• Jemp

Hur hantera pappans nya partner

Jag tycker inte han gör rätt, men det finns inget du kan göra. Han har heller ingen plikt att berätta för dig vad de gör när han har barnet. 

• Jemp
    aman008 skrev 2025-01-09 12:53:18 följande:
    Detta skedde efter att vi bestämt oss för att inte fortsätta mer ihop, samma veva som han hånglat med kollegan. Men det sa han inte först utan det kom fram samma kväll som detta skedde. Hade fått reda på att han tagit dottern hem till en ny tjej, alltså 2 veckor efter det tog slut. Så sa att det är alldeles för tidigt att hon träffar din nya, jag har precis slutat sova i huset och vi har separerat. Hon behöver vänja sig vid att vi bor på 2 olika ställen (hade bara bott särbos 1 månad ungefär, men jag sov fortarande mestadels i huset och vi gjorde saker ihop som en familj) Tyckte att dem kunde väl umgås när han inte har dottern och att vi måste fokusera på hennes välmående. Då blev han jättearg  Han har aldrig varit våldsamt innan. Så är en helt annan person nu. Jag har blivit sårad av andra saker, därför vi behövde komma ifrån varandra lite. Men det är inte väsentligt för det som sker nu.
    Han har alltså gjort sig skyldig till brott mot dottern (och dig) och verkar vara en allmänt kass pappa.

Extremt jobbig sits, men det spär på intrycket tycker jag, att du inte bör lägga kraft och konflikt på hur många sängar dottern har. Det krutet verkar behöva läggas på mer betydelsefulla saker.
  • Jemp
    Anonym (S) skrev 2025-01-09 13:39:06 följande:
    Vilket brott då...?
    Barnfridsbrott.
Svar på tråden Hur hantera pappans nya partner