Inlägg från: Väntarpå4an |Visa alla inlägg
  • Väntarpå4an

BF Oktober 2025

Björkskogen skrev 2025-02-16 05:44:09 följande:

Hey Girls! Jag fick va med er 😭🥰 plussa igår på äl+8 👀 och idag är det starkare!! 
    Fortfarande i chock typ. Va helt säker på att det skulle va negativt igår, ack så fel jag hade 😂 
    BF blir  31 Oktober. 

Yaaaay såååå kul🥰❤️🥰❤️ Välkommen
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-02-24 18:19:01 följande:

Nu börjar vi många i gruppen ☺️ var bor alla i denna glänsde Sverige ☺️

Västra Götaland 
  • Väntarpå4an

Jag tror jag skulle kunna sova dygnet runt numera. Det är som att någon klubbat mig kl 20.00 🤣 nån mer med den tröttheten? Jag är i v. 7 nu (6+5). Det har börjat den senaste veckan

• Väntarpå4an
    Mirrorball skrev 2025-02-26 11:35:59 följande:
    Samma här. Samt så är jag mer illamående idag än tidigare och vaknade med superömma bröst. 
    Annisennn skrev 2025-02-26 09:29:40 följande:
    Är ständigt trött och har varit i ett par veckor redan. Somnar mitt på dagen nästan varje dag, speciellt om jag blivit väckt på natten och haft svårt att somna om. V 4+6 
    Björkskogen skrev 2025-02-26 07:54:25 följande:
    Jag är slakt redan kl 17 😂🙈 v4+5 😅

Haha då var jag inte ensam då😅 det är ju så otroligt jobbigt. Känner även på jobbet att jag är död men det är sånt tempo så det går inte ens att slumra till🤣
    Hoppas det blir bättre om några veckor

• Väntarpå4an

Vart lite borta härifrån ett tag men tittade in igår. Så glad jag blev av att läsa att det gått bra för er❤️ vilken lättnad. 
    I tisdags var vi på ul och fick se ett litet hjärta ticka. Vi blev dock tillbaka flyttade 6 dagar. Men jag kan dock inte hålla med 😅 jag har haft stenkoll på min ägglossning och allt eftersom jag tempat och tagit två sorters äggtester. Jag vet att jag blev befrukad omkring 30-31/1 sen plussade jag 9/2 om jag skulle flytta tillbaka mig 6 dagar så innebär det att jag skulle ha plussat på äl+4 vilket är helt omöjligt. 

Första mätningen hon gjorde blev 8+3 & jag beräknade mig till 8+4 vilket stämde jätte bra. Sen mätte hon en gång till och fick då 7+5 och tog det måttet som sant. Men jag är tveksam. 

Jag hade också något annat på bild som de ej kunde identifiera men läkaren trodde det kunde vara en tvilling men som inte levde. Har dock inte blött något än. Vi får se på nästa ul vid kub 8/4. 

• Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2025-03-14 08:54:38 följande:
    Jag dök djupt i det rabbithole igår😅. Långt ifrån alla får en blödning när en tvilling stannar av. Ofta absorberas det bara upp av kroppen och man märker det aldrig. 

Fick med mig en bild hem där man kan se båda hinnsäckarna. Den ena lite mindre än den andra som innehåller ett levande foster. Den mindre såg tom ut. 

Blöder än och man kunde se att det fanns en ganska stor ansamling i livmodern så jag räknar kallt med att jag kommer blöda ett tag till. Men än så länge inga stora klumpar eller så. Blodet är inte lika illrött som det va när jag började blöda, blöder inte heller speciellt mycke och har inte ont. Vilket känns positivt.
    Läst såå många historier i olika forum nu att jag känner mig ändå ganska trygg med att det kan gå vägen för den som är kvar. Fick som sagt tid på torsdagen om 2 veckor, hoppas såå att den håller sig kvar. 

Tror du ska ta mätningen med en nypa salt, behövs så lite felmätning för att det ska skilja rätt mycke i tid. Den är ju galet liten än🥰 
    På mig kunde de inte se två säckar nämligen så läkaren trodde på tvilling och barnmorskan på nåt annat😅 vi får se 8/4 om vi blir klokare då. 

Så skönt det måste ha vart att se ett hjärta som tickar när du var där! ❤️❤️❤️
    Angående ditt andra inlägg så hade jag nog ändå gått på det privata ul. Kanske mest för att stilla lite oro och att det är roligt att se bebis ❤️

Ja jag tror ju inte hennes andra mätning kan stämma alls. Vi har inte heller haft sex så att det skulle vara troligare än då det bör ha blivit till😅
  • Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2025-03-15 10:56:59 följande:
    Ja fantastiskt att se när man tror att det är kört 😭❤️ jag utropade högt och glatt att den lever innan läkaren hann säga nåt alls. Såg den och hjärtat direkt 😂 

Ja jag sa det till gubben oxå. Jag behöver sen den, har svårt att slappna av som det är nu även om blödningen håller på att avta. 
    Underbart ❤️❤️ och skönt att du snart får se igen
  • Väntarpå4an
    Vahol skrev 2025-03-17 14:22:59 följande:

Är det någon mer här med huvudvärk? Brukar sällan ha det annars men upplever att den kommer ganska ofta nu och är ihärdig, tänker att det kanske har något med graviditeten att göra?

Har inte lidit av huvudvärk själv men det är ganska vanligt i början av graviditeten tyvärr ❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-03-24 16:00:21 följande:

Hej allihopa

Hur mår alla?

Själv mår bättre med tröttheten sen jag byte till niferex med kapslar ush äcklig dem är hehe  men de går 😂🤗

Fortfarande obehagligt varje morgon på min högre sida av höften gör ont, hoppas verkligen inte är foglossning så har tidigt av graviditeten håller tummarna 

Hoppas ni andra går bra för er 🤗❤️

Hej 

Jag mår bra, fortfarande super trött men illamåendet är nog lite bättre nu. Kommer bara om jag väntat för länge med mat. 

Hoppas din höft håller sig till morgonen och inte blir värre ❤️

Jag fick sms idag från bm att de vill ta nytt prov om 4 veckor då mitt Ferritin värde låg lite högt. Nån med erfarenhet av det? Jag hade förväntat mig att det skulle vara lågt och få börja med järntabletter. 

Har kub 8/4 så räknar dagarna dit 🙏😊
  • Väntarpå4an
    Mossgrön skrev 2025-04-02 13:47:31 följande:

Gjorde UL för kub idag och fick se lille knodden 🥲 Allt såg bra ut. Fick sannolikhet 1:20 000 på Trisomi 18 och 13, men 1:1729 på Trisomi 21 (Downs syndrom). Troligen min ålder (35) som drog upp sannolikheten. 

Vi har sagt att det inte ska påverka vårt beslut om graviditeten oavsett, men jag vill veta vad vi ska förvänta oss. Så jag vet inte om jag själv vill gå vidare med Nipt bara för att få fler svar? Samtidig såg ju allt som de kunde mäta fint ut, det är ju ett bra svar. 

Vad roligt att det såg bra ut ❤️ vi har vårt ultraljud på tisdag. Är super nervös. Jag hade inte oroat mig för t21 resultatet det är jätte låg chans. Men om du känner dig lugnare med att ta ett nipt så kan det vara värt det. ❤️❤️
  • Väntarpå4an

Hej,
    Vi var på vårt kub idag och allt såg jätte bra ut. Fick lägsta sannolikhet på alla trisomier. Så skönt. Vart så orolig, att den inte längre lever, att något är fel men allt såg bra ut❤️

Vi kommer inte göra nipt. Skillnaden mellan kub och nipt är att man tar prov på moderkakan eller fostervatten och det ger även det en sannolikhet men är mer träffsäker till 99% förklarade vår barnmorska idag. 

Jag blev kvar på mitt datum och vart lite tidigt för testet men det gick bra tillslut. V.11+6 idag
  • Väntarpå4an
    Mirrorball skrev 2025-04-08 19:34:16 följande:
    Så fint! Var också orolig men blev så glad!

NIPT är bara ett blodprov som kan kombineras med ultraljud men visar det stor sannolikhet så får man därefter göra moderkaksprov eller fostervattenprov. Man analyserar dnat på ett annat sätt än KUB.
    Sån lättnad, nu känns det som man kan  dlappna av lite mer ❤️

Just precis så är det ja. Kommer du göra ett nipt?
  • Väntarpå4an
    Mirrorball skrev 2025-04-08 21:32:34 följande:
    Nej jag tror jag vågar lita på det BM sa under KUB. Att det såg så bra ut som det kunde. 
    Det kommer jag med göra ❤️
Svar på tråden BF Oktober 2025