Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

knark

Anonym (J) skrev 2025-01-22 09:57:11 följande:

Nej såklart inte? Och om du vet att han knarkar måste du väl anmäla detta såklart annars gör väl du med fel och blir inblandad 

Och vem ger rave för övrigt, nattklubb däremot  

Det är inget brott att inte anmäla att nån använder droger. Menar du att om jag typ ser en främmande människa som drar en lina på krogen eller skjuter horse i en park så måste jag polisanmäla annars begår jag också ett brott? Läskigt om samhället hade sett ut så.

Men förvarar han dom hemma där båda bor kan så klart TS få problem också och åka dit för det. Och för att svara TS så nej det är inte ok att han gör så.

• Anonym (Jag)
    Anonym (J) skrev 2025-01-22 10:08:14 följande:
    Nu handlar det om en kvinna som har barn med en man som hon vet knarkar.
    Nu sa jag inte att det är fel om hon anmäler. Men det är inte ett brott om hon inte gör det.

Och jag hade tyckt att det är viktigare med en orosanmälan isåfall. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (J) skrev 2025-01-22 10:31:58 följande:
    Ja jag är osäker på vad lagen säger. har bara för mig att vissa brott måste man berätta om för annars vet man ju om det själv och blir indragen i det. Knarket borde han väl ha hemma? Om han använder kokain då och då 

Ja orosanmälan borde hon absolut göra, för båda barnens skull 
    Bara att hon vet om det är inget brott men ja om han har det hemma kan hon åka dit för det också och det är väl stor risk att han har. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Separata frågor) skrev 2025-01-29 10:13:27 följande:

Tycker det är två helt separata frågor.

Fråga ett: är det ok att gå ut en kväll när man har en 15-åring hemma? 
    Svar: Ja, om det är en normalfungerande 15-åring bör det inte vara något problem. 

Fråga två: är det ok att ta droger som kokain?
    Svar: hell no! 

Vad ska man göra?
    1) Lämna personen som tar droger om man är tillsammans (kändes lite oklart).
    2) Göra en orosanmälan gällande att pappan tar droger.

Jo jag håller med , de flesta 15-åringar klarar sig absolut själva en kväll så just det att gå ut behöver inte vara fel. Såklart kan det vara skillnad om 15-åringen har speciella behov eller någon diagnos. 

Men ja att ta droger är såklart inte alls bra. 
Svar på tråden knark