• Aliona

Frågor om barnlöshetsutredning

Jag har tidigare hört från en som var i din situation att det är ett år utan graviditet, alltså ett år efter senaste missfall. Men jag kan inte svära på att det stämmer.

Du kan ju söka utredning för upprepade missfall också, men då ska man ha haft tre bekräftade missfall i följd. 

• Aliona
    Anonym (Densomintefanns) skrev 2024-12-30 20:22:30 följande:

Hej! 

Tack fina ni för era svar! 🙏 Jag ska bolla med dem om utredning av upprepade missfall när de återkommer senare i veckan. 

Insåg att hag gav lite torrt svar, höll på med annat samtidigt. Beklagar dina missfall, jag har inte varit med om det själv men vet från närstående hur sorgligt det kan vara. Med din utredning så tänker jag att det är viktigt att fokus blir på rätt saker. Du kan ju uppenbarligen bli gravid och det bådar ju verkligheten gott, och fokus bör vara på hjälp att behålla graviditeterna. Hoppas att det går bra för er snart! 
  • Aliona
    Anonym (Genetisk utredning?) skrev 2025-01-02 20:17:36 följande:
    Holistic känner jag inte till men Werlabs skickar sina blodprover till samma laboratorium som sjukvården använder, så det skulle jag lita på
    Instämmer. Werlsbs är lika pålitlig som vanlig sjukvård, bara att man får betala själv. 
Svar på tråden Frågor om barnlöshetsutredning