• Forumvärd

Är du nöjd med ditt namn?

Våra namn är något som vi får dras med hela livet. Ibland så har ens föräldrar valt bra men ibland så kanske det känns obegripligt att de valde just det namnet.
    Är du nöjd med ditt eller dina namn eller har du kanske t.om bytt namn?
    Diskutera gärna i tråden och du kan vara anonym!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?
  • Duckan

Ganska trist namn, men jag heter i alla fall inte samma som precis alla andra. Annika.

• NenneLo

Heter Jennie, och nja. Har velat byta flera ggr men det kommer nog inte hända. Det kunde ha varit värre.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Anonym (ordningen)

Jag är nöjd med namnen, men inte med ordningen då mitt tilltalsnamn är på andra plats. Inga problem i Sverige, men jag har rest mycket och bott utomlands i flera omgångar och i många länder är det första namnet per automatik tilltalsnamnet. Det är jobbigt att bli kallad någonting jag inte reagerar på hos banken och läkaren och en myndighet verkade tro att jag var någon bedragare eftersom jag först uppgav "fel" namn. Har tänkt ändra det när jag gifter mig och ändå byter efternamn. Glad

• Aniiee

Jag vill svara nja..... I japan (där jag växte upp) är mitt namn ett killnamn. Det blev lite så där förvirrat i början. Men jag har vant mig. Föredrar dock mitt smeknamn.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (m)

Nej det är långt, gammalt och tråkigt.

• Anonym (Johanna)

Jag är väldigt nöjd med mitt namn. Även om det är väldigt vanligt bland de i min generation. Vi var tre stycken Johannor i min klass på lågstadiet :). 
    Johanna passar mig som handen i handsken och jag skulle aldrig vilja byta det. Leve Johanna Skål

• lykeion

Nej, jag skulle vilja byta efternamn och ändra ordningen på resten då mitt tilltalsnamn är mellan mina två andranamn. Jag blir då och då kallad för ett av mina mellannamn hos VC t ex och det är lite irriterande.
    Mitt efternamn skulle jag vilja byta till det jag fick när jag föddes, mina föräldrar bytte kort efter min födsel mitt efternamn.

• Thotis90

Jag heter Elin Louise och jag är nöjd (ville dock heta Maria när jag var liten) Efternamnet planerar jag däremot att byta, men det blir inte än. Jag väntar på att sambon skall fria, annars får jag helt enkelt ansöka om byte (blir då nyskapat efternamn. Har hittat ett jag vill ha).

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • kudden12

Nej, har aldrig tyckt om mitt namn
    Jag är döpt till Anna Karin men har sedan 10 år tagit bort Karin , och alla kallar mej numer bara Anna
    Det är jag överens med...

Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?