• repeater

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

Jag är ett levande bevis på att heminsemination fungerar ypperligt!
    Har inseminerat under två månaders tid vid ägglossning och nu är jag gravid!
    Har använt apotekets 1 ml spruta och dragit upp i omgångar och inseminerat.
    Fråga gärna om ni vill veta mer! Kram

• Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!
  • Sansam

Hej Adina15! Tack för ditt svar och dina peppade ord! Sorry att jag såg det så sent. Är nybörjare här på fl. Jag är själv i det här. Har varken tid eller lust att vänta in en partner när barnlängtan är så här stark! Har bim nu i veckan och har denna gång låtit bli att göra några gravtest. Men jag är sjukt pessimistisk och tänker att det är kört! Är imponerad av dig och din fight! Försöker du fortfarande med insem i Danmark? Jag har tankar på att byta donator, men en donator som det känns rätt med är inte så lätt att hitta, tyvärr.

• Värmlandstösen
    längtan 89 skrev 2014-02-10 11:21:36 följande:

Nehepp..inget denna gång heller :( då blir det ny BIM den 14 mars. 5:e försöket, hur lång tid ska det ta!? Prickar ju alltid ägglossning.

Hur går det? Jag har BIM dagen innan dig... Känner du nåt? :)
  • Adina15
    Sansam skrev 2014-03-01 20:41:21 följande:
    Hej Adina15! Tack för ditt svar och dina peppade ord! Sorry att jag såg det så sent. Är nybörjare här på fl. Jag är själv i det här. Har varken tid eller lust att vänta in en partner när barnlängtan är så här stark! Har bim nu i veckan och har denna gång låtit bli att göra några gravtest. Men jag är sjukt pessimistisk och tänker att det är kört! Är imponerad av dig och din fight! Försöker du fortfarande med insem i Danmark? Jag har tankar på att byta donator, men en donator som det känns rätt med är inte så lätt att hitta, tyvärr.
    jag förstår verkligen din längtan efter plus... och hur svårt det är att hitta donator. särskilt om man dessutom ska träffas, jätteviktigt det känns rätt. är det donnor.se eller via andra kontakter?

jag åker till danmark och har bytt donator hejjvilt, säkert 9-10 olika donatorer utav 12 försök.. :) läste att man gör så på en del av universitetssjukhusen i landet, så då måste det ju vara ok. det är dyrt och krävande med danmarksinseminationer men jag prioriterar det för mkt annat. får se om jag kan/vill/orkar åka ner denna månad.
    när är det dags för dig nästa gång?
  • Sansam

jag förstår verkligen din längtan efter plus... och hur svårt det är att hitta donator. särskilt om man dessutom ska träffas, jätteviktigt det känns rätt. är det donnor.se eller via andra kontakter? jag åker till danmark och har bytt donator hejjvilt, säkert 9-10 olika donatorer utav 12 försök.. :) läste att man gör så på en del av universitetssjukhusen i landet, så då måste det ju vara ok. det är dyrt och krävande med danmarksinseminationer men jag prioriterar det för mkt annat. får se om jag kan/vill/orkar åka ner denna månad. när är det dags för dig nästa gång?[/quote] Hej Adina! (Vet inte om jag lyckades få in ditt svar här ovan) Jag hittade honom på villhabarn.se. Utbudet både där och på donor.se känns väldigt begränsat! Ja det är väl det där om utfall man inte skulle vara kompatibel. Chanserna kanske ökar om donatorn byts ut? Jag är så pms:ig att det inte är sant. Lipar för minsta lilla och tanken på att det inte blev nån liten i magen denna månad heller håller kranarna öppna oavbrutet! Väntar mensen i morgon eller övermorgon. Min cykel är kort så runt 14-15 mars är det dags för nästa försök. Och du? Om du väljer att testa nästa äl?

• Sansam

Näää det gick ju sådär att få in ditt citat. Hur gör man?

• Adina15
    Sansam skrev 2014-03-03 20:06:22 följande:
    Näää det gick ju sådär att få in ditt citat. Hur gör man?
    tryck på " tecknet uppe i höger hörn ovanför den andra personens inlägg så läggs det in automatiskt
  • Adina15

jaadu vi kan vara pms-iga ihop!!! kanske se gråtmilda filmer och käka chips och godis? pepp, pepp och kram på dej!
    ja fy fasen, jag är också rätt gråtmild nu... skulle också haft mens igår (tisdag) men idag är det onsdag och inget kommit än. vi får se när det blir. brukar testa äl från kvällen på dag 11 (fast jag har cykel på 28-30 dagar) men äl har verkligen varierat mellan dag 12-17 så man får stå standby för att bege sig till Danmark. rätt meckigt och stressig process faktiskt men vad gör man.

jag längtar efter ett pluys på stickan så jag nästan vill dö ibland. man går förbi en bebisavdelning på varuhus och man går sönder inombords. När blir det vår tur?

skulle jag vara du skulle jag söka ny donator nu men kanske parallellt som du kör vidare på den nuvarande.. man vill helst inte missa någon månad och chans helst, bäst att bara köra på. tänk om ni inte matchar  varandra eller om hans simmare faktiskt är slöa? man hör ju om folk som byter och så går det på första försöket.

• Det vackraste

Vi heminseminerade första gången i sep och blev gravid direkt. Precis två mån efter förlossning dessutom. 33 år. Vecka 25 nu. Rekommenderar att använda ett pessar istället för en spruta!

• Värmlandstösen
    Det vackraste skrev 2014-03-05 19:55:13 följande:

Vi heminseminerade första gången i sep och blev gravid direkt. smile1.gif Precis två mån efter förlossning dessutom. 33 år. Vecka 25 nu. smile1.gif Rekommenderar att använda ett pessar istället för en spruta!

Känns bra att höra om lyckade försök!
Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!