Frågor om barnlöshetsutredning
Beklagar missfallen, måste vara frustrerade
Kan tyvärr inte svara på rak arm, men har ni sett den här sidan?
www.internetmedicin.se/obstetrik-och-gynekologi/missfall-upprepade-utredning
Beklagar missfallen, måste vara frustrerade
Kan tyvärr inte svara på rak arm, men har ni sett den här sidan?
www.internetmedicin.se/obstetrik-och-gynekologi/missfall-upprepade-utredning
Hej!
Tack för svar! 🙏 Kan berätta att det var tvunget att ha gått ett år drygt efter missfallet/aborten. Jag fick inte heller påbörja en missfallutredning osv. Vänta och avvakta var svaren typ samt att man kan göra ivf långt upp åldrarna idag.. fyller 35 om några dagar. 🤯 Inte intresserad av det utan vill ju såklart försöka på naturlig väg. Någon som fått chansen att kolla upp sitt progesteron på vårdcentralen? Kan man det? Det är något som jag funderat mycket på då två missfall skett tidigt och det känts som att graviditeten inte velat stanna strax efter att ägget fäst sig. Rörigt skrivet 😌, men skyller på första jobbdagen efter ledighet.
Hej!
Jag ska nog ta och prova werlabs. Tack för inputen! 😊 Tänkte höra om någon vet hur det fungerar med missfallsutredning och det jag funderat på är huruvida man måste uppsöka sjukvård vid missfallen? Det jag klurar på är om dessa måste finnas dokumenterade. Många missfall sker ju i hemmet och utan inblandning av vården. I detta fallet syftar jag främst på privata gynmottagningar.
Hej!
Jag provade idag att göra ett hemmatest som heter fertilitetstest kvinna från gettested (blåvit förpackning). Det mäter AHM som är kopplat till äggstocksreserven. Resultatet blev dålig/lägre äggstocksreserv. 😭 Någon annan som gjort detta testet och det visat sig stämma? Tänker om man sedan fått det konstaterat hos gynekologen.