Inlägg från: Väntarpå4an |Visa alla inlägg
  • Väntarpå4an

BF Oktober 2025

Anonym (Lyrka) skrev 2025-02-12 07:24:11 följande:

Hur tänker ni med tidigt ultraljud? Är det något ni kommer be om hos barnmorskan? Jag tror att min barnmorska kommer att säga nej, trots ma i vintras. Är också väldigt kluven till hur jag ska tänka. Vet ju att det är en ögonblicksbild och sttt allt kan hända, kanske vävs in i falsk trygghet. Så svårt! Hur tänker ni andra?

Jag har bokat in privat ul i v.8+0. Är också jätte orolig. Har haft två mf på raken så vill bara kunna se så allt är bra. Tror det kommer stilla min oro lite grann iaf. Sen kommer vi göra KUB med tanke på min ålder. 
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-12 08:00:58 följande:
    Jag har sagt flera år att jag inte ska ha fler. Men började öppna upp för tanken för nåt år sedan att om jag träffar något så är inte den dörren helt stängd, var liksom öppen för båda alternativen. Men när jag träffade min nuvarande man som inte heller har barn så var det också självklart med en till ❤️. Tog digitalt idag som visade gravid 2-3 så det kändes skönt, har bim idag. Ska inte testa mer nu om jag inte börjar blöda eller något annat händer. Håller tummarna för oss alla i tråden 🙏🏻
    Ibland vänder livet helt enkelt ❤️❤️
    Jag har fortsatt att ta stickor för att se att de ökar. Kommer ta veckan ut iaf. Jag har bim imorgon. Funderar på att köpa sånt digitalt som visar veckor också för att se att det slår över till 2-3 
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-12 11:35:25 följande:

det finns en tabell med de digitala som jag tycker va bra att gå efter så jag tycker dom är bättre än att analysera styrkan på strecket. Men testade också med vanliga stickor fram till igår för att se så dom ökade fint vilket dom gjorde. Var mer stress att plussa innan bim än vad jag hade räknat med 😅

Följde den med i testet? Får nog ta en sån då 😊
    Haha ja det är en sjuk stress det där med testandet
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-12 21:59:12 följande:

Det tror jag inte utan jag hittade denna på engelska, jag tänker att det bör vara likadant test. 

Åh så bra, tack 🥰
  • Väntarpå4an
    Hej, 
    Glad alla hjärtans dag allihopa ❤️
    Jag är på bim+1 idag. Jag blir lite nojig av styckan på teststrecket. Är det någon med erfarenhet av dessa test som vet om det bör vara starkare redan? (Easy@home). 

Har följt stegringen och den ser ut såhär.

• Väntarpå4an
    Mirrorball skrev 2025-02-14 19:17:35 följande:
    Mina var svaga länge men sedan körde jag digitalt där jag först hade 1-2v, sedan 2-3v och till sist 3+!
    Mimmimuh skrev 2025-02-14 12:15:19 följande:
    Jag tycker det ser fint ut i stegringen och hade inte oroat mig då de för varje dag ser lite starkare ut Glad
    Tack för era tankar och stöd❤️ jag ska försöka känna mig mer lugn
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-14 21:32:39 följande:
    Är också 36 och jag tänkte vänta tills nästa vecka då jag är i v 6, men känner ingen stress över det mer än att hitta en bra barnmorskemottagning. Hade dock lite panik med mina andra då båda va oplanerade och då ringde jag typ direkt 😅.
    Jag har tid nästa vecka 5+4 också 36+ mest för här är det ett onlinebesök först innan det riktiga och jag vill försöka få till ett tidigt ultraljud 
  • Väntarpå4an
    Nueslyn skrev 2025-02-15 08:17:59 följande:
    Gud va skönt med onlinebesök. Det hoppas jag att min mottagning kan erbjuda också 🥰. Hoppas du har möjlighet att få ett tidigt ultraljud ❤️
    Jag kommer göra KUB iaf och vill få till det v 12 så fort det går😅
    Onlinebesöken är faktiskt riktigt dåliga 🙈 man träffar en random bm som går igenom allt man redan vet om alkohol och droger osv 🤣
  • Väntarpå4an
    Skabbecca skrev 2025-02-15 10:43:25 följande:

Vad roligt att hitta denna tråd. Hoppas att alla mår bra och att det känns bra i sin graviditet! Det är så spännande! Jag har också BF i oktober, den 13:e. Jag vill dock fråga en sak, har ni börjat berätta för familj och vänner om er graviditet? 🙂 

Jag har fått ett tyst missfall och sedan mola graviditet direkt efter (växte tumörer istället för ett foster, fick vänta månader innan vi fick försöka igen). Vi har dem gångerna berättat för vänner och familj, men denna gång har vi väntat för vi vill inte ge dem falska förhoppningar igen. Men jag berättade ändå till min kusin, för jag kunde knappt hålla mig när jag träffade henne. Men när jag berättade för henne så blev hon inte glad. Eller hon kanske inte gav någon större reaktion. Jag frågade henne om hon blev glad och hon sa bara "att det kan hända att du får missfall och vill inte fira i förväg". Jag blev väldigt ledsen över detta, ångrade totalt att jag berättade. För jag känner att man kan vara glad ändå, man ska inte tänka på det värsta som kan hända. Är det bara jag som är för känslig? Jag har kanske svårt när folk inte känner eller visar lycka för någon annan. Alla har såklart har rätt att reagera på sitt sätt, men jag kände inte mig supertaggad efter det. Förlåt för jag tar upp detta. Vill bara vara glad över att jag blev gravid igen efter sådan lång väntan och all smärta man gått i genom. 💔

Jag tycker verkligen inte du är känslig. Det där hade fått mig jätte ledsen. Om man kommit dit att man  kan glädjas så ska väl de som står en nära glädjas med en. Verkligen en super onödig kommentar. Jag tycker nästan att det var skuldläggande mot dig, att du kunde vara glad för denna graviditeten "redan". 

Lättare sagt än gjort, men försöker att inte ta åt dig❤️ det är bra och hälsosamt att du är glad för detta. Styrke kram
  • Väntarpå4an
    Skabbecca skrev 2025-02-15 18:38:57 följande:
    Tack så mycket för din kommentar. Känns bra att få det bekräftat att jag inte tänkte helt konstigt i denna situation. Eller hur, kändes väldigt onödigt och jag tycker man ska vara glad för sin graviditet. Blir lite försiktig nu med vilka människor jag kan dela mina lyckliga stunder med.

Tack, jag ska absolut försöka mer att inte ta åt mig!❤️ Kram fina du
    ❤️❤️❤️
Svar på tråden BF Oktober 2025