att tjäna pengar .  Dessa kvackare är verksamma i olika forum och sprider sina lögner både anonymt och och i eget namn. 
     Exempel på rena bluffmetoder är homeopati och zonterapi som man vet bara fungerar genom placeboeffekten. 

Svar på tråden Använder du kosttillskott/naturläkemedel el dyl?