Inlägg från: Anonym (isa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (isa)

Skicka hem dess flyktingar

Nej, det tycker jag inte. Att man flytt från ett land i krig betyder inte att man är boskap som bara måste finna sig i allt och inte tillåtas ha egna önskemål.

• Anonym (isa)
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-26 09:51:03 följande:
    Om man flyr får man väl ta det som det landet har att erbjuda, gillar man inte det så får man väl söka sig vidare. Om någon annan betalar för ens upphälle och liv så får man acceptera det som ges inte kräva mer.
    Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att alla som bor i det här landet har samma värde och rättigheter oavsett ursprung. För mig finns det inte invånare som har mer eller mindre rättigheter.

Vem som betalar avgör inte någons människovärde
  • Anonym (isa)
    Daniel12 skrev 2015-10-26 10:05:03 följande:
    Så du menar att svenska arbetande skattebetalare ska betala mer och mer och mer i skatt för att finansiera inflödet av otacksamma horder av människor? Tacka fan för att folk tycker det känns alltmer meningslöst att gå till arbetet, då de begriper att oavsett hur mycket skatt de betalar så kommer det ändå skäras ner mer och mer på vård, skola, omsorg och polis medans alla pengar går till dessa otacksamma.
    "Så du menar...." Nej, jag menar det jag skriver och inte det du tillskriver mig.

Till att börja med ska man kanske tänka på att det inte bara är svenskar som betalar skatt i det här landet och att dessa flyktingar inte kommer att kosta hela sitt liv. De allra flesta människor vill arbeta, det är ingen egenskap som är vikt för oss så väldigt duktiga svenskar. 

Nej, jag tycke inte att skatterna ska höjas, jag är inte socialdemokrat.

Förresten, har du träffat och pratat med några av de här hemska flyktingarna? Du verkar ju ha din åsikt klar om hur de är menar jag?
  • Anonym (isa)
    Anonym (skärpning) skrev 2015-10-26 10:13:00 följande:

Ingen mening att svara i sådana trådar om man bara har floskler att komma med.

Fakta är att i princip ingen av dom som kommer nu flyr från bomber och krig, dom flyr till livsmedelsförsörjning och lyx.

Håller med ts, för det första borde man ha satt stopp för detta för länge länge sen nu i och med landet står inför systemkolaps, nu är det som det är dock så i alla fall vid primadonna fasoner som detta borde man köra dom till närmsta gräns.

Fast man får ju inte UT i Sverige om man inte har asylskäl enligt regelverket. Att leva i lyx finns inte med där vad jag vet.
  • Anonym (isa)
    Anonym (tröttnat) skrev 2015-10-26 10:15:09 följande:
    men de bor inte i det här landet, de har flytt hit de har inte ens uppehållstillstånd ännu. Och självklart skall de som bidrar till samhället därigenom ha mer rättigheter, varför skall man gå och jobba och slita om de som inte gör det ändå skall få samma saker gratis utan att arbeta
    Man får inte samma saker gratis som en som arbetar. Man får däremot så att man uppnår en skälig levnadsnivå, vilket är en helt annan sak.
  • Anonym (isa)
    Anonym (Såhär är det.) skrev 2015-10-26 10:18:05 följande:
    Värde och rättigheter? Människor har rättigheter att inte få sina tillgångar stulna i form av högre skatter och ingenting tillbaka.

Det är en grundläggande rättighet.

Nu har människorna som betalt skatt i landet rättigheter, som de inte får. Men det tycker du är okej. Det förstår jag. Hoppas det drabbar dig också. Man kan alltid hoppas. Inte för att jag tror du är nettogivare till budgeten i alla fall.
    Du får tro precis vad du vill

Det är inte flyktingarna som stjäler dina pengar, de är människor precis som du och jag. Det är de styrande som du ska klaga på och tycka illa om, inte människorna som kommer hit. 

Slutklämmen var fin förresten, personangrepp är alltid trevligt  
  • Anonym (isa)
    Anonym (skärpning) skrev 2015-10-26 10:18:56 följande:

Till att börja med, så tycker jag man låter fakta tala framför verklighetsfrånvänt önsketänkande.

Dom som kommer hit nu vill inte jobba.

ekstrabladet.dk/nationen/integrationschef-flygtninge-ser-arbejde-som-en-straf/5766077

Sen har man inhemska siffror av större grupper som "flyr"nu som somalier där sysslolöshet ligger på hisnande 70-80 % efter år i landet.

Hur tycker du att man ska bekosta lyxmigranter utan att höja skatter och spara in på välfärd? Trolla?

Eller omvandla Sverige till Grekland ekonomiskt?

Du svarade inte på frågan. Det tolkar jag som att du inte har någon verklig kunskap om hur flyktingar är utan bara suger i dig propaganda med rasistiska glasögon.

Således går det inte att diskutera med dig alls då du inte varken kan eller vill ta in något annat än det som bekräftar dina unkna åsikter.

För övrigt har du fel, man kan inte skriva "Dom som kommer hit nu vill inte jobba" för det är helt enkelt inte en generell sanning.
  • Anonym (isa)
    Anonym (skärpning) skrev 2015-10-26 10:33:11 följande:

Du klickade inte på länken så man kan anta att du vill hålla dig till floskler utan att röra verklighet.

Såna som dig är det knappast lönt att "diskuttera" med när fakta undviks konsekvent däremot får man inte låta såna som dig stå oemotsagda, tider med floskler är över när Sverige avskaffar mänskliga rättigheter för svenskar i Sverige och saboterar hela systemet.

Snälla, prata inte om verklighet för du har inte en aning....
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar