Inlägg från: Madelene1989 |Visa alla inlägg
  • Madelene1989

Knyta an till barnet

jag är gravid för första gången i livet. tidigt i vecka 8. vi har kämpat med att bli gravida i 1,5 år och skulle göra vårt första äggplock för ivf v 5 i år. Då blev jag gravid, helt sjukt med andra ord! 

efter all denna kamp kan man ju tro att jag går på nålar nu. Men nej, jag känner inget speciellt. jag är inte rädd för missfall eller rädd för något egentligen. Tiden går och jag är hur lugn som helst. jag känner inte alls att jag kan knyta an till det som är i magen. jag känner mest oro inför framtiden med ett barn med allt vad det innebär för förändringar i livet. 

det är svårt att greppa att vi ens ska få ett barn. Jag börjar liksom bli rädd att jag inte kan känna allt det där för barnet som andra gör. Mycket skuldkänslor för det saefter allt vi gjort för att komma hit. 

hur känner ni andra som är tidigt gravida? kan ni knyta an till barnet redan nu? 

• Svar på tråden Knyta an till barnet
  • Madelene1989

Tack för alla svar. jag känner nästan att det finns något skamset i detta. Nästan som man frågar sig själv "vad har jag gjort". Jag är orolig för min position på jobbet, jag är orolig för ekonomin. Orolig för att jag ska sitta där med ett barn som jag inte känner det där för som alla pratar om. 

Jag var nästan lite rädd för att skriva inlägget för jag trodde jag var ensam om att känna såhär. Men TACK, så himla skönt att få svar på att fler känt som jag och att det kommer att ändra sig.

Svar på tråden Knyta an till barnet