• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Anonym (isa)

Nej, det tycker jag inte. Att man flytt från ett land i krig betyder inte att man är boskap som bara måste finna sig i allt och inte tillåtas ha egna önskemål.

• Anonym (tröttnat)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:45:35 följande:

Nej, det tycker jag inte. Att man flytt från ett land i krig betyder inte att man är boskap som bara måste finna sig i allt och inte tillåtas ha egna önskemål.

Om man flyr får man väl ta det som det landet har att erbjuda, gillar man inte det så får man väl söka sig vidare. Om någon annan betalar för ens upphälle och liv så får man acceptera det som ges inte kräva mer.
  • Anonym (tyvärr)

Ingen ide att svara i sådana trådar om man skriver något neggatift om flyktingar får man bara person kritikk till baka plus att man blir idiotförklarad . Men om jag flytt från krig bomber och ggranater borde man vara glad och kunna vara nöjd av att inte få allt när dem jag kommer till kryper ur sitt skinn för att hjälpa . Nej jag är inte sd inget annat heller för politikerna är skenheliga och vill bara behålla sitt jobb

• Anonym (isa)
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-26 09:51:03 följande:
    Om man flyr får man väl ta det som det landet har att erbjuda, gillar man inte det så får man väl söka sig vidare. Om någon annan betalar för ens upphälle och liv så får man acceptera det som ges inte kräva mer.
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter.

Vem som betalar avgör inte någons människovärde
  • Anonym (tyvärr)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:57:59 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter. Vem som betalar avgör inte någons människovärde

Nej skälvklart inte men pengarna räcker ej till alla . Många av dessa som jobbat och betalat skatt i hela deras liv har ingen möjlighet till det som vissa av flycktingarna klagar på . Det skapar en vi mot dom . När pengarna är slut och de som betalar mest i skatt skatteplanerar mer vaa händer då?
  • Daniel12
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:57:59 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter.

Vem som betalar avgör inte någons människovärde
    Så du menar att svenska arbetande skattebetalare ska betala mer och mer och mer i skatt för att finansiera inflödet av otacksamma horder av människor? Tacka fan för att folk tycker det känns alltmer meningslöst att gå till arbetet, då de begriper att oavsett hur mycket skatt de betalar så kommer det ändå skäras ner mer och mer på vård, skola, omsorg och polis medans alla pengar går till dessa otacksamma.

• Dr Nail

De verkar bara gilla den där bussen. Låt dem bo där istället - billigare för oss, och de blir glada :D

• Anonym (Humpe)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 09:45:35 följande:

Sant, men det flyr så många nu så alternativet är snart tält ute i skogen eller inget alls. Vi har faktiskt inte plats. Det spelar ingen roll hur stor viljan är.

Det kunde ju vara bra att informera om läget ute i världen så att människor som flyr hit, därför att de tror att vi har superbra villkor för migranter, får veta hur läget faktiskt är.
  • Anonym (skärpning)
    Anonym (tyvärr) skrev 2015-10-26 09:57:35 följande:

Ingen ide att svara i sådana trådar om man skriver något neggatift om flyktingar får man bara person kritikk till baka plus att man blir idiotförklarad . Men om jag flytt från krig bomber och ggranater borde man vara glad och kunna vara nöjd av att inte få allt när dem jag kommer till kryper ur sitt skinn för att hjälpa . Nej jag är inte sd inget annat heller för politikerna är skenheliga och vill bara behålla sitt jobb

Ingen mening att svara i sådana trådar om man bara har floskler att komma med.

Fakta är att i princip ingen av dom som kommer nu flyr från bomber och krig, dom flyr till livsmedelsförsörjning och lyx.

Håller med ts, för det första borde man ha satt stopp för detta för länge länge sen nu i och med landet står inför systemkolaps, nu är det som det är dock så i alla fall vid primadonna fasoner som detta borde man köra dom till närmsta gräns.

• Anonym (isa)
    Daniel12 skrev 2015-10-26 10:05:03 följande:
    Så du menar att svenska arbetande skattebetalare ska betala mer och mer och mer i skatt för att finansiera inflödet av otacksamma horder av människor? Tacka fan för att folk tycker det känns alltmer meningslöst att gå till arbetet, då de begriper att oavsett hur mycket skatt de betalar så kommer det ändå skäras ner mer och mer på vård, skola, omsorg och polis medans alla pengar går till dessa otacksamma.
    "Så du menar...." Nej, jag menar det jag skriver och inte det du tillskriver mig.

Till att börja med ska man kanske tänka på att det inte bara är svenskar som betalar skatt i det här landet och att dessa flyktingar inte kommer att kosta hela sitt liv. De allra flesta människor vill arbeta, det är ingen egenskap som är vikt för oss så väldigt duktiga svenskar. 

Nej, jag tycke inte att skatterna ska höjas, jag är inte socialdemokrat.

Förresten, har du träffat och pratat med några av de här hemska flyktingarna? Du verkar ju ha din åsikt klar om hur de är menar jag?
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar