Inlägg från: Anonym (tröttnat) |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (tröttnat)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:45:35 följande:

Nej, det tycker jag inte. Att man flytt från ett land i krig betyder inte att man är boskap som bara måste finna sig i allt och inte tillåtas ha egna önskemål.

Om man flyr får man väl ta det som det landet har att erbjuda, gillar man inte det så får man väl söka sig vidare. Om någon annan betalar för ens upphälle och liv så får man acceptera det som ges inte kräva mer.
  • Anonym (tröttnat)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:57:59 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter.

Vem som betalar avgör inte någons människovärde
    men de bor inte i det här landet, de har flytt hit de har inte ens uppehållstillstånd ännu. Och självklart skall de som bidrar till samhället därigenom ha mer rättigheter, varför skall man gå och jobba och slita om de som inte gör det ändå skall få samma saker gratis utan att arbeta
  • Anonym (tröttnat)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:19:48 följande:
    Man får inte samma saker gratis som en som arbetar. Man får däremot så att man uppnår en skälig levnadsnivå, vilket är en helt annan sak.
    var i en skälig levandsnivå ingår det att bo centralt i en större ort?
  • Anonym (tröttnat)
    Anonym (trött på okunskap) skrev 2015-10-26 10:31:54 följande:

Ni som tycker vi ska skicka hem dom vad ska vi göra med alla etniska svenskar som lever på bidrag och inte vill jobba. Men det är väl inte  samma sak ??
    Fick höra av en som har 93% bostadsbidrag att de får så mycket i bidrag som hon inte får de får 24 kr om dagen =744kr i månaden.Okunskap är farligt

Perspnligen tycker jag vi överlag är för mjäkiga med bidrag även till svenskar som får soc, många här på FL erkänner ju att de går på bidrag för att de inte vill jobba.
    Men sedan är de trotts allt så att de redan bor här som etniska svenskar så det går itne bara att kasta ut dem. Men bara för att man har ett problem så betyder väl inte det att man medvetet skall skaffa sig flera

Bara för att mitt barn beter sig dumt kommer jag inte kasta ut det ur mitt hus, men kommer grannungen och börjar ställa till skit i mitt hem så kan du ge dig fan på att det åker ut med huvudet före
  • Anonym (tröttnat)

Varej dag är det skutningar, och knivskärningar i mångkulturella områden och den som ifrågasätter varför det just är i invandrartäta områden så är man givetvis nazist, rasist eller röstar på SD.
    Allt som inte är för invandring/flyktingar räknas direkt som rasism man får itne ens ifrågasätta andra kulturer.

När det begås våldtäckt på barn på flyktingförläggningar så försöker de arbetande på asylboendet att tysta ner det och till och med dölja det för polisen.

Tiggarna skiter i trappor och i parket och kastar sten på fol, men ack ack för att säga att de stör den almänna ordningen eller gör fel

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/halland/1.2824096-fick-inte-pengar-kastade-sten

Regeringen skriver i henliga mail att pga alla asylsökanden så komemr vi bli tvugna göra stora nerskärningar i sverigesvälfärd.

Sveriges kredit har sjunikt gentemot omvärlden för alla andra länder utom sverige kan uppenbarligen räkna ut att ekomiskt är detta ohållbart

• Anonym (tröttnat)

Bara en fråga

Om svenska familjer som bor på landet men inte har råd att flytta till en större stad, har de då rätt till ett gratis boende i större städer?

Och isåfall borde väl dessa personer ha företräde till dessa boenden gentemot de som kommer hit nyanlända.

Borde man itne gå ut i svensk media och fråga alla som bor på glesbyggden om de hellre vill bo i en storstad (utan extra kostnad) och sedan överlåta deras nuvarande boende till nyanlända. Borde inte dessa människor ha företräde till dessa centrala boenden

• Anonym (tröttnat)
    todo nada skrev 2015-10-29 13:11:22 följande:
    Flyktingarna som kommer nu placeras ju lite var stans i landet i mån av utrymme. Vilket endel varit missnöjda med eftersom det blivit så att de hamnat långt ute på landsbygden/i skogen. Därför undrar jag lite vad du menar med att flyktingarna kommer få centrala bostäder i städerna?

Visst kommer det väl finnas de som kommer lyckas få ett centralt boende, som inte ligger i någon förort, men dessa lär inte vara många.
    Ett exempel är väl att solna ger bort förstahandskontrakt till asylsökande och låter dem gå före de som stått i kö i 20 år

Finns många som bor utanför centrala delar av städer/bya och som måste ta bil för att handla, borde då dessa människor ha mer företräde till centralare boende
  • Anonym (tröttnat)
    todo nada skrev 2015-10-29 13:11:22 följande:
    Flyktingarna som kommer nu placeras ju lite var stans i landet i mån av utrymme. Vilket endel varit missnöjda med eftersom det blivit så att de hamnat långt ute på landsbygden/i skogen. Därför undrar jag lite vad du menar med att flyktingarna kommer få centrala bostäder i städerna?

Visst kommer det väl finnas de som kommer lyckas få ett centralt boende, som inte ligger i någon förort, men dessa lär inte vara många.
    hur kan man dessutom vara missnöjd med att ett land tar hand om en, ger en mat, tak över huvudet och kläder och sjukvård.
    Utan skall börja ställa krav på denna enorma genorositet som de blivit vägrad i många andra länder genom att vägra gå med på att bo där det finns plats.
    I mina ögon spottar dessa människor volentärerna i ansiktet som ställer upp med sin tid och sitt engagemang och utrummen kläder osv genom att inte säga att det duger...
  • Anonym (tröttnat)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-29 13:25:51 följande:
    Men får man lov att fråga: hur många flyktingar har du träffat och pratat med? Hur många FÖRSTAHANDSutsagor på det du just skrev har du? Eller hämtar du detta från 1. obskyra sajter likt avpixlat o dyl  2. kvällspressen  3. vandringssägner (inlägg som "delas") på sociala medier?

Hur menar du?

Menar du att jag har fel i att de sitter kvar i bussarna och vägrar gå av för att asylboendet ligger för ocentralt?

Isåfall har du rätt för jag har helt gått på nyheterna i radio och tv samt tidningarna.
    Men du säger med andra ord att det är lögner som sägs och skrivs? Att de itne har belägrat bussar och vägrat kliva av?
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar