Skabbecca skrev 2025-02-15 10:43:25 följande:
Vad roligt att hitta denna tråd. Hoppas att alla mår bra och att det känns bra i sin graviditet! Det är så spännande! Jag har också BF i oktober, den 13:e. Jag vill dock fråga en sak, har ni börjat berätta för familj och vänner om er graviditet? 🙂
Jag har fått ett tyst missfall och sedan mola graviditet direkt efter (växte tumörer istället för ett foster, fick vänta månader innan vi fick försöka igen). Vi har dem gångerna berättat för vänner och familj, men denna gång har vi väntat för vi vill inte ge dem falska förhoppningar igen. Men jag berättade ändå till min kusin, för jag kunde knappt hålla mig när jag träffade henne. Men när jag berättade för henne så blev hon inte glad. Eller hon kanske inte gav någon större reaktion. Jag frågade henne om hon blev glad och hon sa bara "att det kan hända att du får missfall och vill inte fira i förväg". Jag blev väldigt ledsen över detta, ångrade totalt att jag berättade. För jag känner att man kan vara glad ändå, man ska inte tänka på det värsta som kan hända. Är det bara jag som är för känslig? Jag har kanske svårt när folk inte känner eller visar lycka för någon annan. Alla har såklart har rätt att reagera på sitt sätt, men jag kände inte mig supertaggad efter det. Förlåt för jag tar upp detta. Vill bara vara glad över att jag blev gravid igen efter sådan lång väntan och all smärta man gått i genom. 💔
Jag tycker verkligen inte du är känslig. Det där hade fått mig jätte ledsen. Om man kommit dit att man kan glädjas så ska väl de som står en nära glädjas med en. Verkligen en super onödig kommentar. Jag tycker nästan att det var skuldläggande mot dig, att du kunde vara glad för denna graviditeten "redan".
Lättare sagt än gjort, men försöker att inte ta åt dig❤️ det är bra och hälsosamt att du är glad för detta. Styrke kram