• Forumvärd

Är du nöjd med ditt namn?

Våra namn är något som vi får dras med hela livet. Ibland så har ens föräldrar valt bra men ibland så kanske det känns obegripligt att de valde just det namnet.
    Är du nöjd med ditt eller dina namn eller har du kanske t.om bytt namn?
    Diskutera gärna i tråden och du kan vara anonym!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?
  • Anonym (Nänä)
    Anonym (Sara) skrev 2014-01-21 21:59:33 följande:
    Jag heter också Sara och är verkligen nöjd med det. Tror att det helt enkelt passar bra på mig.

Vad skönt att du tycker så. Jag tycker inte att tråkiga namn passar på någon ;)
  • AnnaGreta 378

Jag är inte nöjd. Mitt rikgtiga namn är mjuuuuukt och mesigt. Jag identifierar mej inte alls med det.

• Anonym (Hej)
    Anonym (Martina) skrev 2014-01-21 22:05:32 följande:

Jag heter Martina. Har egentligen aldrig känt att jag passar i det, men vet inget annat som skulle kännas helt rätt heller, så det får hänga med. Brukar ibland använda smeknamnet Max.
    I andranamn heter jag Andrea, vilket jag gillar. Tyvärr kan jag inte uttala bokstaven r ordentligt, så det gör det lite jobbigt.
    Mitt efternamn älskar jag :)

G B?
  • Anonym (Joakim)

Jag är nöjd med mitt namn, men det blir alltid besvärligt när jag är utomlands. Hade hellre velat ha ett namn som var mer vanligt utomlands, framförallt i engelskspråkiga länder.

• Kofot

När jag var liten så hatade jag mitt namn. Det gick att rimma på och det var inte kul tyckte jag då. Idag så är jag nöjd med namnet.

• Anonym (Anna)
    Det funkar väl.
    Tycker inte att det är fult, men rätt trist..
  • Majbaby2011

Som vuxen är jag nöjd, men som barn skämdes jag för mitt namn. Jag har ett namn ur "fel" generation, det var bara 80-åriga gummor som hette mitt namn när jag var barn, och många barn hade aldrig hört det förut. Fick ofta upprepa mig när jag presenterade mig, eftersom folk inte uppfattade mitt namn (mumlade kanske lite för att jag skämdes). 

• Betty Boop

Jag är jättenöjd med mitt tilltalsnamn Josefine! Jag är född -73. Det är ganska ovanligt för min ålder och jag har alltid varit ensam om att heta det under skoltiden. Mina föräldrar var väl lite före sin tid och döpte mig till det 20 år innan det började bli vanligt.

Det enda jag kan opponera mig mot är att mina föräldrar valde att placera tilltalsnamnet på andra plats. Jag får ALLTID heta mitt andranamn hos doktorn och posten blir ofta fel. Jag ogillar inte andranamnet i sig men det är irriterande att det alltid blir fel då jag identifierar mig med mitt tilltalsnamn.

• Anonym (Lina)

Älskar mitt namn. Inte jättevanligt och inte heller ett namn man kan göra fåniga smeknamn av =)

• annzah

Jadå. Jag heter Anna vilket passar mig, och Karin i andranamn vilket jag också gillar. 

Problemet är ju att just dessa två namn ofta är ett dubbelnamn, och ofta blir ett sådant t.ex hos tandläkaren. Jag reagerar nämligen inte på Anna-Karin. 

Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?