Inlägg från: Anonym (skärpning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skärpning)

Skicka hem dess flyktingar

Anonym (tyvärr) skrev 2015-10-26 09:57:35 följande:

Ingen ide att svara i sådana trådar om man skriver något neggatift om flyktingar får man bara person kritikk till baka plus att man blir idiotförklarad . Men om jag flytt från krig bomber och ggranater borde man vara glad och kunna vara nöjd av att inte få allt när dem jag kommer till kryper ur sitt skinn för att hjälpa . Nej jag är inte sd inget annat heller för politikerna är skenheliga och vill bara behålla sitt jobb

Ingen mening att svara i sådana trådar om man bara har floskler att komma med.

Fakta är att i princip ingen av dom som kommer nu flyr från bomber och krig, dom flyr till livsmedelsförsörjning och lyx.

Håller med ts, för det första borde man ha satt stopp för detta för länge länge sen nu i och med landet står inför systemkolaps, nu är det som det är dock så i alla fall vid primadonna fasoner som detta borde man köra dom till närmsta gräns.

• Anonym (skärpning)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:14:12 följande:
    "Så du menar...." Nej, jag menar det jag skriver och inte det du tillskriver mig.

Till att börja med ska man kanske tänka på att det inte bara är svenskar som betalar skatt i det här landet och att dessa flyktingar inte kommer att kosta hela sitt liv. De allra flesta människor vill arbeta, det är ingen egenskap som är vikt för oss så väldigt duktiga svenskar. 

Nej, jag tycke inte att skatterna ska höjas, jag är inte socialdemokrat.

Förresten, har du träffat och pratat med några av de här hemska flyktingarna? Du verkar ju ha din åsikt klar om hur de är menar jag?

Till att börja med, så tycker jag man låter fakta tala framför verklighetsfrånvänt önsketänkande.

Dom som kommer hit nu vill inte jobba.

ekstrabladet.dk/nationen/integrationschef-flygtninge-ser-arbejde-som-en-straf/5766077

Sen har man inhemska siffror av större grupper som "flyr"nu som somalier där sysslolöshet ligger på hisnande 70-80 % efter år i landet.

Hur tycker du att man ska bekosta lyxmigranter utan att höja skatter och spara in på välfärd? Trolla?

Eller omvandla Sverige till Grekland ekonomiskt?

• Anonym (skärpning)
    Anonym (isa) skrev 2015-10-26 10:29:40 följande:
    Du svarade inte på frågan. Det tolkar jag som att du inte har någon verklig kunskap om hur flyktingar är utan bara suger i dig propaganda med rasistiska glasögon.

Således går det inte att diskutera med dig alls då du inte varken kan eller vill ta in något annat än det som bekräftar dina unkna åsikter.

För övrigt har du fel, man kan inte skriva "Dom som kommer hit nu vill inte jobba" för det är helt enkelt inte en generell sanning.

Du klickade inte på länken så man kan anta att du vill hålla dig till floskler utan att röra verklighet.

Såna som dig är det knappast lönt att "diskuttera" med när fakta undviks konsekvent däremot får man inte låta såna som dig stå oemotsagda, tider med floskler är över när Sverige avskaffar mänskliga rättigheter för svenskar i Sverige och saboterar hela systemet.

• Anonym (skärpning)
    Anonym (trött på okunskap) skrev 2015-10-26 10:31:54 följande:

Ni som tycker vi ska skicka hem dom vad ska vi göra med alla etniska svenskar som lever på bidrag och inte vill jobba. Men det är väl inte  samma sak ??
    Fick höra av en som har 93% bostadsbidrag att de får så mycket i bidrag som hon inte får de får 24 kr om dagen =744kr i månaden.Okunskap är farligt

Dom ska väl dirigeras till arbetsförmedlingen om dom inte har en hållbar anledning som läkarintyg att dom inte kan jobba.

Eller du tycker kanske att svenskar ska inte leva på bidrag, även cancersjuka ska jobba tills dom dör vilket har redan inträffat, bidrag bara till lyxmigranter från tredje världen?

Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar