Vad har du för ursprung?
Vad har du för ursprung? och vad har din partner för ursprung?
(Rötter).
Jag: 25% svensk, 25% tysk, 25% fransk, 25% libanes.
Min man: svensk 100%
Vad har du för ursprung? och vad har din partner för ursprung?
(Rötter).
Jag: 25% svensk, 25% tysk, 25% fransk, 25% libanes.
Min man: svensk 100%
Jag är 50/50 svensk/finsk. Min partner är amerikan med tyska rötter.
Jag orkar inte räkna på procentsatser och grejer, men....
Jag är född i Sverige
Min mamma är född i sverige
Min mormor är född i sverige av svenska föräldrar (södra sverige så....längre bak danskar)
Min morfar är född i ungern av judiska föräldrar. Hans mamma kom från italien (också judinna)
Min pappa ar född i sverige.
mina farföräldrar var samer.
Far fransman, farfar katalan. Sextiotalist innan det trycktes på att tala sitt modersmål med barn och jag kan ingen franska. Mor svenska med ryktesvis någon finne eller same många generationer bakåt. Mors svenska släkt mörk, fars franska ljusare så att jag är brunett beror på den svenska sidan.
Mina barn föddes med mongolfläck så deras sydamerikanske far har gissningsvis något indianskt ursprung bakåt även om det inte syns. Barnen är dock ljusare än jag.
Min morfar härstammade från resande folket i Värmland o Norge, mormor är från Åland. Pappas mor o far va nog helt "svenska" vad jag vet. Så jag är 33% av Norge Finland o Sverige med tattarblod B-)
Min morfar härstammade från resande folket i Värmland o Norge, mormor är från Åland. Pappas mor o far va nog helt "svenska" vad jag vet. Så jag är 33% av Norge Finland o Sverige med tattarblod B-)
Jag är 75% svensk och 25% tysk då min mormor var tyska. Min farmor har berättat att hon har släktforskat till 1700-talet någonstans och att vi långt tillbaka har vallonskt påbrå blandat med franskt och nån enstaka spanjor har jag för mig. Min make är mest svensk men lär ha någon procent ryss i sig.
Jag är helsvensk.
Ni som skriver att ni har valloner i släkten, vet ni att ni har det eller tror ni att ni har det? Antalet valloner som invandrade till Sverige var inte särskilt stort och många tror att de har vallonskt påbrå bara för att de är brunetter. Men helsvenska brunetter finns också. Bara en kommentar sådär... :)