Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

nihka skrev 2015-09-29 20:09:48 följande:
    Alla partiers "toppkandidater" och där kommer SDs Winberg. Gör fullständigt bort sig. Vet inte ens det mest grundläggande om sitt uppdrag. Vett att hålla käften i det läget är ju det minsta man borde kunna begära, men inte då:

" target="_blank">

Jag klarade bara halva tiden innan jag fått nog, men den korta tiden bevisar ju att jag har rätt, inget parti skulle släppa fram en så okunnig person för att tala för sitt parti.
    Men det är bara att tacka och ta emot, hon ensam kan sänka hela SD till under 4% spärren.
  • Världsmedborgare
    nihka skrev 2015-09-29 20:59:21 följande:
    Absolut, i teorin, men SD är inte som andra partier. Så självkritiska mot sina egna är inte många SDare. Annars skulle hon ju varit historia för länge, länge sedan.
    Det har en hel del med trender att göra, det har varit en högervåg under några år i Europa, den är nu på väg att ersättas med en vänstervåg.
    Det är som det brukar vara alltså, och det är svårt att påverka trenderna, dom lever ett liv utanför själva politiken.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2015-09-30 09:39:30 följande:
    Din inbillade "vänstervåg" har jag redan dissekerat
    Du ja, men inte övriga Världen.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Beklämd) skrev 2015-10-02 11:01:48 följande:
    Själv förvånas jag inte av att så många lockas av SD:s förenklade budskap när de inte har fått tillräcklig intellektuell träning för att kunna genomskåda renodlad populism.
    Nä det är inte lätt att folkbilda idag, när de ungas "sanningar" är de de får inhamrade via såpor å bloggar.
    Att själv söka sanningen är inget dom vet hur man gör, så det måste ske en förändring i skolan, som lär ungarna att alltid kritiskt granska det dom tar del av.

Att genomskåda SD hör ju till de lättare uppgifterna, så dom borde kunna bli ett exempel i skolundervisningen, på hur enkelt det är att manipulera folk, som inte själva granskar ett budskap, en "sanning".
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2015-10-02 13:08:31 följande:
    Gissar att det kan bli lite dålig stämning på familjemiddagarna framöver smile2.gif

Ja, det kan nog lätt bli en tryckt stämning.., kanske svärmor skulle byta plats med JÅ som partiledare. lite nytt blod med nya friska fläktar, tror jag inte SD skulle må dåligt av.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Beklämd) skrev 2015-10-02 14:15:33 följande:
    "Nordkoreaeffekten".

Internet är på gott och på ont. Nätet vimlar av nordkoreor där nätkrigare skapar sina egna sanningar och gör sig oemottagliga för vanligt sunt förnuft och beprövad vetenskap genom att avfärda allt utom det de själva tror på som fientlig propaganda.

Visst är det så..

Apropå det, var är alla SD-lobbyister, gick deras anställningskontrakt ut sista september?
    Dom har varit ovanligt frånvarande, de sista dagarna.

• Världsmedborgare
    Anonym (Beklämd) skrev 2015-10-02 14:44:27 följande:
    .

Nätets nordkoreor är inte mottagliga för fakta.
    Deras taktik är att använda sig av lögnen som budbärare, ett väl beprövat sätt som fungerar att tag.
  • Världsmedborgare

Jag har svårt att hitta nåt typiskt svenskt hos SD, det enda dom gör är att sprida en förljugen och skev bild av Sverige, en bild av Sverige som aldrig ö.h.t existerat.

• Världsmedborgare
    nihka skrev 2015-10-04 10:41:09 följande:
    Jag röstar för att vi håller inskränktheten och SDs verklighetsfrånvända bild av omvärlden borta.
    Absolut, SD:s människosyn hör inte hemma i vår tid, den har aldrig hört hemma i nån tid, då den enbart är ett uttryck för ett allmänt människoförakt.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!