• nihka

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 20:34:02 följande:
    Ja du, troligtvis finns jag på andra sajter också. Sajter som inte bestämmer vad jag får tycka och skriva.

Nej, det är inte rasistiskt att visa namn på personer som är dömda för brott.
    Vare sig de är svenska eller utländska.
    Att AB och E skriver att åtta svenskar har gruppvåldtagit någon (som exempel) och att alternativmedia berättar att "svenskarna" var somalier är inte rasistiskt utan bara upplysande.
    Och helt i sin ordning, bara sanning.
    ALLA sajter får lov att bestämma vad du får lov att posta där och inte.

Givetvis är det rasistiskt att sammanställa uppgifter utifrån ett rasistiskt perspektiv.

• nihka
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 21:24:32 följande:
    Du har visst hakat upp dig.
    Och lika fel har du igen vännen.
    Inte ett dugg rasistiskt att berätta sanningen, och du vet du lika väl som jag fast du vägrar erkänna det.

Tror inte vi kommer längre.
    På vilket sätt har du uppfattat att jag skulle vara din vän? Du har väldigt fel där som med så mycket annat.

Givetvis är det rasistiskt att sammanställa uppgifter utifrån ett rasistiskt perspektiv. Hur skulle det INTE kunna vara det, men för all del protestera för protesterandets skull.
  • nihka
    apburen skrev 2015-09-13 21:37:40 följande:
    Gosse så du upprepar dig!
    Samma mening i tre efter sig kommande inlägg.
    Tror du att verkligheten förändras om du tjatar tillräckligt ihärdigt?

Det är ett under att Putte fortfarande orkar svara dig.
    Putte har för övrigt helt rätt i det han skriver, allmänna uppgifter delges allmänheten. Helt i sin ordning.

Utöver det så tycker jag att det är bra att vi varnas för kriminella element i samhället.
    Ja, det är med tre gånger, snart fyra med annat. Verkar dock inte hjälpa. Somliga greppar sent eller aldrig att givetvis är det rasistiskt att sammanställa uppgifter utifrån ett rasistiskt perspektiv.

Angående rasister rent generellt så tycker de ofta inte att det är rasistiskt att göra det, men det beror på att de antingen tycker att det inte är rasistiskt med ett rasistiskt perspektiv eller att rasism är bra.

Du menar försöker kriminalisera människor av ett visst ursprung utifrån vad andra med samma ursprung har gjort - rasism.
  • nihka
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 21:42:34 följande:
    Tack ska du ha!
    Jag bestämde mig precis för att avsluta min så kallade diskussion men nihka.
    Utmärkt! Tala nu om vem du är på forumet så kan jag undvika diskussioner med dig. Trött på att möta samma människor bakom umpteen olika anonyma nick i multipla trådar.
  • nihka
    Anonym (b) skrev 2015-09-13 21:19:04 följande:
    Det är dom också, du kan läsa dom här på sajten och här i tråden som FDFMGA länkade till ett inlägg från en moderator där hon tydligt talade om vad som gäller angående hatsajter.
    Väldigt svårsmält det här med att man inte får länka till rasistiska hatsajter på FL. Hur kan man ens fundera på att rösta på ett parti som håller en rasistisk hatsajt om ryggen? Ungdomsförbundet står ju närmare Friatider medan moderpartiet står närmare Avpixlat så det skulle inte alls förvåna mig om SD, nu när de har yxat sitt ungdomsparti, själva skulle markera emot Fria tider.
  • nihka
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-13 22:02:21 följande:
    Kan du inte ens stå för dina egna åsikter nu utan försöker få det att se ut som det är jag som har skrivit. Ge fan i att besudla mina inlägg med ditt kludd!
  • nihka
    apburen skrev 2015-09-13 22:23:24 följande:
    Nej, jag menar att visa vem som är brottslingen.
    Det har inget med dennes landsmän att göra så länge de håller sig på rätt sida av lagen.
    Jaså inte det. Annars är det ju en av Avpixlats specialiteter att enbart rapportera om brottslingar om de är av utländsk härkomst, pränta in att det handlar om vissa nationaliteter och fullständigt strunta i alla brottslingar av svensk härkomst.

Givetvis är det rasistiskt att sammanställa uppgifter utifrån ett rasistiskt perspektiv. Detta gör båda Avpixlat och Fria tider. Dessutom publicerar de namn, personuppgifter och bild på misstänka brottslingar. I Sverige är man oskyldig till motsatsen bevisats. På Avpixlat och Fria tider är man skyldig till motsatsen bevisats om man är av utländsk härkomst.
  • nihka
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-13 22:42:11 följande:
    Här var det liv i luckan...

Till skillnad från andra så kan jag ju det... Men såklart det måste ha handlat om det ändå! Tyckte inte alls det var roligt att byta ut lite ord i ditt menlösa trams....
    När du får skriva igen se till att inte förfalska mina inlägg med ditt kludd.
  • nihka
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 23:01:53 följande:
    Fast det är inte förfalskningar när det är så enkelt att trixa med citaten.
    Det gör inte att trixandet är rättfärdigat, bara att det är enkelt och inte mycket att bry sig om.
    Nej, man får inte byta ut texten till något eget när man citerar någon. Det är upphovsrättsintrång. Det är enkelt att gå in och hämta grannens TV också, men det är inte heller tillåtet.
  • nihka
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 00:01:07 följande:
    Vet inte vad jag ska säga annat än att... Jag ger mig. Du vann. Där fick du mig allt....
    Om du har något att säga skriv under med ditt eget nick och inte andras. Alla förfalskningar av inlägg kommer att behandlas på samma sätt
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!