• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Wimbi

Hej allihopa!
    Igår var vi på ultraljud för att se så det vuxit till sig några äggblåsor..
    Har kört det långa protokollet (225 Menopur och 150 Gonal-F) 
    hade fyra stora blåsor och några mindre.
    I höstas körde vi det korta.. fick bara ut två ägg..  inget blev befruktat... då hade jag bara 3 blåsor varav 1 var av det större slaget.
    så nu är det dags för denna gångens äggplock på tisdag. Jag vet inte riktigt vad jag känner..
    Tid för insättning på torsdag redan, om allt ser bra ut.

Hoppas att ni har en fin helg

• Vixens
    Amamma40 skrev 2025-02-15 09:53:28 följande:
    Hej! 

Jag har också testdag 19/2. Har du känt några symptom?
    Hej! 

Näe inte direkt, brukar inte få så mycket symptom förrän vecka 5-6 typ. Dock fick jag lite bruna flytningar för någon dag sen (vilket jag fått vid mina 2 utomkveds och vid missfall, så lite oroad) men dessa verkar ha avtagit nu. Eller så är det eventuellt slemhinnorna som är känsliga för cyklogest tabletterna, för det kommer lite grann i samband med att jag satt dit den.

Annars så är jag bara extremt frusen, vilket jag sällan är annars. I natt frös jag jättemycket, men jag vaknade av att jag var helt dyngsur så var tvungen att byta om 😅.

Så någonting spökar i kroppen, men vågar fortfarande inte lite på att pluset håller i sig 🙈.

Har du tagit något test än eller håller du dig till den 19e? 😊

Håller tummarna att allt går bra för dig 🤗🌷
  • Amamma40
    Vixens skrev 2025-02-15 18:34:43 följande:
    Hej! 

Näe inte direkt, brukar inte få så mycket symptom förrän vecka 5-6 typ. Dock fick jag lite bruna flytningar för någon dag sen (vilket jag fått vid mina 2 utomkveds och vid missfall, så lite oroad) men dessa verkar ha avtagit nu. Eller så är det eventuellt slemhinnorna som är känsliga för cyklogest tabletterna, för det kommer lite grann i samband med att jag satt dit den.

Annars så är jag bara extremt frusen, vilket jag sällan är annars. I natt frös jag jättemycket, men jag vaknade av att jag var helt dyngsur så var tvungen att byta om 😅.

Så någonting spökar i kroppen, men vågar fortfarande inte lite på att pluset håller i sig 🙈.

Har du tagit något test än eller håller du dig till den 19e? 😊

Håller tummarna att allt går bra för dig 🤗🌷
    Oj ok, jag har fått lite bruna flytningar i ett par dagar nu men det är är inte så mycket. Men är inställd på ett negativt svar på tisdag pga av dom. 

Nämen stackare! Jag har också fått värmevallningar men det har släppt lite nu. Men jag är så fruktansvärt trött och känslig för allt, gråter för minsta lilla 😂

Nej jag har inte testat, vågar inte riktigt. Såjag väntar till tisdag.  

Tack. 

Vart är du i din ivf resa nu? 
  • Jassan123

Ruvardag 6 idag . Tiden går så fruktansvärt långsamt .. inga direkt symtom förutom ömma bröst . Vilket jag alltid har dagarna innan mens .
    Har en katt som är som ett plåster på mig , släpper mig inte en sekund , ligger och balanserar på mig när jag sover 😅 drömde inatt att jag var gravid! Så började faktiskt tjuvtesta... 
    Visst är det 2 streck?!🥹🥹

• Vixens
    Amamma40 skrev 2025-02-16 09:51:01 följande:
    Oj ok, jag har fått lite bruna flytningar i ett par dagar nu men det är är inte så mycket. Men är inställd på ett negativt svar på tisdag pga av dom. 

Nämen stackare! Jag har också fått värmevallningar men det har släppt lite nu. Men jag är så fruktansvärt trött och känslig för allt, gråter för minsta lilla 😂

Nej jag har inte testat, vågar inte riktigt. Såjag väntar till tisdag.  

Tack. 

Vart är du i din ivf resa nu? 
    Usch det låter jobbigt med humöret, det är en sjuk process det här som man går igenom. 😅🙈

Jag testar fortfarande positivt och mensen har inte kommit trots bim i lördags, så det har gått vägen minnsann! 😍❤️ Hoppas nu bara det går hela vägen🙏🏻

Detta är ju vårt absolut sista försök, (gjort 1 ivf 2022 via landstinget som resulterade i vår son, sen 1 privat ivf i november 2024 som blev tidigt missfall) därimellan 2 utomkveds. Så oron är nu maximal att något ska skita sig.. Men JUST NU är det ett plus och försöker slappna av i det 🙈

Du har testdag imorgon!! Hur går det för dig? Är du nervös? 🌸

Håller tummarna ✊🏻✊🏻
  • Vixens
    Jassan123 skrev 2025-02-17 08:20:02 följande:

Ruvardag 6 idag . Tiden går så fruktansvärt långsamt .. inga direkt symtom förutom ömma bröst . Vilket jag alltid har dagarna innan mens .
    Har en katt som är som ett plåster på mig , släpper mig inte en sekund , ligger och balanserar på mig när jag sover 😅 drömde inatt att jag var gravid! Så började faktiskt tjuvtesta... 

Men WOW, grattis! 😍 Det är ju tydligt 2 streck 💕
  • Jassan123
    Vixens skrev 2025-02-17 15:10:08 följande:
    Men WOW, grattis! 😍 Det är ju tydligt 2 streck 💕
    Tack!! 
    Känns lite overkligt , första positiva grav testet någonsin 🥹  nu hoppas jag verkligen att det vill hålla sig kvar 🥰 Har testdag för kliniken den 24/2. 
  • Amamma40
    Vixens skrev 2025-02-17 15:09:08 följande:
    Usch det låter jobbigt med humöret, det är en sjuk process det här som man går igenom. 😅🙈

Jag testar fortfarande positivt och mensen har inte kommit trots bim i lördags, så det har gått vägen minnsann! 😍❤️ Hoppas nu bara det går hela vägen🙏🏻

Detta är ju vårt absolut sista försök, (gjort 1 ivf 2022 via landstinget som resulterade i vår son, sen 1 privat ivf i november 2024 som blev tidigt missfall) därimellan 2 utomkveds. Så oron är nu maximal att något ska skita sig.. Men JUST NU är det ett plus och försöker slappna av i det 🙈

Du har testdag imorgon!! Hur går det för dig? Är du nervös? 🌸

Håller tummarna ✊🏻✊🏻
    Hoppas det går hela vägen för er 🤗❤️

Jag är mest ledsen för att jag inga symptom och har mina bruna blödningar så jag är inställd på att det är negativt. Ska bara få det bekräftat så att säga. 
  • Amamma40

Stort grattis till er 🤗🤗🤗 
    Man ser det 2 strecken tydligt. 
  • Solrosen96

Åh grattis vad kul! 💕
Svar på tråden IVF 2025