Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2015-10-05 14:33:43 följande:
    Nej det har du rätt i, hur många idioter kan det egentligen finnas i ett och samma part?
    Vi får se det possitivt, att idioterna klumpat ihop sig i ett och samma parti.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-05 15:43:52 följande:
    Nej för i de andra partierna finns inga dårar... F!, V, MP... Kryllar av foliehattar och vänsterextremister. 
    Men till skillnad mot SD så är dom harmlösa, och inte på länga vägar så hatiska mot Sverige och allt vad Sverige står för.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-05 16:17:23 följande:
    De är mycket farligare för deras åsikter ses inte som paria på samma sätt. Därför kan de få mycket större inflytande än en SD-dåre. 
    Ja du, mig skrämmer dom inte ett dugg, däremot är SD:s lögner långt mer besvärande och farliga.

SD gör allt för att dölja sin verkliga agenda för väljarna i Sverige och vill påskina att dom är "som vilket annat parti som helst", samtidigt som dom frotterar sig med det värsta avskummet vad gäller europeiska partier utanför Sverige, ja t.o.m öppet nazistika partier samarbetar dom med.
    Bara okunniga, dåligt pålästa eller renodlade rasister kan sympatisera med ett sån´t parti.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-05 16:44:24 följande:
    Och så säger folk att SD är konspirationsteoretiker. Vad är då du? 
    Men herrgud, kolla gärna upp vad jag påstår och du kommer att få se att varenda ord jag skriver är sant.
    Det finns hur mycket som helst på nätet om vilka SD samarbetar med och vad dessa partier står för.

Jag väljer mevetet att avstå från att lägga ord i munnen på någon (länka, källhänvisningar o.s.v), då jag tycker att alla bör söka sanningen själva, den kunskapen är idag på tok för dålig så den måste vi göra nåt åt.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-07 09:18:05 följande:
    Du menar att SD sitter i samma grupp i EU som Nationella Fronten, Jobbik osv? Vem orkar bry sig? Finns tvivelaktiga samarbeten på vänsterkanten också. 
    Men om nu ett parti väljer att göra som SD, endast samarbetar med högerextrema, främlingsfientliga rasistiska partier, ja t.o.m öppet nazistiska partier ute i Europa, så måste det väl säga dig nåt mer än att det är tvivelaktigt?

• Världsmedborgare
    Anonym (herre gud) skrev 2015-10-07 09:42:04 följande:

Detta är barockt.

Utländsk media och flertal länder har gått ut och öppet sagt det inte finns nån flyktingskris, detta är en pågående muslimsk invasion, bara en i mängden ska man kanske tillägga.

Vårt land är i ruiner redan, vi har inte råd med nått, vi har inga bostäder och ingen chans att bygga ikapp, vården är ett skämt, gamla blir utslängda från sina boenden för dom ska omvandlas till asylboenden, elever blir utslängda från studentlägenheter, barnen blir av med sina gympasalar så utbildningen försämras och säkerhet äventyras, våldet på gatan slår alla gränser.

Trots det så sitter en gäng här som i business as usual andan och snackar skit om det enda partiet som faktiskt vill få stopp på detta.

Nåja, vi får hoppas att KD tar sitt sketna ansvar för första gången i historien och återinför demokrati i landet.

Trams.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-07 13:34:07 följande:
    Förhoppningsvis inte. Mitt mål är att rösta M. Jag har dock vissa krav för att kunna göra det. 

Finns hopp. Ulf Kristersson uttalar sig så här: "Moderaterna varnar för att kostnaden för flyktingmottagandet ska gå ut över vården, skolan och omsorgen.

"Det här riskerar att bli gökungen som tränger ut allt annat ur välfärdsboet", sade partiets ekonomisk-politiske talesman Ulf Kristersson när han och Anna Kinberg Batra presenterade Moderaternas skuggbudget."

Däremot anser de att lösningen är sänkta trösklar till arbetsmarknaden. Men bara att de pratar om problemen som just problem och kommer med konkreta förslag tycker jag är positivt. Tror integrationen skulle kunna fungera med moderat politik. Man ställer krav, sätter åt bidragsfuskare, gör att de lättare får jobb osv osv. Vänsterpolitik och massinvandring är en särdeles usel kombination.

www.sydsvenskan.se/sverige/moderaterna-varnar-flyktingkostnaden-kan-bli-gokungen-som-tranger-ut-valfarde/
    Om jag enbart ser hotet mot svensk ekonomi ur min krassa företagarsynpunkt, så är det SD som står för det, alla andra hot är i jmf små.

Att dra på sig hela den muslimska världens onda öga, kan inte någon med minsta kunskap om förtagsekonomi förbise.
    I jmf med den kostnad flyktingarna påfrestar Sverige med, så är SD ett hot som kan bli en icke hanterbar katastrof för den svenska exporten. 

Att dra på oss 1.6 miljarder människors avsky (uppskattas till 2.8 miljarder om ca 40 år), det lär kosta Sverige väldigt många miljarder. 

Så den som tror på att SD ska bli ekonomiskt bra för Sverige, den kommer att få ett obehagligt uppvakande.

Lägg till att ett stort antal mulimska länder ligger i Afrika, alltså den världsdel som har den snabbast tillväxten i hela världen i dag, så bör alla begripa hur illa det kan sluta.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-07 14:13:29 följande:
    Å herregud vad långsökt... Är muslimerna arga på Japan? På Australien? Kanada? Island? Är de ens arga på Spanien?
    Du ger ju själv svaret genom att nämna dessa länder.
  • Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-07 17:50:45 följande:
    Öh, nu hänger jag inte med... kan du förklara?

De länders regimer du nämner har inga uttalade negativa åsikter om religioner, till skillnad mot SD som vräker skit över Islam och Muslimer.

Eller vi kan ju se vad Israelernas regim ställt till med sin religionspolitik (inte Judarna utan regimen i Israel), Israelernas produkter bojkottas eller är förbjudna i många länder, även stora företag bojkottar Israeliska varor idag, t.ex IKEA..
    Det är så pass illa att Israelerna inte längre anger Israel som ursprungsland, utan anger nåt annat, allt för att hålla exporten uppe.

PS. Vill nån bojkotta Israeliska produkter så är landskoden på streckkoden 729, men som jag sa, den kan döljas med nåt annat lands landskod, eller att inte ursprungsland anges.
    Vill ni bojkotta nåt annat lands varor så ta reda på landskoden. DS.

• Världsmedborgare
    Anonym (Atypisk) skrev 2015-10-07 18:19:58 följande:
    De har även en väldigt liten invandring av muslimer. Något som jag vill att Sverige ska ta efter. Vi behöver inte säga att vi inte gillar islam, bara stänga gränsen. Vad SD säger skiter jag i. Det är inte mitt ansvar.
    Så kan det vara, jag har ingen riktig koll på hur invandringen ser ut i dessa länder.
    Däremot så är Kanada ett land helt byggt av invandrare och som fortfarande har en relativt hög invandring, men även en fördelningspolitk kring hur invandringen ska se ut.., du kan googla om du vill veta mer.

SD gillar ju vad Kanada gör, så möjligen gillar du åxå vad Kanada bestämt ska gälla.
    Och jag ser väl eg inga större fel med deras politik, den fungerar säkert bra, iaf så länge inte systemet blir utsatt för en flyktingkatastrof, när katastrofer inträffar finns det inget system som fungerar bra.
    Det blir ofta att improvisera fram lösningar och gilla läget.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!