Inlägg från: KlasBanan |Visa alla inlägg
  • KlasBanan

Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel

Från dejtingappar vet vi redan att kvinnor väljer bort cirka 80 % av alla män, och att man bara väljer bort cirka 20 % av alla kvinnor.

Nu framgår det även att kvinnornas extrema kräsenhet gäller politiska åsikter också:

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/opinionsforetaget-politiska-asikter-kan-paverka-barnafodandet

66 % av alla kvinnor tycker det är viktigt att mannen har liknande politiska åsikter som de själva. Motsvarande för män mot kvinnor är 42 %.

Kan vi sluta gå som katten kring het gröt och på allvar börja diskutera samhällsproblemet med kvinnors extrema kräsenhet? Kräsenheten riskerar att underminera hela samhället och att befolkningstillväxten kollapsar.

• Svar på tråden Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel
  • KlasBanan
    Anonym (Y) skrev 2025-02-13 13:48:10 följande:
    Nej, det pallar vi inte. Jag är gift och nöjd.

Ni kan sitta och ensam-dra iden i tysthet och behålla eller åtgärda era problem själva. 
    Lite svårt att åtgärda problemen när kvinnor har satt sina ribbor högt uppe i skyn.

Jag tycker det talas alldeles för lite om detta på samhällsnivå. Media tar aldrig upp det, för de är fulla av feminister som inte vill öppna den diskussionen.

Men om man har två parter, och den ena kräver guld och gröna skogar för att det ska bli något, är det där problemet ligger.
  • KlasBanan
    Anonym (Y) skrev 2025-02-13 13:52:03 följande:
    Nej då. Bara för er.
    Ni kan diskutera det inbördes om ni måste. Stör inte obrydda. Nu går vi vidare och planerar eftermiddagens aktiviteter!
    Så du bryr dig bara om dig själv? Du struntar i samhället?
  • KlasBanan
    Anonym (Y) skrev 2025-02-13 13:54:16 följande:
    Be om upprepningar kan man ju göra vid en muntlig diskussion. Mina inlägg står kvar att läsa ifall du inte tyckte dig uppfatta innehållet.
    Dina svar är ignoranta, och därför kallar jag dig egoist. Du verkar bara bry dig om dig själv.
  • KlasBanan
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-02-13 13:59:32 följande:
    I så fall är det lika mycket mäns ansvar att vara vettiga partners och inte har knäppa åsikter. Kvinnor har ingen skyldighet att välja män de inte vill ha eller inte passar ihop med.

Men de flesta män borde detta inte vara ett problem för. Jag och min man tycker inte lika om allt. Det skulle bli en extremt tråkig relation om man alltid tyckte lika. Vi har annat som attraherar och förenar.

Men vi har samma grundläggande värderingar. Det tror jag är viktigt om man ska leva tillsammans, bilda familj osv.
    Men du verkar inte greppa problematiken.

Om en part har skyhögt mycket högre krav än den andra, så är det där problemet ligger.

Kampanjer på samhällsnivå och normaliseringsprocesser skulle kunna få kvinnor att sänka sina krav till rimliga nivåer.
  • KlasBanan
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-02-13 14:11:15 följande:
    Vad är rimliga nivåer? Vem avgör?

Jag är gift och har barn. Min man är inte perfekt, inte jag heller. Men vi passar bra ihop och där ingår (till viss del) även gemensamma värderingar.

Kvinnor som har orimliga krav brukar bli utan. Marknaden borde således vara självreglerande. Men om kvinnor hellre lever ensamma än med fel man - är inte det ett gravt underbetyg till män? 
    Kul för dig, då har det fungerat för er.

Men det jag pratar om är på samhällsnivå. Då kan man inte börja dra anekdoter, för undantag eller exempel som skiljer sig från statistiken är helt irrelevanta.

Nej, det är inte underbetyg eftersom det beror på att kvinnorna hellre väljer singelliv än att sänka sina krav. Det i sig beror på sjuka normer där mannen förväntas vara perfekt på många olika plan.

Man kan även se globalt att ju bättre folk får det, desto färre barn skaffar de. Dvs, egoism och singelliv håller på att konkurrera ut relationer och familjebildande.

Vilket i slutändan kommer leda till samhällskollaps.
  • KlasBanan
    Anonym (memonia) skrev 2025-02-13 14:20:12 följande:

För det första gör det inget att Sveriges kvinnor inte föder fler barn. Det finns ett stort överskott på andra håll på jorden.

För det andra är det inte ovanligt att man får höra från barnlösa kvinnor att deras kille inte vill ha barn och då blev det inga. Men det är klart, man kan som kvinna köpa den tjänsten och bli ensamstående. Inte alla som lockas av det ändå. 

Förstår du hur grundläggande samhällsekonomi fungerar? Om Sverige tappar drastiskt i barnafödande kommer pensionerna att minska, vi kommer få slut på arbetskraft, ekonomin kommer att krympa, folk kommer få det sämre. Det här påverkar alla plan i samhället.

Sedan får du gärna visa statistik över hur många män som inte vill ha barn i ett förhållande de redan befinner sig i.
  • KlasBanan

Tycker det är kul med alla kvinnor i tråden som, inte helt oväntat, lägger ansvaret på män.

Är det inte kvinnor som brukar klaga på "omöjliga" skönhetsnormer (dvs inte vara fet) och att samhället måste råda bot på dessa normer?

Men när det gäller skyhöga krav på män är det såklart bara deras eget fel. Kvinnor kan aldrig göra fel eller ha för höga krav.

Inte konstigt att män och kvinnor glider längre och längre ifrån varandra i Sverige. Feminismen är ett gift.

• KlasBanan
    Anonym (I) skrev 2025-02-13 15:15:35 följande:

Till skillnad från det du (och så många män) gör? 

Nej, en människa kan inte ha för höga krav. Det är en avvägning man gör. Det är också en avvägning man gör att ha sunkiga värderingar om kvinnor trots att man vet att man då straffar ut sig från att skaffa en relation med kvinnor. Det beror helt på vad man prioriterar.

Feminism har ingenting med saken att göra. Du pratar om kvinnor i generella termer, vilken kvinna går igång på det?

OK, så en människa kan inte ha för höga krav säger du. Då har du heller inga problem med att män endast skulle kräva blondiner med perfekt kurviga kroppar då?
  • KlasBanan
    Xenia skrev 2025-02-13 15:26:28 följande:
    Ingen kvinna föder barn för landets skull. Finns det män som avlar barn för landets skull.

Är det feminismen som sett till att kvinnor idag kan försörja sig själva och inte är tvingade att gifta sig och inte tvingade att föda barn? Ja, det är ju bra för kvinnorna. Och vill männen verkligen ha kvinnor som främst ser dem som försörjare?

Vad förordar du: Förbud för kvinnor att yrkesarbeta och förbud för preventivmedel?
    Jag förespråkar ändrade normer så att familjeliv framställs som bra och positivt, medan singelliv framställs som dåligt och egoistiskt.
Svar på tråden Alltmer tyder på att det rekordlåga barnafödandet är kvinnornas fel