• nihka

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 16:14:46 följande:
    nihka skrev 2015-09-13 12:27:17 följande:
    Nej, det ser inte ut så. Flyktingar som ämnar söka asyl släpps inte ombord på internationella flyg.

Hur svårt ska det vara fatta detta enkla faktum?

Inte utan pass nej eller giltig anledning att ta sig till respektive land.

Det spelar ingen roll om flyktingen har pass. Inga flyktingar får gå ombord ett internationellt flyg från utan dokument som utresetillstånd eller visum och visum utfärdas inte till flyktingar.

Varför är det så otroligt svårt för dig att ta in detta?
  • nihka
    MsFry skrev 2015-09-13 16:46:58 följande:
    Oh no, disaster! En liten idrottshall på Östermalm i Stockholm används till att härbärgera flyktingar! Jag förstår nu att välfärden har kollapsat!
    Hahahaha!
  • nihka
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-13 17:06:47 följande:
    nihka skrev 2015-09-13 16:57:25 följande:
    Det spelar ingen roll om flyktingen har pass. Inga flyktingar får gå ombord ett internationellt flyg från utan dokument som utresetillstånd eller visum och visum utfärdas inte till flyktingar.

Varför är det så otroligt svårt för dig att ta in detta?

Men suck, nej inte utan att ha sina papper i ordning nej, och dom flesta av dom skiter stort i att ha det pass försviner lämpligt på vägen.

Mobilen däremot den överlever allt. 

Det existerar inget sätt att ha sina "papper i ordning" för den som vill ta ett internationellt flyg och sedan söka asyl.

Du kan ha både pass, mobil och flygbiljett, men du blir inte ombordsläppt på ett internationellt flyg.

Varför är det så otroligt svårt för dig att ta in detta? Är det för att du inte vill fatta eller för att du inte fattar på riktigt?
  • nihka
    todo nada skrev 2015-09-13 17:27:57 följande:
    Mindre vårdplatser jämfört med vad? Med innan? Med i övriga Europa?
    Hen kanske tror att det blir fler vuxenplatser som omvandlas till barnplatser eller att fötterna får sticka ut Skrattande
  • nihka
    absoluteawesome skrev 2015-09-13 17:49:38 följande:
    Det var ett svar om att Sverige ska lånar pengar.

Något rasistiskt innehåll var det inte.

Och det är inte något rasistiskt med sajten heller.
    Friatider är en rasistisk hatsajt. Hade du någon seriös källa?
  • nihka
    absoluteawesome skrev 2015-09-13 18:05:22 följande:
    Ja det är det verkligen.

Hemsk sida.

Rätt vad det var satt jag där med ett röd band på armen, ss hjälm och nazikorset tatuerat i pannan.
    Ja, så långt går det också för somliga.

Gör bara inte misstaget som några av SDs företrädare har gjort och posta bilden på facebook.
  • nihka
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-13 18:11:35 följande:
    Säg mig vad som inte är hets mot invandrare idag?
    absoluteawesome skrev 2015-09-13 17:49:38 följande:

Det var ett svar om att Sverige ska lånar pengar.

Något rasistiskt innehåll var det inte.

Och det är inte något rasistiskt med sajten heller.

Jo den var rasistisk eftersom att det belyste flyktingpolitiken i negativ bemärkelse. Det vet du väl att det är jätterasistiskt och det får man inte göra.

Här är ursprungliga källan: (OBS! Jätterasistisk artikel för den känslige!)

www.avanza.se/placera/telegram/2015/09/11/ekofin-sverige-overvager-eib-lan-for-flyktingar-andersson.html
    En artikel behöver inte vara rasistisk för att den är publicerad på en rasistisk hatsajt, men man håller sig från rasistiska hatsajter likväl. Också tveksamt om Avanza vill sammankopplas med sådant.
  • nihka
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:49:30 följande:
    Det står, för sista gången, INGET om avpixlat i några regler.
    Nyhetssajter är tillåtet att länka till och Avpixlat är en sådan.
    Så, det handlar om censur och inget annat.
    Det står inget i lagen om att man inte får stjäla skor heller, men du åker likväl dit på att trava iväg från affären med ett par skor du inte har betalt för. Rasism är en egen anmälningskategori och då borde man klara av att räkna ut att man inte får länka till rasistiska hatsajter.
  • nihka
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-13 19:41:24 följande:
    Ja du behöver inte säga till mig att man ska hålla sig undan rasistiska och främlingsfientliga hatsajter
    Vad bra.
  • nihka
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 20:16:13 följande:
    Det står i lagen att man inte får stjäla och då får man utgå från att skor är inkluderade.
    Skillnaden mellan stöld och rasism är att stöld är inte en definieringsfråga, stjäl man så är det stöld.
    Rasism är en värderingsfråga och du värderar Avpixlat som rasistiskt och det är ok. Lika ok är att jag inte gör det.

Att namnge brottslingar av utländsk härkomst är inget den andra median vågar sig på, det gör Avpixlat och det gör de helt rätt i.

Du tycker väl att Exponerat är rasistisk också, om jag har rätt... gör de fel i att publicera domar?
    Domar som är upp till var och en att hämta ut och således inte är hemliga för någon.
    Det är inte tillåtet att länka till rasistiska hatsajter och om du inte gillar det föreslår jag att du hänger någon annanstans som bättre matchar dina värderingar.

Ja, det är rasistiskt att sammanställa uppgifter ur ett rasistiskt perspektiv.

Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!