• repeater

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Jag är ett levande bevis på att heminsemination fungerar ypperligt!
    Har inseminerat under två månaders tid vid ägglossning och nu är jag gravid!
    Har använt apotekets 1 ml spruta och dragit upp i omgångar och inseminerat.
    Fråga gärna om ni vill veta mer! Kram

• Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!
  • Värmlandstösen
    Det vackraste skrev 2014-03-16 08:36:45 följande:

Grattis värmlandstösen!! smile1.gif Så kul! Använde ni pessar eller spruta?

Vi använde spruta! Testade inte ens med ÄL test, utan litade att ÄL kom som den skulle :)

Sprutade två dagar innan ÄL och på ÄL.

Känns på ett sätt helt galet att det funkade! Här har vi kämpat i 7 månader innan, min sambo har inte kunnat prestera vid sex. Och nu tog det sig på första försöket!

Hoppas bara att allt går bra nu, vill spola fram tiden till vecka 12 helst ;)
  • h0pe79

Halloj!
    Ny med allt det här och idag var jag på jakt efter sprutor. Var på apoteket och fick lila 2.5ml sprutor, är det någon mer som använt dessa? Läste nånstans att den svarta gummigrejen längst ner inte är bra? Någon som hört något om det?

• Tove1975
    h0pe79 skrev 2014-06-15 17:40:08 följande:
    Halloj!
    Ny med allt det här och idag var jag på jakt efter sprutor. Var på apoteket och fick lila 2.5ml sprutor, är det någon mer som använt dessa? Läste nånstans att den svarta gummigrejen längst ner inte är bra? Någon som hört något om det?
    Det pågår diskussioner om att det svarta gummit i sprutor skulle innehålla någon form av bakteriedödande medel. Detta är INTE sant.
    Vi säljer sprutor och har varit i kontakt med leverantörer och vet att så är inte fallet.

Det skulle ju inte fungera, då sprutor normalt sätt används till för att ge medicin eller ta prover. Om det fanns något som kan avsöndras skulle det ju helt enkelt inte gå att använda dom i sjukvård eller liknande.

Sprutor som ligger sterilt förpackade är sterila och inte konteminerade av vare sig det ena eller det andra :)

Tove
    www.heminsemination.nu
  • h0pe79
    Tove1975 skrev 2014-06-17 13:31:49 följande:
    Det pågår diskussioner om att det svarta gummit i sprutor skulle innehålla någon form av bakteriedödande medel. Detta är INTE sant.
    Vi säljer sprutor och har varit i kontakt med leverantörer och vet att så är inte fallet.

Det skulle ju inte fungera, då sprutor normalt sätt används till för att ge medicin eller ta prover. Om det fanns något som kan avsöndras skulle det ju helt enkelt inte gå att använda dom i sjukvård eller liknande.

Sprutor som ligger sterilt förpackade är sterila och inte konteminerade av vare sig det ena eller det andra :)

Tove
    www.heminsemination.nu
    Tusen tack för det Tove :)
  • chikita124

min kompis vill seminera sig hon har 4 barn sedan innan..men hon vill inte ha "fler" pappor till barnen vet någon vart hon kan vända sig hon vill ha hemsemination finns de någon man kan "köpa" spermier av??

• Barnlängtan2015
    chikita124 skrev 2014-07-06 15:39:03 följande:

min kompis vill seminera sig hon har 4 barn sedan innan..men hon vill inte ha "fler" pappor till barnen vet någon vart hon kan vända sig hon vill ha hemsemination finns de någon man kan "köpa" spermier av??

Hon kan registrera sig på en sida som heter villhabarn.se (det är gratis) och se om hon där hittar någon man som kan hjälpa henne.
Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!