Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

ölburk2 skrev 2015-09-09 10:39:23 följande:
    SD:s sanna ansikte: www.aftonbladet.se/nyheter/article21386442.ab
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.

Det där illustrerar perfekt vilken sorts människor som dras till SD och som tillåts härja ända fram till att någon utanför SD uppmärksammar ett offentligt klavertramp. Den här tanten är uppenbarligen rasist sedan en lång tid tillbaka, man går inte från att vara icke-rasist till "kulspruta på Öresundsbron" på en dag. Men hon har tillåtits bli invald i kommunfullmäktige för SD. Så mycket för "nolltolerans"....
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Vem vet?) skrev 2015-09-09 11:18:21 följande:
    Muammar Khadaffi sa för många år sedan att det inte skulle behöva användas svärd och blodspill för att göra Europa muslimskt. Han verkar få rätt. Infödda européer skaffar färre och färre barn medans invandrade muslimer skaffar lika många sedan tidigare. Den muslimska befolkningen ökar och den "inhemska" minskar. Lägger man sedan till invandringen så ökar den muslimska andelen ännu mera. video-arn2-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xpf1/v/t42.1... Sedan får var och en avgöra om de tycker att det är helt okej att leva i ett muslimskt land eller om man ska flytta - fly.

För 100 år sedan kritiserades Sverige internationellt för att man (staten) förföljde religösa kristna minoriteter. Endast den lutheranska statskyrkan var tillåten. Idag är Svenska Kyrkan skiljd från staten och har trots ca 3200 kyrkor runt om i landet (och ca 16000 fastigheter) sedan länge minskade medlemsantal. Om du tror att du eller någon annan vet hur framtiden kommer se ut är du naiv.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 11:47:56 följande:
    Du kan ju börja med att läsa trådens början innan du flosklar till det. Sen kommer man inte ifrån att dom har slutat fly ifrån så fort man satte sig i trygghet i närområden och börjat "fly" till när man ihärdigt slår sig genom land efter land.  

Så teoretiskt sett, om Norge vore muslimskt och hamnade i krig med t.ex. Danmark skulle du med öppna armar välkomna alla norska muslimska flyktingar till Sverige utan knot?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 11:57:36 följande:

Så praktiskt sätt om det Sverige hamnade i krig, vilket bara är en tidsfråga innan vi måste börja försvara oss på hemmaplan så skulle jag inte försöka "fly" till Kanada eller Japan.

Definitivt skulle jag inte vissa totalt förakt mot folk som jag ber om hjälp eller deras länder med sabotage, vandalism och våld mot myndigheter.

Har du ens klickat på en länk av det jag postade?

Du svarade inte på frågan. Om Norge var muslimskt och hamnade i krig, skulle du välkomna norska muslimska flyktingar till Sverige? 
    "Det är inget att diskutera, jag har rätt och du har fel." - professor Hans Rosling
  • SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:10:38 följande:
    Jag svarade inte på en avledande fråga för det fanns inget att svara på där. Norge är inte muslimskt och om du läser länkar jag har postat innan så är muslimer just nu faran.  

Din oförmåga att svara på frågan tolkar jag som att dina egentliga aversion är mot just muslimer. Hade jag frågat om du tagit emot bara norska flyktingar utan att specificera deras religion hade du svarat. Och troligen svarat "ja". Att du säger att "muslimer just nu är faran" visar bara på dina extrema fördomar och rasism (ja, jag kallar dig rasist för det är exakt det du är när du tillskriver negativa egenskaper till en heterogen grupp enbart baserat på deras religion). Att påstå att muslimerna är faran är ungefär lika korkat som att säga att män är farliga för att några få våldtar.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 12:38:03 följande:
    Jag kan skicka 500 länkar du inte kommer titta på eller avfärda med floskler men det är bara slöseri med tid, kolla du på dokumentären hur det praktiskt yttrar sig, vad som händer med vår kultur när man låter muslimen ta över. Går fortare så. Alla frågor du har ställt är redan besvarade, med länkar eller text.  

Så istället för att ge oss din åsikt postar du länkar med tvivelaktiga källor och agenda? Kom med något eget för en gång skulle istället för att rapa upp propaganda du snappat upp på diverse skumma sajter. Vad är det som säger att det du länkar till är någon sorts "sanning"? Varför ska vi lita på dem när vi inte vet vilka som ligger bakom videon, hur den är redigerad, vinklad, exakt vad det är de filmar, kort sagt, allt det där seriösa nyhetsmedier är öppna med.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (vakna för fan) skrev 2015-09-09 13:26:56 följande:
    Det är nog endast i pkmupps ögon som Washington post, bbc och lokala tidningar i Sverige anses vara "tvivelaktiga". Jag skrev det innan och jag skriver det igen, folk som fallit för masspsykosen som omger oss nu anstränger sig till det yttersta för att undvika fakta.
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-09 13:03:01 följande:
    Din oförmåga att svara på frågan tolkar jag som att dina egentliga aversion är mot just muslimer. Hade jag frågat om du tagit emot bara norska flyktingar utan att specificera deras religion hade du svarat. Och troligen svarat "ja". Att du säger att "muslimer just nu är faran" visar bara på dina extrema fördomar och rasism (ja, jag kallar dig rasist för det är exakt det du är när du tillskriver negativa egenskaper till en heterogen grupp enbart baserat på deras religion). Att påstå att muslimerna är faran är ungefär lika korkat som att säga att män är farliga för att några få våldtar.
    Jag har styrkt fakta med länkar, vill du sedan kalla det för fördomar får det väl hänga på dig. Som du sedan märkte svarade jag inte på din fråga för att det var ganska uppenbart att du försökte bara avleda från sakfrågan och göra nån den vanliga rasistpoäng. Faktum kvarstår att vi invaderas just nu, länder inom eu faller, världen varnar oss, is skryter hur många dom har redan smugglat in, våra finanser är käpprätt åt skogen. Det är för övrigt inte jag som säger att muslimer är faran, det kommer från flera oberoende källor.

Jisses....är det inte jobbigt att vara så paranoid hela tiden? "Vakna" döper du dig till, jag tror du ska ta och följa ditt eget råd...
  • SpanskaFlugan
    Gert skrev 2015-09-10 20:11:59 följande:
    Danmark har halverat bidragen till 5.000 kr. I Sverige ligger bidragen på 10.000 kr. Danska TV2 har intervjuat flyktingar som har sagt att detta är skälet att de vill till Sverige. www.facebook.com/237897046301844/videos/vb.23...
    Give ´em Hell!

Överallt hör jag "10'000 kr i bidrag till flyktingar" men jag lyckas aldrig hitta några källor. Var får du den informationen från? Och handlar det om asylsökande, asylflyktingar som fått PUT, alla invandrare eller vad?
  • SpanskaFlugan
    absoluteawesome skrev 2015-09-10 21:10:45 följande:
    Jo. 3 åringen var kom ju som ts också skriver från Turkiet. Han hade bott där i 3 år. Mamma och syskon dig också på samma sätt. För att pappan ville ha nya tänder. Men media spelar ju direkt offerkortet när dom får chansen och vinklar det. Och svenska folket sväljer det helt. Och nej, än finns det inte så många "rasister" men det lär ju bli så som det verkar.

Han behövde nya tänder för att de gamla dragit ut under Tortyr av IS. Det enligt hans syster i intervju med BBC. Men du låter exakt som någon som får alla sin information från propagandasidor...
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!